„Norime, kad tvarkingas būtų (funikulierius – BNS) ir visus metus saugiai važinėtų“, – BNS sakė „Kauno liftų“ technikos vadovas Virginijus Markvaldas.
Naujai atidarytu funikulieriumi jau pasinaudojo maždaug aštuoni tūkst. kauniečių ir miesto svečių. Juo aktyviai naudojasi ne tik turistai – funikulierius tapo ir patogia transporto priemone miestiečiams, norintiems iš miesto centro greitai pasiekti Žaliakalnio mikrorajoną.
Birželio pirmąją po daugiau nei du mėnesius trukusių remonto darbų pradėjo veikti ir Aleksoto funikulierius. Jame pakeistas vagonėlių kėlimo lynas, restauruoti varomieji ir kreipiantieji ratai.
„Beveik 30 tūkst.eurų kainavusio remonto metu buvo pakeistas vagonėlių kėlimo lynas, restauruoti varomieji ir kreipiantieji ratai. Kauno savivaldybės įmonei „Kauno autobusai“ priklausantį funikulierių nutarta atnaujinti po prieš beveik metus įvykusios avarijos privataus kapitalo įmonei priklausančiame Kauno Žaliakalnio funikulieriuje“, – BNS teigė bendrovės „Kauno autobusai“ atstovė spaudai Patricija Zarankaitė.
Po praėjusių metų birželį Žaliakalnio funikulieriuje įvykusio nelaimingo atsitikimo, kuomet nuo bėgių nukrito vagonėlis, kuriame buvo 15 mokyklinio amžiaus vaikų, funikulierius valdančios įmonės ėmėsi stiprinti jų saugumą.
Pasak V.Markvaldo, Žaliakalnio funikulieriaus sistema buvo šiek tiek automatizuota, kad būtų galima išvengti žmogaus klaidų sukeltų nelaimių.
Pasak Patricijos Zarankaitės, Aleksoto funikulieriuje pradėti remonto darbai nelaukiant kasmetinės techninės apžiūros.
„Siekiant atkreipti didesnį dėmesį į keleivių saugumą, Aleksoto funikulieriuje dirbantiems mašinistams organizuojami specialūs saugumo mokymai bei egzaminai. Taip pat dėl keleivių saugumo kiekviename vagone keleivius aptarnaus ir jų saugumu rūpinsis konduktorius-palydovas“, – teigė ji.
Kauno Turizmo informacijos centro duomenimis funikulierius yra vienas iš labiausiai lankomų ir mėgstamų turistinių objektų mieste. Jį gausiai lanko svečiai iš Vokietijos, Prancūzijos, Rusijos, Lenkijos, Japonijos.
Kaunas yra vienintelis miestas Baltijos šalyse, kuriame veikia funikulierius. Abi transporto priemonės įrengtos tarpukariu siekiant pagerinti susisiekimą su miesto mikrorajonais. Žaliakalnio funikulierius įrengtas 1931 metais, o Aleksoto – 1935 metais.