Marokas ir anksčiau buvo populiari pažintinių kelionių kryptis – šią kryptį rinkosi savarankiškai mėgstantys keliauti turistai. Tai šalis, visada sužavinti kvapų, skanaus maisto ir įspūdžių gausa, palyginti pigiu apgyvendinimu. Visa tai viliojo pavienius turistus. Tiesa, nuvykti į šią šalį nebuvo paprasta – pasiekti Maroką buvo galima tik su persėdimais arba iš Varšuvos.
Visgi jau nuo šios žiemos prasidėję tiesioginiai „Wizzair“ skrydžiai iš Lietuvos į Agadiro kurortą prie Atlanto vandenyno poilsį Maroke padarė prieinamą visiems, ne tik pavieniams keliautojams. Šios krypties populiarumas lėmė tai, kad vasarai numatyti net du skrydžiai per savaitę. Panašu, kad ši kryptis iš tiesų šiais metais gali nurungti Turkiją – tiesioginiai skrydžiai į Agadirą tekainuoja nuo 89 eur asmeniui pirmyn atgal, o 7 naktys 5 žvaigždučių viešbutyje su maitinimu viskas įskaičiuota asmeniui tekainuoja tik nuo 305 eur.
Bandymas pasiūlyti Korfu – iš antro karto
Prieš kelis metus „Wizzair“ aviakompanija jau kvietė lietuvius ilsėtis Korfu saloje. Tiesa, šis bandymas nebuvo sėkmingas. Galbūt tai lėmė aukštos bilietų kainos. Visgi šiais metais viena iš labiausiai pageidaujamų poilsio krypčių yra būtent Korfu, kurioje poilsį siūlo ne tik kelionių organizatoriai bet ir „Ryanair“.
Korfu yra bene žaliausia Graikijos sala, o jos miestelių architektūra – labiausiai paveikta italų architektų. Iš šios salos galima aplankyti ir ranka pasiekiama Albaniją, tad nenuostabu kad ši kryptis pagaliau užkariavo lietuvių keliautojų širdis. Ne paskutinėje vietoje ir patraukli skrydžio kaina. Lėktuvo bilietų į šią salą galima rasti nuo 89 eur.
Naujas žaidėjas rinkoje
Viena svarbiausių šio sezono naujienų – Lenkijos kelionių organizatorių atėjimas į Lietuvos rinką. Jei antro pagal dydį Lenkijos kelionių organizatoriaus „Rainbow“ atėjimas nesukėlė didelio susidomėjimo (planuojamas vienas skrydis į Salonikus), tai vieno didžiausio Lenkijos kelionių organizatoriaus „Itaka“ atėjimas, panašu, kad supurtys Lietuvos kelionių rinką.
„Itaka“ vardas lietuviams jau žinomas. Seniai sklando gandai apie pigias keliones iš Varšuvos į įvairius pasaulio kurortus – krypčių pasirinkimas yra didelis, kainos, palyginti su Lietuvos kainomis, yra sąlyginai mažos. Tad nenuostabu, kad nemažai lietuvių išbandė šio organizatoriaus siūlomas keliones iš Varšuvos ir liko nenusivylę.
Šiais metais „Itaka“ nusprendė žengti į Lietuvą ir žada skraidinti poilsiautojus iš Vilniaus į 3 kurortus – Antaliją, Korfu ir Kretą.
Reikia paminėti, kad šį organizatoriaus verslo modelis yra šiek tiek kitoks nei lietuviškų organizatorių – vienoje kelionės kryptyje siūloma rinktis iš maždaug 20 viešbučių, juose išperkami garantiniai kambariai, kas leidžia pasiūlyti geriausią kelionės kainą.
Šiais metais „Itaka“ nusprendė žengti į Lietuvą ir žada skraidinti poilsiautojus iš Vilniaus į 3 kurortus – Antaliją, Korfu ir Kretą.
Lietuviui šis verslo modelis nėra įprastas: esame įpratę rinktis iš kelių šimtų viešbučių, tačiau paprastai apsistojama ties draugų ar pažįstamų rekomenduotu viešbučiu. Pasirinktas viešbutis tampa sezono „topu“, į kurį masiškai plūsta tautiečiai.
Savo laiku tokie viešbučiai buvo „Simena Sun club“, „Delphin“ tinklas, o dabar „ant bangos“ – „Saphir“ ir „Kamelia“ viešbučiai. Ar siūlomi viešbučiai atitiks lietuvių skonį ir taps sezono „topu“? Aišku bus po vasaros sezono.
Kol kas pasidalinsime dar viena ateinančio vasaros kelionių sezono naujiena: panašu, kad baigsis kelionių agentūrų nuolaidų karai. Dabar įprasta, kad klientas, ieškodamas kelionės, išsiunčia užklausą visoms agentūroms, kurių adresus randa internetu ir laukia kas pasiūlys didžiausią nuolaidą. Šią tradiciją įvedė iš Rusijos kilęs kelionių organizatorius; tai būdinga tik Rusijai ir jos erdvei. Taip pat ir Lietuvai.
Tačiau galą tam turėtų padaryti jau minėto lenkų kelionių organizatoriaus planai. Bendrovės „Itaka“ atstovai pažadėjo, kad kainos tiek perkant internetu, tiek perkant bet kurioje agentūroje bus vienodos. Tad panašu, kad iš anksto ruošėsi išvengti nuolaidų karo – agentūroms dalinti nuolaidas, panašu, kad finansiškai neapsimokės, tad agentūroms reikės konkuruoti aptarnavimo kokybe. Tačiau ar tai patiks lietuviams, kurie yra nuolaidų medžiotojai?
Taigi, šių metų turistinis sezonas laukia išties įdomus – su naujomis kryptimis (be jau minėtų krypčių, „Ryanair“ siūlo naujus skrydžius į Burgasą Bulgarijoje ir Riminį Italijoje), naujų organizatorių atėjimu ir tikėtinu kelionių organizatorių mūšiu už klientų širdis ir pinigines.