„Ryanair“ įkainiai sukėlė įsiūtį socialiniuose tinkluose: už bilietų atspausdinimą senjorų pora sumokėjo kosminę sumą

Vyresnio amžiaus pora, skridusi „Ryanair“ bendrovės lėktuvu, tikina buvę šokiruoti, kokią didelę sumą jiems teko susimokėti vien už skrydžio bilietų atspausdinimą oro uoste. Savo nepasitenkinimu dėl tėvų patirtų nereikalingų išlaidų internete pasidalijo jų dukra, jos įrašas buvo peržiūrėtas daugiau nei 13 mln. kartų ir įplieskė diskusiją, kad „Ryanair“ siekia pasipelnyti iš paprastos senyvų žmonių klaidos.
„Ryanair“ lėktuvas
„Ryanair“ lėktuvas / 123RF.com nuotr.

Ruth ir Peteris Jaffe'ai BBC pasakojo, kad tik atvykę į oro uostą jie suprato, kad turi atsispausdinę tik grįžimo, o ne išvykimo bilietus.

Dėl to išvykimo bilietus teko atsispausdinti jau oro uoste. Vis tik suma, už kurią tai buvo padaryta, šokiravo juos abu. „Ryanair“ už bilietų atspausdinimą paprašė jų susimokėti 110 svarų sterlingų (tai yra beveik 130 eurų).

Tai sukėlė virtinę skundų socialinėje žiniasklaidoje dėl oro linijų bendrovių taikomų paslėptų mokesčių.

„Ryanair“ bendrovė teigė, kad mokesčiai atitinka jos politiką, nes pora internetu neužsiregistravo tinkamam skrydžiui.

Tačiau vartotojų teisių ekspertas Martynas Jamesas BBC teigė, kad poros patirtis žmonėms „sujaukė nervus“, nes daugelis kitų žmonių taip pat yra nukentėję nuo netikėtų mokesčių.

Ruth ir Peteris Jaffe'ai penktadienį skrido iš Stanstedo oro uosto į Beržeraką (Prancūzija).

79 metų ponia Jaffe BBC radijo laidai „Radio 4 Today Programme“ sakė, kad „Ryanair“ interneto svetainė jai pasirodė „labai paini“, tačiau, nepaisant to, ji manė, kad dieną prieš skrydį jai pavyko atsispausdinti bilietus.

Tik nuvykusi į oro uostą ji suprato, kad netyčia atsispausdino ne tuos bilietus.

„Tada man pasakė, kad turiu eiti į „Ryanair“ skyrių ir gauti įlaipinimo kortelę, o ten iš manęs paėmė 55 svarus sterlingų vienam asmeniui“, – sakė ji. „[Buvau] pasibaisėjusi.“

Ji pridūrė, kad jos vyrui nebuvo lengva vaikščioti iš vienos oro uosto dalies į kitą.

Ponas Jaffe'as, kuriam 80 metų, sakė, kad jie neturėjo kito pasirinkimo, kaip tik susimokėti, nes Prancūzijoje jų atskrendančių jau laukė žmonės.

Sekmadienį jų dukra socialiniame tinkle X, anksčiau vadintame „Twitter“, paskelbė, kad jos motina padarė „sąžiningą klaidą“.

„110 svarų sterlingų už 2 popieriaus lapus, kurie užtruko 1 minutę. Gėda jums“, – socialiniuose tinkluose rašė ji pigių skrydžių bendrovei.

Ji pridūrė, kad jos tėvai taip pat turėjo sumokėti papildomą mokestį, kad galėtų sėdėti vienas šalia kito, nes jos tėvas yra neįgalus.

Manau, kad žmonės nekenčia „Ryanair“

Senyvos poros dukros įrašas tapo labai populiarus – jis buvo peržiūrėtas daugiau nei 13 mln. kartų, o daugelis socialinių tinklų naudotojų taip pat skundėsi didelėmis įlaipinimo kortelių spausdinimo oro uoste kainomis ir kitais „netikėtais“ mokesčiais.

Daugelis ragino „Ryanair“ „pasielgti teisingai“ ir tikino, kad „turėtų būti įstatymai, kurie apsaugotų pagyvenusius žmones“.

Vienas naudotojas taip pat pažymėjo, kad būtų buvę pigiau nueiti į artimiausią kanceliarinių prekių parduotuvę, nusipirkti spausdintuvą ir bilietus atsispausdinti patiems.

Paklausta apie didžiulę reakciją socialinėje žiniasklaidoje, ponia Jaffe sakė: „Manau, kad žmonės nekenčia Ryanair“.

Ji tęsė: „Jei esate vyresnio amžiaus ir nuo pat pirmos dienos nebuvote auklėjamas naudotis kompiuteriu, gali būti labai sunku.“

Ponas Jaffe pridūrė: „Taip pat ir pinigų darymo aspektas, pavyzdžiui, tai, kad turėjome papildomai mokėti už tai, kad sėdėtume kartu.“

Pora pateikė skundą „Ryanair“, bet sakė, kad nesitiki nieko sulaukti.

„Manau, jie pasakys, kad tai parašyta smulkiu šriftu ir kad tai buvo mūsų kaltė. Taip ir buvo, bet tai buvo tik klaida“, – sakė ponia Jaffe.

„Tai labai nesąžininga“

Vartotojų teisių ekspertas Martynas Jamesas BBC sakė, kad poros patirtis išryškino „tikrą problemą“ dėl to, kas atsitinka, jei, kaip Jaffe, padarote paprastą klaidą.

„Labai nesąžininga bausti nekaltai suklydusius žmones“, – sakė jis ir pridūrė, kad oro transporto bendrovės turėtų įsipareigoti tokiais atvejais neimti iš žmonių jokių mokesčių.

Jis teigė, kad žmonės turi galimybių rinktis, jei jiems taip nutiktų. Jie gali skųstis oro linijų bendrovei, kaip tai padarė Jaffai, arba kreiptis į alternatyvią ginčų sprendimo schemą ar nedidelių skundų teismą.

„Tačiau nė vienas iš šių būdų negarantuoja kompensacijos, o daugelis žmonių neturi tam laiko ar energijos“, – sakė jis. „Jei daugiau žmonių skųstųsi dėl skaidrumo trūkumo, daugiau oro linijų imtų persvarstyti šiuos mokesčius.“

Jis pridūrė, kad šie papildomi mokesčiai nėra naujiena.

„Jau daugelį metų oro linijų bendrovės ima pinigus už dalykus, kurie anksčiau buvo nemokami“, – sakė jis.

„[Ši istorija] atsiliepia žmonėms, nes jie pyksta, kad ir jiems buvo taikomi šie mokesčiai – ar tai būtų mokesčiai už bagažą, ar mokėjimas už sėdėjimą šalia šeimos, ar dar kas nors.“

„Ryanair“ pareiškime nurodoma, kad šie keleiviai „prieš atvykdami į Stanstedo oro uostą (rugpjūčio 11 d.) neužsiregistravo internetu, nors el. paštu (rugpjūčio 10 d.) gavo priminimą užsiregistruoti internetu. Iš šių keleivių buvo teisingai paimtas registracijos oro uoste mokestis (55 GBP už asmenį)“.

„Visi su „Ryanair“ keliaujantys keleiviai sutinka užsiregistruoti internetu prieš atvykstant į išvykimo oro uostą ir visiems keleiviams siunčiamas el. laiškas / SMS žinutė, primenanti tai padaryti likus 24 val. iki išvykimo. Apgailestaujame, kad šie keleiviai nepaisė elektroninio laiško priminimo ir neužsiregistravo internetu“.

„Ryanair“ nėra vienintelė oro transporto bendrovė, taikanti registracijos oro uoste mokestį – „Wizz Air“ už registraciją oro uoste ima 40 eurų mokestį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis