Pristatyti svarbiausi parodos „Adventur 2024“ akcentai: ko joje gali tikėtis kelionių entuziastai?

Kelionių ekspertai tvirtina, kad vis dažniau turistai nori kažkur vykti ne vien tam, kad savaitę pagulinėtų prie baseino. Vis daugiau populiarumo ir susidomėjimo sulaukia aktyvaus turizmo idėjos, kai žmonėms suteikiama galimybė ir pamatyti, sužinoti bei patirti. Būtent patyriminiam turizmui ir aktyviam laisvalaikio leidimui daugiausia dėmesio bus ir skiriama LITEXPO parodoje „Adventur 2024“.
Pristatyti svarbiausi parodos „Adventur 2024“ akcentai
Pristatyti svarbiausi parodos „Adventur 2024“ akcentai / Pranešimo autorių nuotr.

Ieško aktyvaus poilsio galimybių

Vienuoliktą kartą rengiamoje „Adventur 2024“, kitąmet vyksiančioje sausio 26–28 dienomis, tradiciškai susirinks ne tik kelionių organizatoriai, bet ir siūlantieji idėjas, kaip galima įdomiai ir aktyviai leisti laisvalaikį. Tiek Lietuvoje, tiek ir užsienyje, rašoma parodos organizatorių pranešime spaudai.

„Adventur“ tapo renginiu, po vienu stogu suburiančiu tiek kelionių verslo bendruomenę, tiek aktyvaus laisvalaikio propaguotojus, tiek kelionių entuziastus. Vieniems tai ideali proga užmegzti ir atnaujinti verslo kontaktus. Kitiems – galimybė daugiau sužinoti apie atradimo vertas kelionių kryptis ar dar nepatirtus įspūdžius“, – apie artėjančią parodą sakė LITEXPO direktorius Jonas Sakalauskas.

Pranešimo autorių nuotr. / Pristatyti svarbiausi parodos „Adventur 2024“ akcentai
Pranešimo autorių nuotr. / Pristatyti svarbiausi parodos „Adventur 2024“ akcentai

Savo ruožtu parodos projektų vadovė Faustina Sinkevičiūtė teigia, kad trys renginio dienos – tai proga švęsti pačią keliavimo idėją.

„Norime, kad žmonės į „Adventur“ ateitų ne tik tam, jog ką nors įsigytų. Siekiame sukurti gerą patirtį, suteikti progą puikiai praleisti laiką ir renginyje pasijusti kaip bendraminčių šventėje“, – teigia ji ir priduria, kad pastangos duoda apčiuopiamų rezultatų – parodoje jau sulaukiama gerokai daugiau šeimų nei anksčiau, ji tampa terpe mažesnėms kelionių agentūroms ir unikaliems jų pasiūlymams.

Viena parodos organizatorių pastebi – turizmas pastaraisiais metais keičiasi. Ypač popandeminiu laikotarpiu. Žmones vis mažiau domina gulėjimas prie baseino. Jiems labiau norisi žinių ir patirčių, net jei finansinės galimybės riboja norus.

Pranešimo autorių nuotr. / Pristatyti svarbiausi parodos „Adventur 2024“ akcentai
Pranešimo autorių nuotr. / Pristatyti svarbiausi parodos „Adventur 2024“ akcentai

„Todėl ne ką mažiau svarbus ir vietinis poilsis bei aktyvus laisvalaikis, kuriuo ištisus metus būtų galima užsiimti tarp darbų ar mokslų“, – sako F.Sinkevičiūtė.

Daugiausia dėmesio vandens temai

Besikeičiančios „Adventur“ koncepcijos sėkmę ir atsigaunantį žmonių norą keliauti ir aktyviai pramogauti geriausiai iliustruoja statistika. Pastarojoje parodoje lankėsi daugiau nei 10 000 svečių, o būsimosios parodos lankomumas, planuojama, šoktels iki 15 000.

Papildomą lankytojų būrį pritraukti tikimasi ir išplėsta vandens kelionių bei pramogų tema.

Vandens keliai slepia daugybę kultūrinių, istorinių ir gamtinių atradimų, prie kurių prisiliesti pakviesime parodos lankytojus.

„Laivyba Lietuvoje klesti šimtmečiais. Ir omenyje turime ne tik jūrą, bet ir upes. Ekonomiškai, kultūriškai šie vandens keliai buvo ne ką mažiau svarbūs nei Baltija. Jais keliavo tiek žmonės, tiek jų sukurtos gėrybės. Aplink upes kūrėsi gyvenvietės, skleidėsi autentiškos tradicijos. Vandens keliai slepia daugybę kultūrinių, istorinių ir gamtinių atradimų, prie kurių prisiliesti pakviesime parodos lankytojus“, – teigia F.Sinkevičiūtė.

Vandens temai daug dėmesio bus skirta tiek parodoje, tiek ir jos metu skaitomuose pranešimuose. Pirmąją renginio dieną parodos dalyviai diskutuos apie vandens turizmą ir tvarumą. Antrąją dieną lankytojų lauks serija pranešimų, kuriuose bus aptariama istorinė laivyba, Nemuno deltos potencialas, Vilhelmo kanalo patrauklumas ir kt.

„Labai džiaugiamės, kad ekspoziciją parodoje turės Lietuvos jūrų muziejus. Joje bus galima apžiūrėti net ir nuskendusio laivo liekanas. Skaičiuojama, kad šiuo metu Baltijos jūroje yra apie 200 nuskendusių laivų, kurie gali būti pasiekiami nardymo entuziastams. Esame tikri, kad povandeninis pasaulis vertas dėmesio ir pažinimo, tad džiaugiamės, kad „Adventur“ vis aktyviau domisi ir nardymo specialistai, galintys padėti atskleisti gelmių įdomybes“, – pabrėžia F.Sinkevičiūtė.

Nuo Dakaro iki kelionių humoro

Vandens turizmas toli gražu bus ne vienintelė „Adventur 2024“ aptarinėjama tema. Paroda vyks pasibaigus Dakaro raliui, tad antrąją parodos dieną lankytojai turės galimybę pasiklausyti pirmosios jį įveikusios lietuvės Aistės Perminaitės įspūdžių.

Organizatoriai taip pat ragina nepraleisti trečiąją renginio dieną vyksiančios diskusijos apie keliones kaip gyvenimo būdą, kurią moderuos Laisvė Radzevičienė. Joje savo mintimis dalysis visą pasaulį išmaišę puikiai visuomenei žinomi žmonės. Tarp jų ir keliautojas Audrius Sutkus, „Nemo kelionių“ projekto sumanytojas Renatas Žyla, garsi sporto trenerė Jolanta Leonavičiūtė, aktorius Leonardas Pobedonoscevas, TV laidų vedėjas Edvardas Žičkus, renginių organizatorius ir vedėjas Jogaila Morkūnas.

Organizatoriai taip pat ragina nepraleisti trečiąją renginio dieną vyksiančios diskusijos apie keliones kaip gyvenimo būdą.

Gera nuotaika parodoje taip pat rūpinsis ypatingi „Adventur 2024“ dalyviai – vieni žinomiausių šalies keliautojų – Vytaras Radzevičius ir Martynas Starkus. Jie papasakos absurdiškiausias, juokingiausias ir keisčiausias savo kelionių užkulisių istorijas.

Josvydo Elinsko / 15min nuotr. / Vytaras Radzevičius ir Martynas Starkus
Josvydo Elinsko / 15min nuotr. / Vytaras Radzevičius ir Martynas Starkus

„Vytaras ir Martynas yra ne tik daug matę bei patyrę keliautojai, bet ir nuostabūs istorijų pasakotojai. Išsiilgusiems gero humoro tiesiog būtina jų pasiklausyti. Be to, būtent susitikimo su jais metu bus paskelbtas konkurso „Menas keliauti. Menas patirti“ nugalėtojas, laimėsiantis kelionę į Ispaniją“, – akcentavo viena parodos organizatorių F.Sinkevičiūtė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis