Ruošiatės į jogos ar dvasinio tobulėjimo stovyklą užsienyje? Įvertinkite rizikas

​​​​​​​Jogos, asmenybės ugdymo, dvasinio tobulėjimo, meditacijų, vyrų ar moteriškumo stovyklos, žygiai, seminarai, renginiai, turai po užsienio šalis. Interneto svetainėse ir socialiniuose tinkluose gausu pasiūlymų, kaip praleisti atostogas, nuvykus į kelionės pradžios vietą savarankiškai. Visa tai – puikus būdas praturtinti laisvalaikį, tačiau Turizmo departamentas ragina atitinkamai pasiruošti čia slypinčioms rizikoms.
Joga
Joga / 123rf.com nuotr.

„Jei turistai savarankiškai išvyksta į kitą šalį, kurioje yra įsigiję turizmo paslaugas, šių paslaugų teikėjų veikla yra reglamentuojama pagal tos šalies teisės aktus, nepriklausomai nuo teikėjo ar turisto tautybės, gyvenamosios vietos. Pavyzdžiui, jei turistas susigundo dalyvauti dvasinio tobulėjimo stovykloje Peru arba grupės žygyje į Alpes, pats įsigyja skrydžio bilietus bei atskirai perka kitas turizmo paslaugas tokias kaip apgyvendinimas, transportas, ekskursijos, jam gavus nekokybiškas paslaugas savo teises jis turės ginti pagal tos šalies įstatymus ir toje šalyje vartojama kalba, ne lietuviškai ir ne per lietuvių institucijas.

Nes tiek Turizmo departamentas, tiek Vartotojų teisių apsaugos tarnyba gali padėti tik tiems turistams, kurie yra įsigiję organizuotas turistines keliones iš Lietuvoje registruoto kelionių organizatoriaus“, – pranešime spaudai cituojamas Turizmo departamento Turizmo veiklos priežiūros skyriaus vedėjas Tadas Žentelis.

Šiuo metu tokia veikla, kai turistai kviečiami atvykti savarankiškai, jiems tik sudarant veiklos užsienio šalyje programą, Lietuvoje nėra licencijuojama, todėl įsigydamas tokį turizmo paslaugų paketą, visą riziką turi įsivertinti pats turistas. Tokiu atveju Turizmo departamentas rekomenduoja:

  1. išsiaiškinti, ar organizatorius ar paslaugų teikėjas turi teisę verstis tokia veikla ir siūlyti tokias paslaugas pagal tos šalies įstatymus (dažniausiai tokios paslaugos pasaulyje yra licenzijuojamos, pavyzdžiui, kai kuriose šalyse eiti į kalnus galima tik su kalnų gidu);
  2. apsidrausti nelaimės ir žalos atveju;
  3. susirinkti kontaktinius duomenis, kur galima kreiptis probleminiu atveju;
  4. išsiaiškinti, kas bus atsakingas, jei paslaugos nebus suteiktos, kokios pinigų grąžinimo garantijos, jei paslaugos nebus suteikiamos arba suteikiamos nekokybiškai.

Tokias keliones siūlantys asmenys turėtų informuoti turistą apie galimas rizikas ir atsakomybes už teikiamas turizmo paslaugas. Turistas pretenzijas gali teikti tik tiesioginiams turizmo paslaugų teikėjams.

Kita vertus, dirbtinis paslaugų išskaidymas (pvz., kai pardavėjas pats suorganizuoja nuvykimą į pradžios vietą, bet išrašo atskirą sąskaitą, prašo atsiskaityti grynais, ar atlikti mokėjimą ne pardavėjui) neatleidžia pardavėjo nuo prievolės būti kelionių organizatoriumi ir prisiimti atsakomybę už paslaugas. Be to, kai kelionė prasideda Lietuvoje, o pardavėjas tarpininkauja kelionių organizatoriui registruotam ne ES, tokiu atveju kelionių organizatorius privalo įsisteigti Lietuvoje, arba pardavėjas turi atitikti reikalavimus taikomus kelionių organizatoriams, įsisteigusiems Lietuvoje.

Informaciją, kurią reikia žinoti įsigyjant kelionę, galima gauti el. paštu: prieziura@tourism.lt, telefonu Vilniuje 8 706 64848 arba Turizmo departamento svetainės rubrikoje TURISTUI.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų