Sicilietiškų kepurių „coppola“ sėkmės istorija: nuo mafijos iki ekologijos

VOYAGE verslumo projekto dalyvių susitikimas su Sicilijoje gyvenančiu Guido Agnello – puikus pavyzdys, kad po stereotipiško žmogaus įvaizdžiu, gali slėptis labai netipiška istorija.
Guido Agnello
Guido Agnello / Indrės Štarkaitės nuotr.
Temos: 2 VOYAGE Sicilija

Senyvo amžiaus kostiumuotas žilstelėjęs vyrukas, stilingi lakiniai batai, akiniai, dengiantys daugiau nei pusę veido, rūkantis vieną cigaretę po kitos ir negalintis gyventi be espreso kavos – išskirtinė asmenybė, kurią Palermo atpažįsta visi.

Indrės Štarkaitės nuotr./Guido Agnello Palerme pažįsta visi
Indrės Štarkaitės nuotr./Guido Agnello Palerme pažįsta visi

Guido Agnello – La Coppola Storta – itališkų kepuraičių verslo idėjos įkūrėjas

Šis vyras į istoriją įėjo kaip sėkmingas verslininkas – prieš kelis dešimtmečius surizikavęs ir pabandęs iš esmės atkurti žymiosios itališkosios kepurės – coppola įvaizdį. Nors kepurės dizaino tradicija nuo XIX a. kildinama iš Didžiosios Britanijos, po to, kai buvo atvežta į Siciliją, ji įgavo visai kitą reikšmę.

Ši kepurė nuo seno buvo tapatinama su mafijos judėjimu ir įvaizdžiu Sicilijoje.

Indrės Štarkaitės nuotr./„Coppola“ kepuraitės
Indrės Štarkaitės nuotr./„Coppola“ kepuraitės

Coppola kurį laiką buvo dėvima visų vyrų, tiesiog kaip apsauga nuo saulės. Kaip atsitiko, kad ji tapo mafijos simboliu, tiksliai pasakyti gana sunku. Aišku tik tai, kad po to, kai kriminalinam pasauliui priklausantys asmenys ėmė dėtis šią kepurę – šiek tiek pasuktą šonu – jos daugiau nebenorėjo dėtis nė vienas save gerbiantis sicilietis.

Būtent šį stereotipą sugriauti ir panoro Guido Agnello. Verslininkas nusprendė, jog laikas coppola sugrąžinti visiems. Jo pastangos nenuėjo veltui: dabar šią išskirtinę kepurę mėgsta ir ja puošiasi net moterys ir JAV kino bei muzikos žvaigždės, coppola susidomėjo ir garsūs italų dizaineriai.

Indrės Štarkaitės nuotr./Šios kepuraitės kadaise simbolizavo priklausymą mafijai
Indrės Štarkaitės nuotr./Šios kepuraitės kadaise simbolizavo priklausymą mafijai

Šiuo metu šios sicilietiškos kepurės sėkmingai pardavinėjamos visame pasaulyje. Matyt dėl glaudaus japonų mafijos – jakudzos – konteksto, itin sėkmingai La Coppola Storta parduotuvė veikia ir Japonijoje.

Lankydamiesi Sicilijoje VOYAGE kelionės dalyviai ne tik turėjo išskirtinę galimybę sužinoti apie įėjimo į rinką būdus, marketingo ir produkto vystymo strategijas, pozicionavimą, bet ir glaudžiai įvertinti moralinių vertybių laikymosi svarbą kiekvienoje bendrovėje. Apie tai lietuviai kalbėjosi su coppola verslo imperijos įkūrėju.

Šiam verslininkui patinka naujovės. Geriausiai tai įrodo jo žingsnis gaminti perdirbtas kepures. Ne tik Italijoje, bet ir kitose valstybėse atliekų tvarkymas yra viena korumpuočiausių sferų. Siekdamas atkreipti dėmesį į šį aspektą G.Agnello pradėjo gaminti iš senų medžiagų ar rūbų perdirbtas kepures.

Indrės Štarkaitės nuotr./Pardavėjai pirkėjams padeda išsirinkti tinkalmiausią „coppola“ kepurę
Indrės Štarkaitės nuotr./Pardavėjai pirkėjams padeda išsirinkti tinkalmiausią „coppola“ kepurę

Susikurti dualų – sicilietišką ir individualų identitetą gali kiekvienas norintis. Tereikia atsiųsti savo medžiagą ar dėvėtą drabužį į fabriką Sicilijoje ir jau po kelių savaičių galėsite mėgautis savo vienetine rankų darbo kepuraite.

La Coppola Storta parduotuvės įkūrėjas pats savęs nebevadina verslininku. „Esu tik idėjos sumanytojas“, – sako G.Agnello ir savo verslą tiesiog padovanojo moterų bendruomenei, kuri įsikūrusi visai netoli mafijai priklausančių apylinkių Sicilijoje.

Toks žingsnis atspindi ir verslininko pažiūras bei neabejingumą socialinėms problemoms: moterims Sicilijoje sudėtinga rasti darbą, todėl kepuraičių siuvykla – joms tikras išsigelbėjimas.

Prie kiekvienos coppolos su meile ir atsidavimu dirba net 8 skirtingi žmonės. Visos kepuraitės išskirtinai rankų darbų, o gautas pelnas – skirstomas bendruomenės ir gamyklos išlaikymui.

Paklausite, o ką veikia pats idėjos sumanytojas dabar? Nežinia, ar tai tik sutapimas, ar tik dar viena priežastis, kodėl VOYAGE iššūkio dalyviams buvo lemta susitikti su G.Agnello. Jis ne tik buriuoja, bet ir gyvena 30 metrų ilgio jachtoje – labai panašioje į „Isabellą“, kuria lietuvių komanda kartu su kapitonu Pauliumi Kovu plaukė pirmojoje kelionės dalyje.

Prekyba žmonėmis – dar vienas organizuotų kriminalinio pasaulio grupuočių pajamų šaltinis. Moderni vergovės forma, skaudi ir aktuali tema visame pasaulyje. „Eurostat“ duomenimis, kiekvienais metais Europoje užregistruojama vis daugiau prekybos žmonėmis atvejų. Tačiau tiksliai įvertinti statistiką be galo sudėtinga, didžioji dalis žmonių neturi galimybės kreiptis į teisėsaugą, todėl atvejai lieka neišaiškinti.

Jo sėkmės priežastis – ypatingas tikėjimas savo idėja, nepamirštant visuomenės interesų bei moralinių vertybių.

Apie tai rašau neatsitiktinai: G.Agnello buvo ypač svarbu ir įdomu susipažinti su grupe iš Lietuvos. Tam jis turi savų priežasčių. Prieš kelioliką metų visai netikėtai Milane sutiktą lietuvaitę jis išgelbėjo nuo grupuotės, užsiimančios prekyba žmonėmis.

Net ir sulaukęs grasinimų G.Agnello toliau rūpinosi lietuve. Šiai merginai jis pasiūlė dalyvauti viename reklamos projekte, pristatant naujus coppola dizainus. Tai buvo merginos naujo gyvenimo pradžia. Dabar ji sėkmingai dirba mados versle, yra kelių mados namų veidas.

Indrės Štarkaitės nuotr./VOYAGE iššūkio dalyviai matavosi kepures
Indrės Štarkaitės nuotr./VOYAGE iššūkio dalyviai matavosi kepures

Bendraudami su šiuo charizmatišku verslininku VOYAGE iššūkio dalyviai netruko suprasti, kad jo sėkmės priežastis – ypatingas tikėjimas savo idėja, nepamirštant visuomenės interesų bei moralinių vertybių.

Panašias idėjas įgyvendinti siekia ir antrą savaitę Simonos Šimulytės kuruojami VOYAGE projekto dalyviai. Baigiantis antrajai verslumo kelionės savaitei Sicilijoje jie savo turizmo verslo idėjas pristatė investuotojui iš Didžiosios Britanijos. Kaip jiems sekėsi, papasakosime kitame straipsnyje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis