Suvenyrų ir lauktuvių pirkimas: patarė, kaip išleisti mažiau

Kai keliaujame, praktiškai visuomet viršijame anksčiau numatytą biudžetą, o jeigu tokio nebuvome nusimatę, padėtis tampa dar blogesnė – grįžtame po kelionės ir suprantame, kiek daug išleidome. Taip LRT TELEVIZIJOS laidoje „Labas rytas, Lietuva“ sako žurnalistas Mindaugas Aušra. Pasak jo, egzistuoja kelios paprastos taisyklės, kurios padės sumažinti neplanuotas išlaidas.
Egiptas
Egiptas / 123rf.com nuotr.

Pagrindinė priežastis, kodėl daug išleidžiame – nenumatome sumos, kiek išleisime suvenyrams ir lauktuvėms, teigia M. Aušra.

„Skaičiuojama, kad vidutiniškai vienas gyventojas lauktuvėms ar suvenyrams išleidžia nuo 25 iki 30 eurų. Dažniausiai didesnę sumą palieka sostinių gyventojai, keliaudami į kitas šalis, mažesnes sumas palieka regionų atstovai. Taip yra dėl mažesnių disponuojamų lėšų.

Problema ta, kad kai žmonės perka lauktuves, jie tai daro specialiai turistams pritaikytose vietose, o ten kainos yra didesnės“, – pastebi žurnalistas.

Anot M. Aušros, net 7 iš 10 keliautojų sako, kad suvenyrų pirkimas yra labai svarbi kelionės dalis, nors 1 iš 5 visgi grįžta tuščiomis.

„Su amžiumi noras pirkti suvenyrus ar lauktuves mažėja. (...) Pastebėtina, kad lauktuvių neretai perkame ne tik kitiems, bet ir sau. Tos išlaidos būna didesnės, nei kad išleidžiame pirkdami kitiems – skiriame vidutiniškai 40 eurų, o net 25 proc. palieka daugiau nei 100 eurų“, – supažindina jis.

Patariama suvenyrus pirkti ne pirmą ir ne antrą kelionės dieną, atidžiau pasižvalgyti, kiek, ko ir kur galime rasti, kokios yra kainos ir tik tuomet pirkti, mano M. Aušra.

„Taip pat geriausia yra pirkti iš vietinių gyventojų, vietinių bendruomenių, prisidėti prie tos šalies pajamų“, – dėsto jis.

Plačiau – laidos įraše.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis