Praktiniais patarimais, kaip nepatirti tokių rūpesčių, pranešime spaudai dalinasi „Kelionių panoramos“ vadovė Kristina Graužinienė. Ji apibendrino dažniausiai užduodamus klausimus ir pasidalino komentarais.
Ar tiesa, kad turizmo parodoje lankytojai tik susipažįsta su kelionėmis, tačiau jų neperka?
Netiesa. Parodoje „Adventur“ mūsų klientai įsigyja beveik penktadalį kelionių, kurias parduodame per metus. Lankytojams patogu vienoje vietoje sutikti daugybę kelionių organizatorių, palyginti sąlygas ir pasirinkti tinkamiausią variantą.
Ar tiesa, kad parodos metu kelionių kainos yra pačios žemiausios?
Nebūtinai. Jei ieškote kelionės kuo pigesne kaina, patarčiau ją pirkti likus kelioms savaitėms iki parodos. Taip yra todėl, kad ruošiantis parodai skrydžių bendrovės, viešbučiai ir kelionių organizatoriai pateikia atskirus pasiūlymus. Todėl dažnai atsitinka, kad geriausias kainas galima aptikti likus savaitei-dviem iki parodos. Pačioje parodoje taip pat apstu gerų pasiūlymų, tačiau čia suveikia ir išaugusios paklausos dėsnis, todėl kainos pradeda augti.
Ar populiariausia lietuvių kelionių kryptimi išlieka Turkija?
Taip, tačiau situacija keičiasi! Šiek tiek pajuokaujant galima būtų sakyti, kad kone kasmet „atsižymėti“ Turkijoje garbės ženklu laiko dauguma keliaujančių lietuvių. Puikus klimatas ir viešbučių gausa nepalieka abejingų, tad dauguma tautiečių kas kartą keliauja pailsėti į vis kitą kurortą arba bent pasirenka aukštesnės klasės viešbutį. Tačiau pastaraisiais metais Turkiją pagal populiarumą sparčiai vejasi Graikija, kurioje pabuvoti bent kartą gyvenime svajoja kiekvienas.
Taip pat kaip ant mielių auga paklausa Bulgarijai, paperkančiai maloniu klimatu, neaukštomis kainomis, skania virtuve ir nuoširdžiu svetingumu. Beje, šias šalis jungia vienas bendras patogumas – netolimas skrydis, kurį lengvai pakelia tiek pavieniai turistai, tiek šeimos su vaikais.
Ar tiesa, kad parodos metu už ypač žemą kainą galima įsigyti prabangią kelionę?
Labai retai. Kad ir kokias nuolaidas parodų metų galėtų pasiūlyti aukštos klasės viešbučiai, visi jie brangina savo klientų pasitikėjimą ir stengiasi, kad svečius kas kartą suptų aukštas komfortas ir atitinkama publika. Taip, retkarčiais parodų metu galima aptikti palankesnes kainas, tačiau būtų šiek tiek naivu planuoti poilsį 5 žvaigždučių viešbutyje už 3 žvaigždučių kainą.
Ar pasitaiko, kad parodoje nusipirkę kelionę vėliau persigalvoja?
Taip, tačiau patikslinčiau – dažniausiai ne persigalvoja, o pasikeičia gyvenimo aplinkybės. Iki dešimtadalio kelionių pirkėjų vėliau dėl įvairių priežasčių nori keisti kelionės datą, kryptį ar kainą. Dažniausios priežastys yra pasikeitusi finansinė situacija, darbovietės keitimas ar pokyčiai šeiminėje padėtyje.
Tačiau atsitinka ir kuriozų, kai skirtingi šeimos nariai turi priešingą įsivaizdavimą apie būsimas atostogas. Pasitaiko, kad vietoje padėkos už įsigytą kelionę pirkėjus namuose pasitinka surauktos nosys. Arba, tik nusipirkę kelionę, žmonės pagaliau prisėda panaršyti internete ir tuomet supranta, kur ir kaip iš tiesų norėtų ilsėtis. Laimei, tokių atvejų nėra daug. Visais atvejais prieš apsisprendžiant dėl kelionės patariame skirti laiko „namų darbams“ ir būtinai pasitarti su artimaisiais.
Ar galima pailsėti šiltuose kraštuose už 500 eurų?
Galima! Už 500 eurų vienam keliautojui tikrai galime pasiūlyti daugybę garantuotai šiltų krypčių su kokybiškomis viešbučių paslaugomis, maitinimu ir skrydžiu. Tiesa, už ekskursijas dažniausiai tenka susimokėti papildomai, nes kiekvienas keliautojas renkasi pagal skonį ir galimybes.
Ar dažnai keliautojai savo atostogoms pasirenka tą pačią šalį?
Pusė keliautojų pasirenka šalį, kurioje jau lankėsi. Jei prieš tai buvusios poilsinės atostogos praėjo smagiai, kone kas antras klientas pageidauja ir vėl apsilankyti patikusioje šalyje. Tai lengvai paaiškinama – pakartotinės kelionės metu žmonės daug geriau žino, ką norėtų pamatyti ir kokių sąlygų kokiomis kainomis galėtų tikėtis. Tie keliautojai, kuriems labiau patinka pažintinės kelionės, dažniau renkasi vis kitą šalį.