„Kiek turistų yra nusipirkusių keliones iš „Plius Travel“, nežinome. Dabar renkame duomenis, bet tai pakankamai didelis žmonių skaičius. Kokios galimybės kompensuoti iš draudimo lėšų, galėsiu pasakyti tik pirmadienį“, – 15min.lt sakė Lietuvos valstybinio turizmo departamento l. e. direktoriaus pareigas Juozas Raguckas. Detalią informaciją žadama išplatinti departamento internetinėje svetainėje www.tourism.lt
Nemokios „Freshtravel“ interneto puslapyje nurodoma, kad turistai prašymus dėl pinigų grąžinimo turi pateikti per kelionių agentūras arba kreiptis tiesiai į Valstybinį turizmo departamentą.
Kompensacijų teks palaukti
Prisimenant ankstesnius kelionių organizatorių, pavyzdžiui, „Go Planet Travel“, bankrotus, galima nuraminti žmones – klientų pinigai neturėtų dingti. Visos kelionės buvo draustos, todėl žmonės turi teisę gauti kompensaciją už neįvykusias keliones. Tačiau neverta tikėtis, jog pinigus pavyks atgauti greitai.
Paprastai tokiais atvejais sudaromas skolininkų sąrašas – į jį įtraukiami visi nukentėjusieji, pateikę dokumentus, įrodančius, kad kelionė buvo pirkta iš konkretaus kelionių operatoriaus. Tai – kelionės sutartis, pirkimo čekis arba pinigų pavedimo kvitas. Šiuos finansinius dokumentus reikia pristatyti į Valstybinį turizmo departamentą (Gedimino pr. 38, Vilnius), kuris perėmė dėl apyvartinių lėšų stygiaus savo veiklą sustabdžiusios „Freshtravel“, valdančios prekinį ženklą „Plius Travel“, įsipareigojimus klientams.
Prašyme departamentui reikės nurodyti savo kontaktinius duomenis, asmens kodą, pinigų sumą, sumokėtą kelionių organizatoriui, turisto asmeninę ar kitą banko sąskaitą (nurodant banko sąskaitos savininko rekvizitus), į kurią būtų prašoma pervesti kompensaciją. Taip pat reikės nurodyti kartu turėjusių vykti asmenų vardus ir pavardes (jei jie buvo įtraukti į tą pačią turizmo paslaugų teikimo sutartį, kurią klientas pasirašė su paslaugos pardavėju). Prašymo formą galima rasti anksčiau minėtoje turizmo departamento interneto svetainėje. Prašymas turi būti pasirašytas jį pildančio asmens.
Neturtinė žada iš draudimo kompanijos lėšų nebus kompensuojama, tačiau dėl jos atlyginimo turistai gali kreiptis tiesiogiai į teismą.
Staigus startas, liūdna pabaiga
Keliones į Lietuvių pamėgtas šalis – Turkiją, Egiptą, Graikiją, Kretą bei naują kryptį – Madeirą, Portugalijoje – pasiūlęs kelionių operatorius „Plius Travel“ savo veiklą pradėjo 2014 metų pavasarį.
Bendrovės vadovas Gediminas Kerys tuomet teigė, kad į rinką atneš pigių kelionių. Pažadą jis tęsėjo: nemaža dalis kelionių buvo pardavinėjamos per grupinių pardavimų portalus, pavyzdžiui, beta.lt „Plius travel“ siūlomų kelionių kaina buvo ženkliai pigesnė nei didžiųjų kelionių operatorių „Novaturas“ ir „Tez Tour“. Tai patiko vartotojams, tačiau kėlė įtarimų rinkos senbuviams. Kaip 15min.lt sakė kelionių agentūrų atstovai, buvo akivaizdu, kad viskas veda į greitą pelną ir bankrotą. Savo klientus jie įspėdavo rinktis saugesnį variantą – pirkti keliones iš žinomų kelionių operatorių. Tačiau kai kuriems pirkėjams kaina buvo lemiamas veiksnys, be to, į Madeirą iš Lietuvos skrydžius siūlė tik „Plius Travel“.
Rudenį „Plius Travel“ pranešė savo veiklos draudimą padidinusi dvigubai iki 700 tūkst. litų ir paskelbė apie plėtrą Latvijoje bei Baltarusijoje, kur savo keliones pardavinėjo per vietos partnerius.
Tačiau lapkričio 14 dieną bendrovė išplatino pranešimą savo partneriams, kuriame nurodyta, kad „Plius Travel“ stabdo savo veiklą dėl apyvartinių lėšų stygio.