Neaišku, kur dingęs bagažas
15min skaitytojas Robertas su šeima prieš kelias savaites iš Kauno su „Wizz Air“ avialinijomis skrido į Londono Lutono oro uostą. Jų su savimi turimi nedideli lagaminai buvo paimti į bagažo skyrių, nes jie nebuvo įsigiję pirmenybinio laipinimo.
Pagal „Wizz Air“ politiką, į saloną du rankinio bagažo vienetus – didesnį ir mažesnį – gali pasiimti tik turintieji prioritetinį bilietą. Visų kitų didesnysis vienetas yra paimamas į bagažo skyrių (lagaminą reikia atiduoti prie registracijos stalo prieš patikrą), o į orlaivį galima įsinešti tik nedidelį krepšį, kuris tilptų po priešais esančia kėde.
„Susėdę į lėktuvą ir nieko blogo neįtardami išskridome“, – 15min pasakojo Robertas. Nusileidę Jungtinėje Karalystėje, praėję eiles prie pasų kontrolės šeima nuėjo laukti savo bagažo.
„Ir ką jūs manot – nesulaukėm. Prastovėjome gal valandą – ir jo vis dar nebuvo“, – sakė keliautojas. Taip ir neatgavęs savo daiktų, jis kreipėsi į bendrovę „Azzurra“, kuri šiame oro uoste aptarnauja „Wizz Air“ skrydžius.
Vyriškis piktinosi, kad bendrovės atstovas dirbo atmestinai – netgi pildydamas dokumentus užtušavo telefono numerius, kuriais klientai gali gauti informaciją apie savo bagažą.
„Oro uoste mums pasakė, kad dabar turim laukti, ir viską jie mums praneš, tai mes patraukėm namo“, – pasakojo Robertas. Per tris dienas nesulaukęs jokių žinių, jis susirado telefono numerį internete ir paskambino išsiaiškinti, kur yra jo lagaminas.
„Atsiliepė moteris, perregistravo mano skundą dėl dingusio bagažo. Negana to, dar išsityčiojo, kad nemoku angliškai paraidžiui pasakyti savo pavardės. Visus dokumentus teko dar persiųsti ir el. paštu“, – istoriją dėstė lietuvis.
Telefonu jam buvo pasakyta, kad su juo bus susisiekta per 48 valandas. Taip padaryta nebuvo – o kaskart paskambinęs Robertas įsisuką į tą patį užburtą ratą.
„Išgirstu vis tą pačią melodiją – mano bagažo jie neranda, aš eilinį kartą susakau visus duomenis apie jį, jie pasako, kad bus susisiekta, bet taip niekada ir nesulaukiu jokių žinių. Toks įspūdis susidaro, kad mato, jog angliškai idealiai nekalbu, tai išsidirbinėja“, – piktinosi 15min skaitytojas.
„Žinoma, aš jau praradau viltį bagažą susigrąžinti, bet noriu įspėti žmones, kad savo bagažą būtinai reikia kaip nors pažymėti, nes tokie nutikimai tikrai nėra malonūs. Ypač, kai reikia bendrauti su visokioms institucijomis, kurios į kitataučius žiūri kaip į atsilikėlius“, – teigė Robertas.
Komentare 15min avialinijos teigė, kad „Wizz Air“ nuolat glaudžiai bendradarbiauja su antžeminio aptarnavimo partneriais ir stengiasi daryti, ką tik gali, kad sumažėtų dingusių ar vėluojančių bagažo atvejų. Jų statistika - konfidenciali avialinijų informacija.
„Wizz Air“ taip pat teigė, kad neseniai įdiegė avialinijų naudojamą „WorldTracer“ sprendimą dingusiam bagažui stebėti.
Ką daryti tokiu atveju?
Kaip elgtis, jeigu patenkama į tokią situaciją, ir kaip ieškoti teisybės? 15min paaiškino Civilinės aviacijos administracijos Oro transporto skyriaus vyriausioji specialistė Gintarė Žydelienė.
Oro vežėjas tampa atsakingas už registruotą bagažą, kai jį įregistruoja, paima iš keleivio, o keleiviui pateikia registruoto bagažo identifikavimo etiketę. Tai yra padaroma, kai lagaminas paimamas ar prie registracijos stalų, ar prie įlaipinimo vartų. Gautą šaknelę ir darbuotojo keleiviui reikia saugoti iki skrydžio pabaigos.
Jeigu atvykęs į oro uostą keleivis savo daiktų neatgauna, turi nedelsdamas apie tai pranešti ir oro uoste užpildyti dokumentą PIR (angl. „Property Irregularity Report“, PIR) dėl neatvykusio bagažo, aiškino G.Žydelienė.
Jei atgautas bagažas yra sugadintas, raštišką pretenziją reikėtų pareikšti ne vėliau kaip per 7 dienas.
Jei bagažas neatsiranda per 21 d., jis pripažįstamas dingusiu. Raštiškas reikalavimas atlyginti žalą tuomet turėtų būti pateiktas kuo greičiau.
Žalą atlyginti galima reikalauti ir už vėluojantį bagažą. Jei dėl to keleivis patyrė žalą (turėjo įsigyti būtiniausių reikmenų), raštišką pretenziją oro vežėjui jis turėtų pateikti ne vėliau kaip per 21 d. nuo bagažo gavimo dienos, dėstė CAA vyriausioji specialistė.
Jeigu aviakompanija atsisako patenkinti kliento reikalavimus, pastarasis turi teisę per dvejus metus kreiptis į teismą dėl žalos atlyginimo.
Anot specialistės, reikalavimas atlyginti patirtus nuostolius dėl vėluojančio ar dingusio bagažo aviakompanijai gali būti iškeltas pagal Monrealio Konvenciją, kurios nuostatų laikymąsi užtikrina teismas.
„Aviakompanijos atsakomybės ribos dėl bagažo vėlavimo, sugadinimo ar dingimo neviršija 1131 specialiųjų skolinimosi teisių (apie 1320 eurų). Pagal Konvencijos 17 straipsnį vežėjas atsako tik už dėl jo kaltės padarytą bagažui žalą. Žala turi būti įrodyta, tai yra, turi būti įrodytas žalos faktas ir žalos dydis“, – paaiškino G.Žydelienė.