2021 06 17 /12:26

Startavo „Žalgirio“ laivo sezonas – siūlo pasiplaukioti nuo pat Nemuno salos

Ketvirtadienio rytą bandomajam plaukimui prie naujosios prieplaukos Kauno Nemuno saloje prisišvartavo jau 71-erius metus skaičiuojantis laivas „Žalgiris“. Nuo birželio 18-osios kauniečių laukia nauja pramoga – maršrutiniai plaukimai iš Kauno į Raudondvarį bei Kulautuvą.
Nemune plauks laivas „Žalgiris“
Nemune plauks laivas „Žalgiris“ / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Sezoną pradedantis laivas penktadieniais, šeštadieniais ir sekmadieniais iškylautojus Kulautuvos link ir atgal plukdys iki pat rugsėjo. Jei maršrutas pasiteisins, bus mąstoma plukdymą organizuoti ir darbo dienomis.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Nemune plauks laivas „Žalgiris“
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Nemune plauks laivas „Žalgiris“

Tai maršrutinis laivas su keliomis stotelėmis, plaukiantis pagal iš anksto numatytą grafiką. Jokių spūsčių, gražūs vaizdai – sukliudyti plaukimui gali tik drastiškai nusekęs vanduo ir techniniai gedimai.

10 valandą ryto išplaukę nuo „Žalgirio“ arenos po valandos jau būsite Raudondvaryje, po dviejų – Kačerginėje, po dviejų su puse – Kulautuvoje. Kelionėje jums atsivers Nemunas ir nuostabios jo pakrantės. Galėsi apžvelgti Nemuno salą, Kauno Naujamiestį ir Senamiestį, dviejų upių santaką.

„Laivas vyresnis už visus mus, – pagamintas 1950 metais. Keletą kartų restauruotas. Perkrikštytas net tris kartus – vadinosi „Tolstojumi“ ir „Vilkija“. Manau, „prakentės“ dar keletą metų“, – šyptelėjęs patikino beveik dešimtmetį šį laivą valdantis kapitonas Algimantas Česnaitis.

Jis prisipažino, jaučiantis jaudulį – prisišvartavimas prie Nemuno salos sukelia nemažai iššūkių. Anot kapitono, akvatorija čia – gana akmenuota, viskas priklauso ir nuo vandens lygio.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Laivo „Žalgiris“ kapitonas
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Laivo „Žalgiris“ kapitonas

„Jaudulys jutosi, juk niekas čia, prie Nemuno salos, nėra plaukiojęs gyvenime. Buvo čia kažkada senas uostas, o po to vieta ilgą laiką buvo apleista. Tiesa, dabar žemsiurbė gilino, valė vagą, akmenis išrankiojo. Namai neužstoja, tad ir vėjai pašvilpauja. Visame maršrute sudėtingiausia vieta ir būtų čia – prie Nemuno salos“, – teigė kapitonas.

Pernai „Žalgiris“ plaukė nuo Vytauto bažnyčios Kauno Senamiestyje iki Vilkijos.

Plukdys iki 70 keleivių

Plaukdamas žemyn upe „Žalgiris“ įsibėgėja iki 20 km/val., aukštyn – pasiekia 12 km/val. greitį.

Modernizuotas laivas ne tik talpina 70 vasarotojų atnaujintame salone, bet ir turi 20 vietų dviračiams ar paspirtukams. Tad galėsite džiaugtis ne tik nauju išskirtiniu upių maršrutu Nemunu ir Nevėžiu, bet ir galimybe išlipus kurioje nors iš prieplaukų tęsti kelionę dviračiais.

Atnaujinti ar naujai nutiesti jų takai patogiai jungia Kauno apylinkes su miestu, siūlo dviratininkams įdomių maršrutų. Pavyzdžiui, ar kada buvo kilusi mintis apvažiuoti visus miesto fontanus?

„Kaunas – upių miestas, todėl artėjančių pokyčių laukėme ir jais džiaugiamės. Sutvarkyta Nemuno salos akvatorija ir įrengta prieplauka taps dar vienu traukos centru kauniečiams bei miesto svečiams. Visa tai – įrodymas, kad laivyba Nemune realiai atsigauna ir čia ne žodžiai, o apčiuopiami darbai. Taigi ir Kauno miesto idėja įrengti šliuzą ties hidroelektrine su kiekviena diena tampa vis aktualesnė“, – ambicijų neslepia Kauno miesto meras Visvaldas Matijošaitis.

Nemuno saloje veikė uostas

Keleiviniu laivu „Žalgiris“ rūpinasi ir reisus vykdo VĮ „Vidaus vandens kelių direkcija“.

„Siekiame plėsti Kauno miesto gyventojų ir miesto svečių galimybes kuo įvairiau ir aktyviau praleisti laisvalaikį, kartu akcentuojant, kad laivas – tai puiki transporto priemonė.

Keleivinis laivas „Žalgiris“ yra modernizuotas, pritaikytas didesniam keleivių patogumui: sumažintas variklio triukšmingumas, atnaujintas salonas, sėdimos vietos, įrengta uždanga nuo lietaus ir saulės.

Šiemet prie Žalgirio arenos įrengta ir nauja prieplauka, prie kurios numatyta galimybė švartuotis laivams. Tokioje vietoje pastatyti prieplauką yra iššūkis, techniškai sudėtinga, nes dėl hidroelektrinės veiklos nuolat keičiasi vandens lygis, betoninis pantonas turi amortizuoti (instaliavimas sudėtingesnis nei paprastos metalinės prieplaukos), tačiau sėkmingai tą iššūkį įveikėme.

Norime, kad miesto gyventojai ir svečiai turėtų galimybę atplaukti į pačią miesto širdį“, – patikino Vladimiras Vinokurovas, Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius.

Paklaustas, ar kitų laivų savininkai pademonstravo susidomėjimą prisišvartuoti prie naujosios prieplaukos, V.Vinokurovas patikino, kad iki šios akimirkos daug kas netikėjo, kad sumanymą pavyks įgyvendinti.

„Patogu bus atplaukti į renginius. Atsižvelgiant į laivo dydį, galės prisišvartuoti 3 ar 4 kateriai. Mokėti už tai nereikės“, – teigė pašnekovas.

Anot jo, kadaise Nemuno saloje veikė laivų uostas – švartuodavosi iki 100 laivų, veikė degalinė. Istoriškai ši vieta laivybai – labai svarbi.

„Šis pirmas mūsų nedidelis žingsnis ir skirtas tam, kad atgaivintume istoriją ir prikeltume laivybą Kauno centre“, – patikino V.Vinokurovas.

Į vieną pusę – 6 eurai

Kelionė „Žalgiriu“ į abi puses suaugusiesiems kainuoja 12 Eur, vaikams nuo 7 iki 16 m. ir neįgaliesiems – 6 Eur.

Į vieną pusę, tai yra, iki Kulautuvos ar bet kurios kitos prieplaukos ar atvirkščiai – perpus pigiau. Vaikai iki septynerių metų, jei neužima papildomos vietos, gali plaukti nemokamai.

Vieta dviračiui ar paspirtukui – 6 Eur. visoms amžiaus grupėms, išskyrus pačius mažiausius.

Viso reiso trukmė – 7 val., tai yra, nuo „Žalgirio“ arenos laivas pajuda 10 val. ryto, atgal grįžta 17 val.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Nemune plauks laivas „Žalgiris“
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Nemune plauks laivas „Žalgiris“

Kelionę planuoti ir bilietus įsigyti galite dviem savaitėms į priekį.

Kelionės vykdomos reguliariai nuo penktadienio iki sekmadienio, o laivo kapitonas primena, kad visos kelionės metu privaloma laikytis jo nurodymų ir nustatytos tvarkos.

„Žalgirio“ arenos administratoriai taip pat ruošia akcijas: besilankantiems renginyje bus suteikta galimybė pasiplaukioti laivu.

Nemune – 500 bunų

Šių metų pavasarį Vidaus vandens kelių direkcija pradėjo istorinį Nemuno tvarkymo projektą „TEN-T kelio E 41 modernizavimas“, po kurio apie 225 km ilgio upės vagą reguliuos ne mažiau 500 pastatytų naujų ar atnaujintų esamų hidrotechnikos statinių – bunų.

Projekto pabaiga numatyta 2023 metais.

Bus sudarytos palankios sąlygos Nemunu iki Kuršių marių naudotis krovininės, keleivinės, pramoginės laivybos tikslu visu navigacijos laikotarpiu. Tai esminis lūžis gerinant laivybos sąlygas Nemuno upe, įskaitant ir sausmečio laikotarpį.

Didelis darbas jau įvykdytas, rengiant projektą, užtikrinant finansavimą, įvykdant viešojo pirkimo procedūras. Šiuo metu jau paruošti visi statybos leidimai, rangovas vykdo darbus.

Kaip teigiama direkcijos pranešime spaudai, dėl bunų poveikio bus ženkliai lengviau išlaikyti laivakelio projektinius matmenis net ir sausuoju metų laikotarpiu. Žemsiurbių pagalbos reikės, tačiau sąnašų valymo darbų kiekiai bus žymiai mažesni.

Projekto investicijos – 23 mln. eurų be PVM.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis