„Esame įstrigę Maljorkos oro uoste. Turėjome išskristi 17.35 val. vietos laiku (18.35 val. Lietuvos laiku), tačiau dabar yra 20 val. vietos laiku (21 val. Lietuvos laiku) ir mes vis dar nieko nežinome – niekas neteikia informacijos, vaikai verkia, daiktų neatiduoda, kada skrisime nepasako“, – piktinosi lietuvė, šiuo metu laukianti Maljorkos oro uoste.
Ji neslėpė nusivylimo, kad, jeigu viskas vyktų pagal planą, ji jau būtų beveik namuose, o dabar yra visiškoje nežinioje. Be to, pasak moters, laukiantiems keleiviams nebuvo pasiūlyta net maisto.
Pastebėtas gedimas
„Small Planet Airlines“ rinkodaros vadovas Simonas Bartkus 15min šeštadienio vakarą paaiškino, kad bendrovės lėktuvo kapitonas prieš pat skrydį S5 3742 iš Maljorkos į Vilnius oro uostą pastebėjo lėktuvo gedimą.
„Šiuo metu lėktuvą apžiūri technikai ir bando pašalinti gedimą – keleiviams netrukus bus suteikta informacija apie planuojamą išvykimo laiką. Reisu skrenda 173 keleiviai. Atsiprašome dėl nepatogumų – skrydis bus vykdomas iš karto, kai bus užtikrinta visiška skrydžio sauga“, – tikino S.Bartkus.
Netrukus jis pranešė, kad orlaivio gedimas išspręstas, keleiviai sulaipinti į lėktuvą ir lėktuvas ruošiasi kilti. Vilniaus oro uosto tinklalapyje skelbiama, kad orlaivis iš Maljorkos vėluoja.
Kaip genda lėktuvai?
Gedimai, dėl kurių vėluoja lėktuvai, dažniausiai, kaip anksčiau yra teigęs S.Bartkus, nėra rimti.
„Paminėsiu vieną pavyzdį, situaciją, kuri prieš mėnesį nulėmė skrydžio vėlavimą. Viena iš įrangos dalių yra deguonies balionai. Kiekvienas jų turi galiojimo laiką. Vien toks dalykas, kad yra nusilupusi etiketė, kuri rodo apie galiojimo laiką, yra priežastis, dėl ko lėktuvas negali skristi. Reikia keisti visą balioną ir tai užtrunka kelias valandas“, – pasakojo S.Bartkus.
Pasak jo, aviacijoje yra daugybė griežtų taisyklių, ir, priešingai nei turint automobilį, gedimai pradedami šalinti daug anksčiau, nelaukiant, kol automobilis nebevažiuos, o lėktuvas nebeskris.
„Gedimai yra dažniausiai žmonių pastebėtos arba elektronikos indikuotos klaidos, kurios sako, kad kažką būtina pakeisti. (…) Lėktuvo gedimas nėra panašus į mūsų automobilio gedimą. Mes automobiliu dažniausiai nevažiuojam tada, kai jis nevažiuoja, kai užsidega tiek lempučių, jog nejauku į juos žiūrėti. Aviacijoje nuolatinis dėmesys ir jokių kompromisų nedarymas skrydžių saugai ir sudaro tvarkaraščių sutrikimus“, – sakė S.Bartkus.
Pasipylė skundai
Priminsime, kad pastaruoju metu pasipylė nepatenkintų „Small Planet Airlines“ klientų skundai dėl atidėtų skrydžių ir neišmokėtų kompensacijų. Pažadėti, kad skrydis nevėluos, įmonė negali – visko nutinka. Tai kainuoja ir pačiai įmonei – dėl nesklandumų padus jai svilina ne tik keleiviai, bet ir kelionių organizatoriai.
Pernai visa „Small Planet Group“ išmokėjo beveik 13 mln. eurų kompensacijų, šiemet pinigų išmokėjimas sulėtėjo dėl, kaip tikino įmonės atstovė, „didelių apkrovų“.