Pirmojo Lietuvos „TravelTech“ forumo organizatoriai: turime galimybę pakartoti „FinTech“ sėkmę

Ekspertai sutartinai tvirtina, kad laikai, kai turizmas buvo tik kelionių agentūrų reikalas, jau praėjo. Šiandien šis sektorius yra įvairialypis ir suteikiantis vartotojui daug skirtingų galimybių, kurias vis dažniau pasiūlo „TravelTech“ sprendimų kūrėjai, turintys didelių ambicijų, rašoma organizatorių pranešime spaudai.
Kelionės. shutterstock nuotr.
Kelionės. shutterstock nuotr.

Lietuvoje kuriamų „TravelTech“ sprendimų pasiekimai ir šio sektoriaus plėtros galimybės bus išsamiai aptarti jau sausio 27–29 dienomis LITEXPO vyksiančioje 10-ojoje tarptautinėje turizmo ir aktyvaus laisvalaikio parodoje „Adventur“. Joje pirmą kartą šalies istorijoje vyks ir Lietuvos „TravelTech“ forumas, tapsiantis ne tik vienu pagrindinių parodos akcentų, bet ir simbolizuojantis parodos atsinaujinimą.

Forumą organizuojančios mobiliosios bankininkystės platformos „myTU“ bendrakūris ir technologijų vadovas Tomas Navickas tvirtina, kad kelionių sektorius per pastarąjį dešimtmetį smarkiai evoliucionavo, bet Lietuva nuo pokyčių neatsiliko. Mūsų šalyje buvo sukurta nemažai sėkmingų „TravelTech“ sprendimų, sulaukusių ne tik vietinio, bet ir tarptautinio pripažinimo, todėl apie juos būtina kalbėti kuo garsiau.

„Šiais laikais turizmas yra ne vien tik kelionių agentūros. Daug žmonių pageidauja išvykas planuoti savarankiškai. Statistika rodo, kad 2022 m. net 68 proc. viso kelionių ir turizmo sektoriaus pardavimo buvo atlikta internetu. Tokią galimybę žmonėms sudaro nauji technologiniai sprendimai, kurių plėtrą ir populiarumą gerokai padidino pandemija. Dabar jie yra neatsiejama kasdienybės dalis, o „TravelTech“ – svarbus ir sparčiai augantis sektorius, galintis atverti daug galimybių verslui ir vartotojams“, – sakė T.Navickas.

Anot jo, Lietuva jau įrodė, kad gali tapti patraukli konkretaus sektoriaus inovatoriams ir „FinTech“ suklestėjimas mūsų šalyje yra to įrodymas. Taikant panašų algoritmą, T.Navicko teigimu, pakartoti „FinTech“ sektoriaus plėtros sėkmę mūsų šalyje turi galimybę ir „TravelTech“. Tiesa, tam reikia ne tik verslininkų sumanumo ar gerų idėjų, bet ir valstybės įsitraukimo bei atitinkamų sprendimų.

„Žinome, kad parodoje „Adventur“ dalyvaus tiek savivaldybių, tiek ministerijų atstovai, todėl tikimės, kad Lietuvos „TravelTech“ forumas bus vieta, kur užsimegs dialogas tarp viešojo ir privačiojo sektoriaus, tapsiantis priežastimi, leidžiančia po keleto metų Lietuvą pasauliui pristatyti ne tik kaip Europos finansinių technologijų, bet ir kelionių sprendimų kūrimo sostinę“, – sakė T.Navickas.

Jo teigimu, jei Lietuvai pavyktų atsipjauti bent kiek didesnę globalaus „TravelTech“ pyrago dalį, šalis pajustų pastebimą naudą. „Statistos“ skelbiami duomenys rodo, kad iki 2026 m. šio sektoriaus bendra pasaulinė rinkos apimtis pasieks beveik 12 mlrd. eurų.

„Užsienio investicijų plėtros agentūros „Investuok Lietuvoje“ duomenimis, pagal licencijuotų finansinių technologijų bendrovių skaičių mūsų šalis pirmauja visoje Europos Sąjungoje (ES). Šiuo metu Lietuvoje veikia apie 300 „FinTech“ bendrovių, kuriose dirba maždaug 6 000 specialistų. Manau, kad „TravelTech“ galėtų pakartoti tokią sėkmės istoriją“, – tvirtino vienas iš forumo organizatorių T.Navickas.

Kaip atsiriekti kuo didesnę sparčiai augančios rinkos dalį Lietuvos „TravelTech“ forume, bus svarstoma dvi dienas.

Pirmąją vyks investuotojo ir inovacijų entuziasto Andriaus Milinavičiaus moderuojamos ekspertų diskusijos, kuriose bus aptariami kelionių technologinių sprendimai, svarstoma, kaip inovatyviai galima padėti vartotojams, kokios yra pagrindinės tendencijos ir problemos. Diskusijose, kuriose dalyvaus verslo ir valdžios atstovai, bus paliestos skaitmeninio saugumo, susirašinėjimo automatizavimo, dirbtinio intelekto ir kitos temos.

Antrąją forumo dieną vyks galutiniams vartotojams skirti pristatymai, kurių metu žmonės turės galimybę ne tik susipažinti su „TravelTech“ naujovėmis, bet ir užduoti rūpimus klausimus patiems inovacijų kūrėjams.

Savo ruožtu parodos „Adventur“ organizatoriai tikina, kad mintis įtraukti į parodą ir technologijų kūrėjus – neatsitiktinė. Ją paskatino kintanti turizmo industrijos sandara ir pasikeitę vartotojų įpročiai bei poreikiai.

„Kai prieš dešimt metų įvyko pirmoji „Adventur“ paroda, kelionių bei aktyvaus laisvalaikio sektorius atrodė kiek kitaip. Žmonių įpročiai buvo kitokie. Tuomet išmanieji telefonai dar nebuvo labai paplitę ir juos turėjo tikrai ne kiekvienas, mobilusis internetas dar tik skynėsi kelią į kasdienį vartotojų gyvenimą, o tokios paslaugos kaip „Airbnb“ buvo dar tik kylančios žvaigždės.

Dabar labai daug sprendimų, susijusių su kelionėmis, žmonės priima pasitelkę būtent technologijas, todėl šiemet norime joms skirti deramą dėmesį“, – sakė LITEXPO parodų organizavimo skyriaus vadovė Jolanta Beniulienė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis