Ji, o ir daugybė kelionių organizatorių bei keliautojų su didžiausia viltimi laukia tradicinės tarptautinės turizmo parodos ADVENTUR 2022. Didžiausias turizmo įvykis vyks lygiai po mėnesio – sausio 28-30 dienomis.
„Keliaukime vėl!” – kviečia ADVENTUR parodos organizatoriai. Jie įsitikinę, kad ir keliautojai, ir keliones jiems organizuojantys kelionių agentūrų darbuotojai, ir tie, kurie keliautojus priima Lietuvoje, yra išsiilgę gyvų susitikimų bei dalijimosi patirtimi.
„ADVENTUR paroda visais laikais buvo ir išlieka svarbiu turizmo profesionalų traukos tašku, žinių ir kontaktų meka“, – tokią turizmo parodos misiją mato Lietuvos turizmo rūmų prezidentė Ž.Gavelienė. Ji neabejoja, kad Vilniuje jau aštuntą kartą vyksianti tarptautinė turizmo paroda gali tapti puikia platforma, kurioje galėtų susitikti ir patirtimi bei žiniomis dalintis Europos kelionių organizatoriai, o keliautojai čia visada rastų naudingos ir patikimos informacijos, galėtų dalyvauti įkvepiančiuose susitikimuose su keliautojais bei įsigytų kelionę už geriausią kainą. „Spalį Jungtiniuose Arabų Emyratuose buvo atidaryta milžiniška pasaulinė paroda EXPO 2020. Tai dar kartą įrodo, kad organizuoti renginius ir keliauti galima saugiai. Tad nustokime krūpčioti, pradėkime gyventi ir keliauti“, – sako Ž.Gavelienė.
Rugsėjo, spalio ir lapkričio mėnesiais užsakomaisiais reisais keliones organizuojantys kelionių organizatoriai skaičiuoja apie 60 proc. iki prieš pandemijos lygį atsigaunantį išvykstamąjį turizmą. „Žmonės vis dažniau išsiruošia į poilsines ar pažintines keliones, o verslo kelionės atsigauna lėčiau. Tikime šviesia verslo kelionių ateitimi, nes ir įmonių vadovai teigia, kad gyvi susitikimai yra būtini, siekiant sėkmingo verslo tęstinumo. Be jokios abejonės, situacija jau pasikeitė – vargu, ar kas skraidys į vienos dienos susirinkimus, kaip tai darė prieš pandemiją, tačiau atsirado ir išpopuliarėjo darbotostogos, ilgesnės komandos išvykos“, – pasakoja Lietuvos turizmo rūmų prezidentė.
Patyrusių keliautojų pandemija nestabdo.
Pandemija pakeitė ne tik išvykstamojo, bet ir atvykstamojo turizmo situaciją. Nacionalinės turizmo skatinimo agentūros „Keliauk Lietuvoje“ turizmo rinkų skyriaus vadovė Olga Gončarova teigia, kad per pandemiją Lietuvos, kaip ir daugelio pasaulio šalių, turizmo verslas persiorientavo į vidaus rinką. Visgi, vietinis turizmas nekompensavo užsienio turistų srautų, ypač tai buvo galima jausti didžiuosiuose miestuose, kurių užimtumą iki pandemijos užtikrindavo užsienio turistai.
Nepaisant sudėtingos situacijos, pasak nacionalinės turizmo skatinimo agentūros, turizmo verslas ir Lietuvos turizmo informacijos centrai per pandemiją transformavo savo veiklą, siūlė naujus turizmo paketus, kvietė keliauti inovatyviai, gebėjo grąžinti kelionių džiaugsmą, o kai kurie kvietė aplankyti muziejus, galerijas net ir neišeinant iš namų. Dalis pandemijos laikotarpį išnaudojo atsinaujinimui, infrastruktūros gerinimui.
„Keliauk Lietuvoje“ taip pat keitė veiklos strategiją, nuolat stebėjome tarptautinių turizmo organizacijų prognozes, situaciją mūsų prioritetinėse rinkose, labiau orientavomės į
kaimynines šalis, antžeminį transportą bei rinkas, kurios turi paprastesnį susisiekimą su Lietuva“, – sako O.Gončarova. – Per šiuos pandeminius metus stebėjome vietinio turizmo srautų augimą apgyvendinimo įstaigose. 2020-2021 metų laikotarpiu vietinių turistų skaičius išaugo 3,6 proc. (tai sudaro 87 proc. priešpandeminio lygio).
„Keliauk Lietuvoje“ užsakymu liepos mėnesį buvo atliktas vietinio turizmo tyrimas, kuriame įvertinti 2020-2021 metų vietos keliautojų įpročiai ir kelionių tendencijos. Tyrimo rezultatai per daug nenustebino: keliautojų veiklos įpročiai išliko praktiškai nepakitę nuo pernai metų. Dažniausiai pasitaikančios veiklos per keliones susijusios su gamtos teikiamais malonumais – vietiniams turistams svarbiausia ramus poilsis gamtoje (55 proc.), gamtos objektų lankymas (51 proc.). Ramus poilsis gamtoje (prie jūros ar kito vandens telkinio, sodyboje) sudaro ir didžiausią dalį svarbiausių kelionės veiklų (41 proc.). Lankymasis restoranuose, kavinėse siekia 37 proc., kultūros objektų lankymas (muziejai, pilys, dvarai) 37 proc. visų veiklų, kuriomis užsiima vietiniai turistai.
Apie tai, kad keliautojai per pandemiją atrado Lietuvą, kalba ir kelionių organizatorius Rimvydas Širvinskas -Makalius. „Kuo daugiau keliauju, tuo labiau žaviuosi Lietuva, nes mes turime nepaprastų vietų, kurias verta aplankyti. Aš ir pats tai darau“, - sako keliautojas, savo pavyzdžiu dažnai užkrečiantis ir kitus keliautojus. Pasak jo, pandemijos metai privertė pakeisti požiūrį į daugelį agentūros veiklos sričių, išmokė kitaip organizuoti darbą ir pakeitė keliavimo įpročius.
„Keliauk Lietuvoje“ turizmo rinkų skyriaus vadovė O.Gončarova teigia, kad 2021 metai buvo intensyvūs kiekvienam turizmo verslui, buvo vykdomos Lietuvos turizmo informacijos centrų ir asociacijų iniciatyvos ir didžiulės rinkodaros kampanijos bei specialios iniciatyvos, tokios kaip „Atostogos medikams“.
Tiek 2020-aisias, tiek 2021 metais vyko Lietuvos turizmo reklamos kampanijos kaimyninėse šalyse, taip pat Vokietijoje, Izraelyje, Jungtinėje Karalystėje. Tebevyksta žinomumo kampanijos Italijos ir Prancūzijos rinkose, nepertraukiama socialinių tinklų komunikacija. Šiemet vyko reklamos kampanija kartu su skrydžių ir viešbučių paieškos sistema „Skyscanner“. Keliautojai buvo skatinami susipažinti su turistine kryptimi – Lietuva ir realiu laiku įsigyti lėktuvo bilietus.
Paskutiniai „Keliauk Lietuvoje“ duomenys rodo, kad mūsų šalis daugiausia turistų sulaukia iš kaimyninių šalių.
Šiais metais buvo atnaujinti ir pristatyti nauji Lietuvos turizmo produktai, organizuoti nuomonės formuotojų ir žurnalistų pažintiniai turai. Ir nuotoliniu būdu, ir gyvai vyko seminarai bei mokymai užsienio kelionių organizatoriams, pasirašyta ne viena bendradarbiavimo sutartis, 2021 metų antroje pusėje Lietuva gyvai pristatyta tarptautinėse parodose, o Lietuvos turizmo klipas „Discover colours you never knew existed“ buvo pripažintas geriausiu šalies turizmą reprezentuojančiu klipu pasaulyje.
„Keliauk Lietuvoje“ stendas ADVENTUR parodoje sausį taps kelionių spalvų terapijos keliu. „Ne paslaptis, kad spalvos, kaip ir kelionės, turi teigiamą terapinį poveikį žmogaus savijautai,“ – neabejoja O.Gončarova. Ji teigia, kad stendo koncepcija pratęs geriausio pasaulio turizmo klipo „Lithuania. Discover colours you never knew existed“ idėją – kvies keliauti kitaip irnaujai atrasti kelionių Lietuvoje džiaugsmą.
Paskutiniai „Keliauk Lietuvoje“ duomenys rodo, kad mūsų šalis daugiausia turistų sulaukia iš kaimyninių šalių, pavyzdžiui, Lenkijos, Vokietijos, Latvijos, Estijos, taip pat iš Jungtinės Karalystės, Prancūzijos, Italijos. „Žinant, kad keliavimo galimybės vis dar kiek apribotos, labai džiugina tai, kad turėjome turistų ir iš Jungtinės Amerikos Valstijų, šiemet iš jų sulaukėme 51 proc. daugiau nei pernai“, – teigia O.Gončarova.
„Patyrusių keliautojų pandemija nestabdo. Per pandemiją pastebėjome, kad yra tokių keliautojų, kurie į keliones išsiruošia dažniau, nei būdavo įpratę daryti anksčiau, prieš prasidedant COVID infekcijos bangai, na, o svajotojai – jie linkę svajoti komfortabiliai stebėdami pasaulį pro ekraną ar peržiūrinėdami reklaminius kelionių ledinius, bet tai irgi nėra blogai“, – įsitikinusi Lietuvos turizmo rūmų prezidentė Ž.Gavelienė. Ji teigia, kad pandemija sustiprino kelionių agentūrų ir organizatorių prestižą – šių dienų keliautojai vis labiau pasitiki profesionalais, keliaudami su jais, jaučiasi saugesni, agentūrų darbuotojai jiems padeda susigaudyti painiame kelionių reikalavimų informacijos sraute.
„Toks ir yra svarbiausias turizmo parodos uždavinys“, – neabejoja turizmo rūmų prezidentė. Ji ypač džiaugiasi geraisiais pavyzdžiais – Madeira, Maldyvais, kurios per pandemijos metus sulaukė rekordinio turistų skaičiaus ir tikisi, kad Lietuvos atsakingos institucijos ir žmonės sutelks visas įmanomas jėgas bei išnaudos visas šalies turizmo galimybes. ADVENTUR neabejotinai yra vieta, kur turi susirinkti visi turizmo ir svetingumo profesionalai bei diskutuoti tokiais svarbiais klausimais“.