Šią savaitę „Ryanair“ klientai skundėsi gavę naujus laiškus iš bendrovės. Jie jau anksčiau buvo pasirinkę pinigų grąžinimą vietoj kupono, tačiau oro bendrovė ir vėl išplatino žinutes, kad siūlomas kuponas.
Naujuose laiškuose taip pat pareiškiama, kad pasirinkus pinigus, šie nebus grąžinami iki COVID-19 krizės pabaigos. Laiškuose rašoma, kad mokėjimų agentams yra privaloma dirbti iš namų, o mokėjimų saugumo apribojimai jiems neleidžia vykdyti pinigų sugrąžinimo.
Vietoj to klientams dar kartą siūloma priimti kuponą, nors šie ir anksčiau jau buvo vietoj jo pasirinkę pinigų susigrąžinimą. „Ryanair“ rašo, kad jeigu būtų pasirinkti pinigai, klientai lauktų eilėje tol, kol pandemija baigsis.
Naujuose laiškuose taip pat pareiškiama, kad pinigai nebus grąžinami iki COVID-19 krizės pabaigos.
Europos valstybės yra paskelbusios karantinus ir kelionių apribojimus. Nėra aišku, kada jie bus atšaukti – tad ir kada „Ryanair“ laikytų, jog krizė baigėsi.
Ar vietoj pinigų grąžinimo rinktis kuponą – kiekvieno asmeninis pasirinkimas. Tikriausiai po krizės ir toliau daugelis naudosis „Ryanair“ paslaugomis, tačiau nėra aišku, nei kada lėktuvai vėl skraidys, nei kiek tuomet kainuos bilietai. Nors Airijos bendrovė žada kainų karą ir mažas kainas, yra svarstymų kad pasibaigus pandemijai skrydžių bilietai gali brangti netgi dvigubai.
Europos Komisija dar balandžio pradžioje pabrėžė, kad už dėl koronaviruso atšauktus skrydžius bendrovės turi grąžinti pinigus klientams. Su siūlomais kuponais ar kreditu keliautojai gali nesutikti.
Nemažai oro linijų siūlo ne pinigus už atšauktus skrydžius, o galimybę pasikeisti skrydžio datą/kryptį arba gauti kuponą būsimai kelionei. Anot Komisijos, „oro linijos gali siūlyti kuponus vietoj pinigų grąžinimo, tačiau keleiviai turi sutikti su jais“. Jeigu keleivis pageidauja susigrąžinti pinigus, oro bendrovė tam privalo paklusti.
„Air Baltic“ klientai pareikalavo 10 mln. eurų
Latvijos nacionalinės skrydžių bendrovės „Air Baltic“ reikalavimų grąžinti pinigus už atšaukus skrydžius suma jau viršijo 10 mln. eurų, pranešė bendrovės atstovė. Kompensacijų jų atšauktus skrydžius banko pavedimu ar dovanos kortele jau paprašė per 345 tūkst. klientų.
Pasak Alisos Briedės, su klientais, kurių rezervuoti skrydžiai atšaukiami, oro linijų bendrovė susisiekia su kiekvienu atskirai, siūlo nemokamai pasikeisti skrydžio datą, pasiimti dovanų kortelę, suteikiančią papildomus 20 eurų už kiekvieną skrydį viena kryptimi, arba atgauti pinigus bankiniu pavedimu.
Anot A. Briedės, vis daugiau klientų būsimiems skrydžiams pasirenka dovanų korteles su papildomais 20 eurų.
Visus skrydžius iš Baltijos šalių nuo kovo 17-osios laikinai sustabdžiusi „Air Baltic“ nuo laiko iš Rygos vykdė tik užsakomuosius repatriacijos reisus.
Kovo pabaigoje Latvijos vyriausybė pritarė nacionalinės oro vežėjos pagrindinio kapitalo didinimui 150 mln. eurų, siekiant pagerinti šios bendrovės finansinę padėtį koronaviruso pandemijos sukeltos krizės laikotarpiu.
Šio mėnesio pradžioje „Air Baltic“ paskelbė, jog dėl besitęsiančios ir sunkiai prognozuojamos COVID-19 pandemijos krizės atšauksianti beveik pusę skrydžių, planuotų laikotarpiu nuo balandžio 15-osios iki spalio 31 dienos.
Latvijos valstybė valdo 80,05 proc. „Air Baltic“ akcijų, o likusios akcijos priklauso Danijos investuotojo Larso Thueseno (Larso Tueseno) įmonei „Aircraft Leasing 1“.
Visoje Europoje vartotojai skundžiasi, kad jiems nepavyksta atsiimti sumokėtų pinigų už neįvykusias keliones – ar tai būtų skrydžių bilietai, ar kelionės paketai. Lietuvoje antradienį Seimas pritarė prezidento veto – nuspręsta, kad kelionių organizatoriai gali vietoj pinigų sugrąžinimo siūlyti kuponus, tačiau su jais sutikti klientas neprivalo. Jeigu klientas nori susigrąžinti sumokėtus pinigus, bendrovė tą turėtų padaryti per 14 d. Turizmo verslui susidūrus su didele krize, šis sako negalintis to padaryti per tokį trumpą laiką. Seimo nariai žada naujas pataisas.