Skrydžių palydovė atskleidė, kodėl lėktuvų languose yra mažos skylutės

Lėktuvo įgulos narė Henny Lim paaiškino, kodėl lėktuvo languose yra skylutės, o Federalinė aviacijos administracija (FAA) pažymėjo, kad tai susiję su orlaivio salono slėgiu ir kondensatu.
Skrydžių palydovė atskleidė, kodėl lėktuvų languose yra mažos skylutės
Skrydžių palydovė atskleidė, kodėl lėktuvų languose yra mažos skylutės / Shutterstock nuotr.

Kai ruošiatės išskristi atostogauti, galite susijaudinę žiūrėti pro lėktuvo langą, o tada pastebėti, kad kiekvieno jų stikle yra skylutė, rašoma „Daily Star“.

Skrydžių palydovė paaiškino, kodėl languose yra šios skylutės, ir teigia, kad tai yra saugos priemonė. Taigi nereikia nerimauti, kad tai gedimas, ar įsivaizduoti, kad to neturėtų būti, nes tos mažos skylutės saugo visus lėktuve esančius žmones.

Filipinų oro linijų bendrovės „Cebu Pacific“ skrydžių palydovė H.Lim „MailOnline“ paaiškino, kad keleiviai nuolat jos klausinėja apie šias skylutes. Ji teigia, kad jos yra labai svarbi saugumo priemonė, kurią H.Lim pažymėjo vaizdo įraše: „Mažytė skylutė padeda subalansuoti slėgio skirtumą tarp salono ir išorės oro“.

Shutterstock nuotr. / Maža skylutė lėktuvo lange
Shutterstock nuotr. / Maža skylutė lėktuvo lange

Kad suprastumėte, kodėl taip yra, FAA (JAV) paaiškino: „Lėktuvo langus sudaro trys atskiri stiklai. Išorinis stiklas susiduria su oro slėgio skirtumu. Dėl mažų skylučių viduriniame stikle, vadinamųjų „išleidimo angų“. Pagrindinė jos paskirtis – subalansuoti oro slėgį. „Išleidimo anga“ leidžia subalansuoti slėgį tarp keleivių salono ir oro tarpo. Tai reiškia, kad išorinis stiklas perima slėgį, o vidurinis stiklas veikia kaip saugiklis“.

J.Lim taip pat teigė, kad dėl skylių langai neužsitraukia, todėl keleiviai ir įgula gali matyti lauką. „Išleidimo anga“ taip pat išleidžia drėgmę iš oro tarpo“ – teigė FAA. – Tai neleidžia langams rasoti ar apledėti.“

Tos mažos skylutės saugo visus lėktuve esančius žmones.

Yra svarbi priežastis, dėl kurios įgula turi matyti vaizdą pro langus viso skrydžio metu, bet ypač kylant ir leidžiantis. Dėl tos pačios priežasties išskrendant turi būti pakeltos langų žaliužės.

Skrydžių palydovė paaiškino: „Jei kas nors nutiktų ne taip, keleivis galėtų tai pamatyti ir įspėti skrydžio įgulą. Tai taip pat susiję su saugumu. Jei pakilus tamsiam lėktuvui jame įvyktų avarija, evakuojantis šviesa gali apakinti“.

Shutterstock nuotr. / Skrydžių palydovė
Shutterstock nuotr. / Skrydžių palydovė

Galbūt manote, kad jau viską žinote apie lėktuvo langus, tačiau yra dar daugiau paslapčių! Vienas „Emirates“ pilotas paaiškino, kad keleiviniuose lėktuvuose yra du langai, kuriuos įgula gali atidaryti, tačiau paprastai tai neįmanoma, kol lėktuvas nenusileidžia.

Juos atidarome tam, kad galėtume pakvėpuoti grynu oru.

Jis pažymėjo: „Vieninteliai lėktuvo langai atsidaro tik pilotų kabinoje. Juos atidarome tam, kad galėtume pakvėpuoti grynu oru, nes prieš skrydį nėra oro kondicionieriaus“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis