Metinė prenumerata tik 7,99 Eur. Dabar tikrai ne metas nustoti skaityti!
Išbandyti
Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kelionių organizatoriai: siūlymas mažinti rankinį bagažą, įnešamą į lėktuvą, – tik rekomendacija

Tarptautinė oro transporto asociacija (IATA), praėjusią savaitę pasiūliusi sumažinti rankinio bagažo, įnešamo į lėktuvo saloną, dydžio standartą, suskubo raminti keliautojus.
Moteris kelia savo rankinį bagažą
Moteris kelia savo rankinį bagažą / Vida Press nuotr.

Agentūra išplatino patikslinimą, jog pateiktas naujas standartas yra tik rekomendacinio pobūdžio ir atspindi „optimalų“, o ne „maksimalų“ rankinio bagažo dydį. Be to, kaip ir iki šiol, kiekviena aviakompanija yra laisva nustatyti savo ribas rankinio bagažo išmatavimams.

Tą patį sako ir kelionių organizatoriai, kuriuos po žiniasklaidoje pasirodžiusių žinių apie drastiškai mažinamą rankinio bagažo dydį, užplūdo sunerimę klientai.

„Keliaujančiam oro transportu šis IATA sprendimas iš esmės yra nereikšmingas, nes kiekvieną kartą keliautojas bet kuriuo atveju turi žiūrėti į oro bendrovės nustatytą maksimalų bagažo dydį. Tad nemanau, kad artimiausiu metu sulauksime kokių nors realių pokyčių“, – sakė kelionių agentūros „Makalius.lt“ vadovas Rimvydas Širvinskas.

Asmeninio albumo nuotr./Skrydis verslo klase
Asmeninio albumo nuotr./Rimvydas Širvinskas.

Pasak jo, į Lietuvą skraidančios pigių bilietų aviakompanijos jau iki šiol turėjo nustačiusios visiškai kitus standartus, nei siūlė IATA: „Wizzair“ nemokamai leidžia su savimi į saloną pasiimti tik gerokai mažesnių išmatavimų bagažą, o „Ryanair“ kaip tik įvedė daugiau laisvės ir pradėjo leisti įsinešti du krepšius.

R.Širvinskas taip pat atkreipia dėmesį, kad daugiausia skrydžių iš Lietuvos rengiančios „Ryanair“ ir „Wizzair“ kompanijos nėra IATA asociacijos narės, tačiau netgi IATA priklausančios SAS ar „Lufthansa“ bendrovės iki šiol turėjo nustačiusios didesnį leidžiamą rankinio bagažo dydį, nei rekomenduoja IATA.

„Vargu, ar tos oro bendrovės, kurios iki šiol taikė pakankamai lanksčią bagažo politiką, pradės įvedinėti griežtus apribojimus. Todėl kol kas nematau jokio tikslo vartotojui rinktis mažesnius lagaminus.

Apskritai, jeigu šiuo metu renkatės naują rankinį bagažą, siūlyčiau žiūrėti konkrečių jums aktualių oro bendrovių dabartinius reikalavimus.

Daugelis jų leidžia įsinešti 55 cm aukščio ir 40 cm pločio lagaminus, o labiau varijuoja maksimalus gylis – tarp 20-25 cm. Pavyzdžiui, Lietuvoje populiariausia „Ryanair“ aviakompanija leidžia į saloną įsinešti 20 cm gylio lagaminą“, – pridūrė „Makalius.lt“ vadovas.

Kelionių agentūros „Superkeliones.lt“ vadovas Udrius Armalis atkreipė dėmesį, kad net ir tuo atveju, jei „Lufthansa“, „Turkish Airlines“ ir kitos IATA asociacijos narės, apsispręstų sumažinti rankinį bagažą, šių oro bendrovių paslaugomis besinaudojantys keliautojai vargu ar pajustų pokyčius.

„Skraidant šių kompanijų orlaiviais keliautojui priklauso registruotas bagažas, kuriam taikomas tik svorio limitas, kiti matmenys neribojami.  Šiuo metu iš visų į Lietuvą skrendančių bendrovių, tik „Air Baltic“ už bagažą mokama papildomai. Visos kitos įmonės tai įskaičiuoja į bilieto kainą“, – kalbėjo kelionių agentūros vadovas U.Armalis.
 

Andriaus Vaitkevičiaus/15min.lt nuotr./Skrydis. Lėktuve
Andriaus Vaitkevičiaus/15min.lt nuotr./Lėktuve

Dabartinio rankinio bagažo plotį siūlo sumažinti 5 cm

Priminsime, kad IATA savo rekomendacijose pasiūlė 5 cm sumažinti rankinio bagažo galiojantį standartinį plotį. Asociacijos teigimu, jeigu visi keleiviai, lipdami į 120 ir daugiau sėdimų vietų turinčius lainerius turėtų siauresnius lagaminus, šie visi tilptų į orlaivyje esančias daiktų dėtuves.

Tai, pasak asociacijos atstovų būtų patogu keliaujantiems ir taip pat padėtų paspartinti keleivių įlaipinimą bei išlaipinimą.

„Keliaujantiems nereikėtų nerimauti: jeigu keliaujate su lagaminu, kuris tiko anksčiau, jis bus tinkamas ir toliau, tik išliks ta pati rizika, kad esant pilnam lėktuvui, lagaminui gali pritrūkti vietos viršutinėje dėtuvėje“, – aiškino IATA vyresnysis viceprezidentas Thomas Windmuller.

IATA teigimu, 9 aviakompanijos – Brazilijos „Azul“, Vokietijos „Lufthansa“, „Emirates“, „Avianca“, „Qatar Airways“, „Cathay Pacific Airways“, „China Eastern“, „China Southern“ ir „Caribbean Airlines“ – svarsto galimybes suteikti tam tikrą prioritetą keliaujantiems su siauresniais lagaminais, nors jokių konkrečių sprendimų dar nėra.

„Lufthansa“ atstovė spaudai Christina Semmel užsienio žiniasklaidai tepasakė, kad bendrovė šiuo metu vertina IATA pasiūlymą.

Taip pat kol kas nė viena aviakompanija nenumato įvesti pasiūlyto standarto kaip apribojimo rankiniam bagažui, o kai kurios jų netgi pareiškė, kad joms standarto mažinimas nereikalingas, nes naujuose lėktuvuose, pavyzdžiui, „Boeing 737-900“, dėtuvės daiktams yra 48 proc. erdvesnės ir pakankamai gilios, kad laisvai tilptų keliautojams įprastas rankinis bagažas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai
Reklama
Namuose drėgna, kaupiasi kondensatas ant langų. Kaip apsaugoti savo namus nuo pelėsio?