Italijos kėdžių gamintojas „Aviointeriors“ Hamburge pristatė naują lėktuvo kėdžių dizainą, kur žmonės skristų beveik stovėdami – būtų palikta tik nedidelė vieta atsiremti.
„Aviointeriors“ tvirtina, kad didžiausias „Skyrider 2.0“ kėdžių pliusas – į lėktuvus tilptų daugiau žmonių. Jie tikina, kad taip avialinijos viename skrydyje galėtų turėti 20 proc. daugiau keleivių. Be to, jos sveria apie 50 proc. mažiau nei įprastos kėdės, tad oro linijos galėtų sutaupyti ir dėl degalų.
Italai šią idėją buvo pristatę dar 2010 m., tačiau tuomet ji nesusilaukė daug dėmesio. Po aštuonerių metų gamintojai pateikė kiek paminkštintą kėdžių versiją.
Praėjusių metų vasarą Kolumbijos avialijos „VivaColombia“ išreiškė norą, iš lėktuvų išvis pašalinti kėdes ir keleivius skraidinti stovinčius. Jų teigimu, taip kelionės būtų labiau prieinamos ir neturtingiems žmonėms.
„Ryanair“ prieš aštuonerius metus taip pat buvo atkreipę dėmesį į vertikalias kėdes. Avialinijų vadovas Michaelis O'Leary tuomet jas pavadino „baro kėdėmis su saugos diržais“ ir dar pridūrė kad saugos diržai lėktuvuose išvis nereikalingi: „jeigu lėktuvas, apsaugok viešpatie, suduš, saugos diržas tavęs neišgelbės“.
Jungtinės Karalystės Civilinės aviacijos tarnyba visgi įspėjo, kad vertikalių kėdžių taip paprastai lėktuvuose neįtaisysi. Jų atstovo teigimu, tam reikėtų, kad orlaivio gamintojas pats sutalpintų tas kėdes ir patvirtintų, kad jos būtų saugios. „Jeigu jos nebus 100 proc. saugios, nieko nebus“, – sakė Richardas Tayloras.