Sekmadienio košmaras oro uostuose iš/į Antaliją: kompensacijų gali tikėtis tik pusė laukusiųjų

Pralaukę keliolika valandų oro uostuose, naktį iš sekmadienio į pirmadienį poilsiautojai iš Antalijos galų gale pasiekė Vilnių, o į atostogas susiruošę lietuviai buvo išskraidinti į Turkijos kurortą. Tiek skrydis iš Antalijos į Vilnių, tiek iš Vilniaus į Antaliją vėlavo daugiau nei 14 valandų, tačiau turizmo teisės advokatas atkreipia dėmesį, kad kompensacijos pagal EU261 priklausys tik daliai keliautojų.
Antalijos oro uoste įstrigo poilsiautojai iš Lietuvos
Antalijos oro uoste įstrigo poilsiautojai iš Lietuvos / 15min skaitytojo nuotr.

Sekmadienio ryte 219 lietuvių po atostogų Turkijoje iš Antalijos turėjo pakilti 8 val. Tačiau jiems oro uoste teko laukti kone iki vidurnakčio – kilimo laikas buvo keičiamas kelis kartus, ir Turkijos bendrovės „Onur Air“ lėktuvas galų gale nuo žemės atsiplėšė tik 23.17 val.

Vilniuje kelionei į Turkiją susiruošę 194 poilsiautojai oro uoste savo skrydžio laukė iki 3.04 val. nakties, nors pakilti turėjo dar 11.50 val.

Turkijoje įstrigę lietuviai sekmadienį 15min pasakojo, kad per šią parą poilsiautojai, ypač mažamečiai vaikai, jau spėjo išvargti taip, kad vėl reikės atostogų.

„Esame visiškoje nežinioje, oro uosto tarnybos nieko konkretaus pasakyti negali, kelionę organizavusios agentūros TUI atstovai tyli. Baisiausia, kad daugelis turistų į oro uostą išvyko gilią naktį – 2–3 val. ryto, todėl kelionėje namo praleido jau 15–16 val. – ir pabaigos nematyti“, – apgailestavo Tomas.

Tomo teigimu, šlubuojantis skrydžių grafikas – ne atsitiktinumas. Praėjusį sekmadienį turistus į Antaliją skraidinusi oro bendrovė iš Vilniaus vėlavo išskristi daugiau nei 3 val.

TUI žada nuolaidas keleiviams

„TT Baltics“, kuri Baltijos šalyse valdo prekės ženklą TUI, rinkodaros projektų vadovė Simona Belaglovaitė 15min aiškino, kad sekmadienį „skrydžiai vėlavo dėl ankstesnių patirtų šio orlaivio vėlavimų, kurie lėmė visos skrydžių grandinės, ir mūsų klientų patirtus, vėlavimus“.

Vėlavimai atsirado „Onur Air“ orlaivyje pastebėjus gedimą, kuriam pašalinti reikėjo sulaukti naujos detalės. Ją pakeitus dar buvo vykdomi testavimai prieš saugų pakilimą.

„Deja, skrydžių vėlavimai dėl pačių įvairiausių, o ypač saugumo priežasčių, aviacijos pasaulyje yra dažnai pasitaikantys“, – teigė ji.

Bendrovės atstovės teigimu, abiejuose oro uostuose keleiviams buvo duoti maisto kuponai, Vilniaus oro uoste esantiems klientams taip pat buvo suteiktas viešbutis.

Oro uostuose įstrigę keleiviai skundėsi, kad jiems trūko informacijos ir bendravimo iš TUI atstovų. Po sekmadienio situacijos, „TT Baltics“ nusprendė sukurti SOS telefono liniją, kuria bus atsiliepiama visą parą, visomis savaitės dienomis.

TUI pirmadienį bando ir nuraminti įpykusius klientus. Keleiviams, skridusiems iš Antalijos į Vilnių, bus suteikta 100 Eur nuolaida kitai kelionei. „Su skridusiais iš Vilniaus į Antaliją taip pat deramės dėl kompensacijų ir pridėtinių verčių, kurias suteiksime už patirtus nepatogumus“, – 15min teigė S.Belaglovaitė.

Kompensacija pagal EU261 – tik pusei keliautojų

Lietuvos keliautojai jau pakankamai neblogai pažįsta ES reglamentą 261, kuris numato, kada ir kokio dydžio kompensacijos priklauso keleiviams dėl skrydžių vėlavimo/atšaukimo. Tačiau kontoros „ADER“ kelionių advokatas, turizmo teisės ekspertas Edmundas Rusinas 15min teigė, kad skrydžio Antalijoje turėjusieji laukti keleiviai negalės pasinaudoti šiuo reglamentu.

„Vežėjas (Turkijos oro bendrovė „Onur Air“ – red.) yra ne Europos Sąjungos. EU261 reglamentas skrendant su ne ES vežėju galioja tik tada, kai skrendama iš ES. Tad šiuo atveju reglamentas taikomas skridusiems iš Vilniaus, bet ne iš Antalijos“, – teigė E.Rusinas.

Laukusiems vėluojančio skrydžio Vilniuje pagal EU261 kompensacija gali siekti po 400 Eur.

Turkija taip pat turi savo reglamentą, kuriame numatytos sąlygos kompensacijoms, tačiau turizmo advokato teigimu, paprastai šiuo klausimu sudėtinga Turkijoje ką nors pasiekti ne tik teoriškai, bet ir praktiškai.

TUI kviečia keleivius, turinčius pretenzijų dėl skrydžio vėlavimų, kreiptis tiesiai į oro vežėją „Onur Air“. Tačiau E.Rusinas atkreipė dėmesį, kad keliautojai dėl kompensacijų nebūtinai turi kreiptis į oro vežėją – kadangi sutartis pasirašyta su kelionių organizatoriumi, galima atlyginti žalą reikalauti jo.

Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Edmundas Rusinas
Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Edmundas Rusinas

„Mūsų nacionaliniai teismai sako, kad turistai turi alternatyvas – tiek iš faktinio vežėjo, tiek iš kelionių organizatoriaus. Vertinant šią situaciją objektyviai, tai keleiviai kompensacijos gali prašyti iš organizatoriaus. Gali ir iš vežėjo – turistas pats gali pasirinkti, ar iš to, ar iš to“, – aiškino turizmo teisės ekspertas.

E.Rusinas paneigė ir feisbuko diskusijose užvirusias kalbas, kad esą jeigu laukdami keleiviai paliks oro uostą – neteks teisės į kompensaciją. Tokios išlygos, anot advokato E.Rusino, nėra niekur nustatyta. „Tačiau gal nelabai yra verta tą daryti daryti, nes nežinia, kiek laiko bus vėlavimas – kartais skrydžius ir paankstina. Toks sprendimas tiesiog yra rizikingas, bet pagal reglamentą niekur nėra taip nustatyta“, – aiškino kelionių advokatas.

Daugiau apie savo teises atšaukus ar atidėjus skrydį galite rasti čia.

VIDEO: Pirkdami kelionę būkite atidūs – 15min studijoje advokatas patarė, į ką atkreipti dėmesį

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų