Pokyčiai Turkijos „viskas įskaičiuota“: prašys suvalgyti viską, ką įsidėjai

Turkijos viešbučiuose pradėtas vykdyti naujas projektas, kurio tikslas – sumažinti išmetamo maisto kiekį. Turistai taip pat bus įtraukti į šią akciją – jų bus prašoma „viskas įskaičiuota“ bufetuose į lėkštes prisidėti tik tiek, kiek suvalgo – ne daugiau. Apie tai rašo atorus.ru.
Maisto bufetas
Viešbutis Turkijoje / 123rf.com nuotr.

Apie baudas, jeigu neįveikiama viso maisto, nekalbama. Kol kas bus apsiribojama agitacija, tačiau yra diskutuojama ir apie lėkščių sumažinimą.

Projektas „Oranžinė vėliava“ stengsis pakeisti tiek „viskas įskaičiuota“ viešbučių darbuotojų, tiek juose apsistojančių keliautojų įpročius. Projekto iniciatorius Ali Akgunas teigė, kad per savo atostogas Antalijos viešbutyje jį šokiravo vaizdas, kiek daug nesuvalgyto maisto turistai palieka savo lėkštėse.

Pasak jo, per metus Turkijoje išmetama 18 mln. tonų vaisių ir daržovių, 4,9 mln. duonos kepalų. Jo paskaičiavimais, iš viso šalyje išmetama maisto už 214 mlrd. Turkijos lirų (32 mlrd. Eur). Už kokią dalį išmetamo maisto atsakingi viešbučiai, A.Akgunas neįvardijo.

Projektas jau buvo pristatytas viešbučių atstovams, ir jau šiemet prie jo prisijungė apie 250 viešbučių.

„Oranžinės vėliavos“ tikslas – per 5 metus turistinių regionų viešbučiuose išmetamo maisto kiekį sumažinti 70 proc. Ketinama iniciatyvą apie atsakinga požiūrį į maistą skleisti ir mokyklose bei restoranuose.

Kaip tai bus įgyvendinama?

Dalyvavimas iniciatyvoje viešbučiams yra savanoriškas. Tačiau sutikdami su projekto sąlygomis, viešbučių atstovai įsipareigoja atlikti bent kelis veiksmus.

Visų pirma, mokyti savo darbuotojus (tuos, kurie atsakingi už maisto produktų pirkimą, maisto gamybą), kaip efektyviau suplanuoti produktų pirkimą ir naudojimą.

Antra, viešbučiai patys savo svečiams platins informaciją, kad maistas neturėtų būti išmetamas, ir kad šie turėtų suvalgyti viską, ką susideda į lėkštę. Tam raginama išleisti plakatus, lankstinukus, į švietėjišką procesą įtraukti ir animatorius. Yra iškelta ir mažesnių lėkščių idėja.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis