Šią savaitę Australijos bendrovė nuskrido iš Buenos Airių į Darviną Australijoje. Skrydis buvo ne reguliarus, o repatriacinis – lėktuvu buvo pargabenti 107 australai.
„Qantas“ šiuo skrydžiu pagerino du rekordus: ilgiausiai skristos distancijos (15 020 km) ir ilgiausiai komerciniame skrydyje praleisto laiko ore (17 val. ir 25 min.)
Prieš pandemiją Australijos oro linijų ilgiausias tiesioginis keleivinis skrydis buvo iš Londono į Pertą – 14 498 km per 16 val. 45 min.
Galbūt pamenate, kad „Qantas“ jau ne kartą stebino itin ilgais skrydžiais projekto „Saulėtekis“ metu. Pavyzdžiui, iš Londono į Sidnėjų buvo nuskrista per 19 val. ir 19 min.
Tačiau pastarasis skrydis nebuvo tipinis – į jį nebuvo galima įsigyti bilietų. Juo skrido tik kviestiniai žmonės, jo metu buvo atliekami tyrimai, kaip žmonių kūnai reaguoja į tokį ilgą laiką danguje.
Kadangi jame nebuvo mokėjusių už bilietą keleivių, o tik eksperimento dalyviai ir lakūnai su įgula, skrydis negalėjo pretenduoti į „ilgiausio istorijoje“ rekordą.
Skrydyje iš Argentinos į Australiją iš viso buvo keturi lakūnai. Kapitonas Alexas Passerini sakė: „Šis skrydis yra puikus mūsų skrydžių planavimo komandos sugebėjimo ir atidumo detalėms pavyzdys“.
Jis džiaugėsi ne tik pačiu skrydžiu, bet tai, kokiais vaizdais galėjo gėrėtis įgula bei keleiviai – lėktuvas skrido ir virš Antarktidos.
Skrydžio QF14 lėktuvas „Boeing 787-9“, pavadintas „Didžiuoju barjeriniu rifu“, iš Argentino pakilo antradienį 12.44 val. popiet. Skridęs į pietus, praskridęs Antarktidą, trečiadienį 18.39 val. pasiekė Darviną.
Jeigu svarstote, kodėl orlaivis atrodo darantis didelį lanką, atsakymą rasite čia: Kodėl pilotai vengia skristi virš Ramiojo vandenyno? Ne tik dėl saugumo. Jeigu trumpai – renkamasi skristi ne tiesiai virš Ramiojo vandenyno tam, kad būtų sutaupoma tiek degalų, tiek laiko.
Pandemijos metu buvo pasiektas dar vienas rekordas. 2021 m. kovo mėnesį „Air Tahiti Nui“ nuskrido ilgiausią atstumą reguliariu keleiviniu reisu – 15 715 km per 15 val. ir 45 min.
Iš Papeetės Tahičio saloje buvo skrista į Paryžiaus Charles de Gaulle oro uostą.
Paprastai šiame maršrute būdavo sustojama Los Andžele, tačiau pandemijos metu JAV taisyklės reikalauja tokiu atveju keleiviams dar kartą pereiti muitinės patikrą, atitikti griežtus saugumo protokolus.
Oro linijos nusprendė, kad tai sukeltų pernelyg daug nepatogumų, ir pasirinko beveik 16 val. skristi be nusileidimo.