Nuo balandžio pradžios visame pasaulyje vykdomų skrydžių skaičius smuko net 80 proc. Tačiau draudimus atšaukus, dangus tikriausiai greitai vėl prisipildys orlaivių.
Kol lėktuvai stovi ant žemės, poreikis skristi tik kaupiasi – žmonės perkelia savo atostogas rudeniui ir žiemai. Tad paklausa išliks labai didelė, rašo „The Telegraph“.
Be to, kai orlaiviams vėl bus leista skraidinti keleivius, gali būti ir naujų keliavimo taisyklių. Negalima atmesti, kad bus įvestos naujos socialinio atstumo taisyklės. Tai reiškia, kad dalis kėdžių orlaiviuose privalės likti tuščios, kad tarp keleivių būtų išlaikyti tarpai.
Vienas aviacijos ekspertas, prašęs neatskleisti jo pavardės, „The Telegraph“ prognozavo, kad dėl to oro linijos bus priverstos didinti bilietų kainas. „Dabar yra pigių bilietų, bet kainodara grindžiama tuo, kad skris pilnas lėktuvas“, – aiškino jis.
„Pelno marža nuo vienos kėdės vidutiniškai yra maždaug 5 svarai sterlingų (5,75 Eur). Tad neišvengiama, kad jeigu bus galima parduoti tik dalį vietų, kainos turės didėti, kad marža būtų išlaikoma“, – teigė ekspertas.
Kitaip sakant, jeigu oro linijoms bus leidžiama užpildyti tik pusę lėktuvo vietų, tuomet kaina už jas didės mažiausiai dvigubai, kad oro linijos išlaikytų pelno maržą.
Jis prognozavo, kad tai nebus tik laikinas kainų šuolis kelioms savaitėms. Tikėtina, kad gerokai išaugusios kainos gali būti siūlomos bent kelis mėnesius, nes oro linijos sieks susigrąžinti prarastą pelną.
Tarptautinė oro transporto asociacija (IATA) pranešė, kad oro linijų bendrovių pajamos dėl koronaviruso pandemijos 2020 metais sumažės 55 proc., arba 314 mlrd. JAV dolerių. Tai gali reikšti, kad po draudimų atšaukimo pigių skrydžių galime nematyti mėnesių mėnesius.