Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2016 11 09 /10:33

Po skrydžio iš Turkijos į Lietuvą poilsiautojų lagaminai sulaužyti nepataisomai, o kaltų nėra

Sekmadienį iš atostogų Antalijoje grįžusių lietuvių Vilniaus oro uoste laukė nemaloni staigmena – du iš trijų jų lagaminų buvo nepataisomai sugadinti.
Sugadinti lagaminai
Sugadinti lagaminai / Tado Dambrausko nuotr.

„Štai taip atrodo du iš trijų mūsų lagaminų. Du iš trijų sugadinti nepataisomai“, – prie nuotraukos, atsiųstos į 15min, rašė skaitytojas Tadas.

Tado Dambrausko nuotr./Du iš trijų lagaminų sugadinti nepataisomai
Tado Dambrausko nuotr./Pasak poilsiiautojo, du iš trijų lagaminų sugadinti nepataisomai

Jis neslėpė, jog teisybės neketina ieškoti, nes įtaria, kad nustatyti, kas kalti dėl sugadintų asmeninių daiktų, gali būti neįmanoma.

„Nuotraukas atsiunčiau pykčio akimirką. Manau, beprasmiška ieškoti kaltų. Tačiau taip tikrai neturi būti. Sulaužyti nauji lagaminai“, – sakė poilsiautojas. Į Antaliją, kur šįkart praleido savaitę, jis skrenda ne pirmą kartą ir anksčiau skundų dėl sugadintų asmeninių daiktų neturėjo. „Pirmą kartą taip“, – sakė atostogautojas.

Į Turkiją ir iš jos lietuvis skrido užsakomuoju reisu su skrydžių bendrove „Small Planet Airlines“ (SPA).

„Pakomentuoti šią konkrečią situaciją gana sudėtinga, nes skundo dėl apgadinto lagamino negavome. Greičiausiai keleivis neužregistravo skundo oro uoste – kartais taip nutinka. Kita vertus, tai gera proga dar kartą keleiviams paakcentuoti, kad pastebėjus, jog lagaminas pažeistas, privalu iš karto po skrydžio apie tai informuoti oro uosto prarasto bagažo skyrių, o ne pildyti skundą jau parsivežus lagaminą namo.

Atsižvelgiant į skraidintų keleivių skaičių ir lyginant Vilniaus oro uostą su kitais, iš kurių skraido SPA, tokios situacijos tikrai nėra dažnos – tik vienas iš 500 keleivių susiduria su panašiomis problemomis. Už bagažo pakrovimą/iškrovimą yra atsakingos antžeminio aptarnavimo bendrovės, su kuriomis mes bendradarbiaujame“, – sakė SPA komunikacijos specialistė Berta Jasiukėnaitė.

Ką daryti, jei keleivis vis dėlto pakliuvo tarp tų 0,2 proc. nelaimingųjų?

„Pirmiausia, jei keleivio registruotas bagažas yra apgadinamas, jam privalu iš karto po skrydžio apie tai informuoti oro uosto prarasto bagažo skyrių, kuriame keleiviui išduodamas pranešimas apie sugadintą bagažą. Taip užregistruojamas įvykis ir užtikrinama, jog bagažas buvo apgadintas būtent pastarojo konkretaus skrydžio metu. Šis pranešimas yra esminis dokumentas, be kurio pretenzijos nagrinėjimas nėra įmanomas.

Tuo pačiu oro uoste yra galimybė užpildyti pretenzijos formą, kurioje sužymimi esminiai pretenzijos duomenys ir ji yra perduodama nagrinėjimui mūsų bendrovei. Siekdami keleiviams pasiūlyti adekvačią jų patirtiems nuostoliams kompensaciją, papildomai prašome pateikti dokumentus, pagrindžiančius patirtų nuostolių dydį. Remiantis minėtais dokumentais pateikiame keleiviams kompensacinį pasiūlymą“, – nurodė „SPA“ atstovė.

Pasak jos, bendrovės darbuotojai patys lagaminų nevertina, nes laikosi pozicijos, jog tai turėtų daryti kompetentingi šios srities atstovai, t.y. gamintojų atstovybės, įvairios taisyklos ir pan.

„Tokia praktika plačiai taikoma ir kitų vežėjų, draudimo bendrovių. Suprantame, jog keleiviams šis procesas kartais gali pasirodyti pernelyg ištęstas, tačiau mūsų siekis yra teisingai įvertinti ir atlyginti keleivių patirtus nuostolius. Įprastai keleiviai noriai bendradarbiauja ir pateikia reikiamus dokumentus“, – kalbėjo pašnekovė.

Svarbu paminėti, jog Monrealio Konvencijoje (dėl tam tikrų tarptautinio vežimo oro taisyklių suvienodinimo) yra įtvirtinti pastarieji terminai pretenzijai pateikti: bagažo sugadinimo atveju – per 7 dienas nuo bagažo atgavimo, o bagažo dingimo atveju – per 21 dieną nuo to momento, kuomet bagažas buvo sugrąžintas keleiviui.​

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Turistai oro uoste
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Turistai oro uoste

Neturi čekio, nesitikėk kompensacijos

Vis dėlto ne visada net ir skundai padeda surasti kaltuosius. Pasirodžius šiam straipsniui į 15min kreipėsi dar vienas poilsiautojas Linas, kurio lagaminas taip pat buvo sugadintas po kelionės „SPA“ orlaiviu. Vadovaudamasis numatyta tvarka, jis kreipėsi į bendrovę prašydamas kompensuoti nuostolius. Tačiau kompensacijos negavo, nes neturėjo lagamino įsigyjimo čekio.

„Kas iš to kad buvo kreiptasi po skrydžio dėl sulaužyto lagamino. Jei reikia įsigijimo čekio, kurio jau nėra. Arba pažymos iš galanterijos taisyklos arba lagaminą pardavusios parduotuvės, jog lagaminas yra nepataisomas, jo kaina, pirkimo data ir pan.

Pažymų parduotuvės neišduoda dėl sugadinimo ir jokių ekspertų gi jie neturi, kas tai įvertintų (o jei lagaminas pirktas maximoje)?“ – rašė Linas, pasidalinęs ir „SPA“ jam atsiųstu atsakymu į pretenziją dėl kompensacijos:

„UAB „Small Planet Airlines“ (toliau – „Bendrovė“) gavo Jūsų pretenziją, kuria prašote kompensuoti nuostolius dėl sugadinto bagažo. Apgailestaujame dėl Jūsų patirtų nepatogumų, susijusių su registruoto bagažo sugadinimu, bei dėkojame už kantrybę laukiant Bendrovės sprendimo.

Įvertinę Jūsų pretenziją dėl sugadinto bagažo norėtume pastebėti, jog pretenzijai tinkamai išnagrinėti nėra pateikti visi reikalingi dokumentai. Maloniai prašome Jūsų pateikti žemiau nurodytus dokumentus:

– Lagamino taisymo darbų išlaidų apmokėjimo kvitą, jei sugadintas lagaminas buvo sutaisytas; arba

– Jei lagaminas buvo sugadintas nepataisomai, įrodymus, pagrindžiančius šią aplinkybę (pvz., pažyma iš galanterijos taisyklos arba lagaminą pardavusios parduotuvės, jog lagaminas yra nepataisomas, jo kaina, pirkimo data ir pan.); ar

– Jei lagaminas buvo sugadintas nepataisomai, dėl jo sugadinimo patirtų nuostolių dydį pagrindžiančius dokumentus (pvz., sugadinto lagamino įsigijimo čekius ir pan.)

Bendrovė atsiprašo Jūsų dėl patirtų nepatogumų ir užtikrina Jus, jog imasi visų būtinų priemonių Jūsų pretenzijai tinkamai išnagrinėti.

Dėkojame jums už kantrybę ir supratimą. Pagarbiai, Customer Care Team“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos