Aš tikiu, kad žmones labiausiai sieja bendri prisiminimai. Todėl visos mūsų kompanijos bendros veiklos būna su tuo susijusios. Pavyzdžiui, praeitą vasarą visi kartu ėjome 30 km Neringos kopomis. Tai buvo ir išbandymas, ir nemokama pramoga, apie kuria iki šiol visi kalba, – sako „MailerLite“ marketingo vadovė Ilma Nausėdaitė.
Ji dalyvaus šių metų „Login“ konferencijoje, kur kalbės, kaip keičiasi elektroninio pašto rinkodara ir ką daryti norint pasiekti geriausių rezultatų savo versle. Pastaruosius aštuoneris metus internetinės rinkodaros srityje dirbanti jauna moteris daug laiko praleidžia keliaudama. Todėl be profesinių patarimų tikrai gali pasidalinti vertingomis mintimis apie tai, kaip gyventi sėkmingai derinant keliones ir darbą.
– Ilma, žinau, kad jūsų profesinė patirtis marga ir įdomi kontrastais.
– Mano profesinė patirtis tikrai labai marga. Keletą metų dirbau bankuose. Vėliau įkūriau Meno klubą, organizavau meno keliones ir meno renginius. Prieš 4 metus prisijungiau prie „MailerLite“ komandos. Sritys, kuriose dirbau labai skirtingos, bet visur mano darbas buvo bendravimas su žmonėmis.
– Ką šiuo metu veikiate? Kur dirbate?
– Šiuo metu esu „MailerLite“ marketingo vadovė. Mūsų marketingo tikslas – lojalūs ir laimingi klientai, kurie „MailerLite“ rekomenduos savo draugams ir pažįstamiems. Per paskutinius metus įmonė augo 130 proc. Šiuo metu turime 150 000 klientų iš viso pasaulio. Daugiausia jų yra iš JAV, Anglijos, Kanados, Australijos, Prancūzijos, Ispanijos ir Brazilijos.
– „MailerLite“ Lietuvoje dažnai žinoma ne tik dėl savo tiesioginės veiklos, bet ir kiek netikėto požiūrio į darbuotojus ir darbo vietą. Susidaro įspūdis, kad čia dirbantys žmonės ne dirba, o nuolat atostogauja.
– Mūsų komanda dirba 24 val. per parą ir kalba 8 kalbomis. Be to, siunčiame savaitinį naujienlaiškį, kuriame dalinamės patarimais, savo patirtimi, kaip auginti verslą ir išnaudoti el. pašto rinkodarą.
Papasakokite apie tai: kokią dalį laiko praleidžiate kelionėse? Kaip įmanoma tai suderinti (keliones ir darbą)? Ar visi darbuotojai tuo patenkinti?
– Dalis mūsų komandos dirba nuotoliniu būdu. Tai susiję su verslo specifika. Kadangi turime daug klientų JAV ir Pietų Amerikoje, mums reikia ten gyvenančių komandos narių. Kai kurie kolegos nuolat keliauja ir keičia gyvenamas vietas. Mums tai visiškai netrukdo.
Komandos nariai žino, kokius darbus ir kada turi padaryti. Pagal tai planuoja savo keliones. O mes matome tik darbo rezultatą.
Kadangi komanda išsibarsčiusi tai bent porą kartų per metus organizuojame bendrus susitikimus. Pavyzdžiui, šią žiemą visi dirbome ir gyvenome Balyje. Vasarą tą patį darysime Lietuvoje.
Aš tikiu, kad žmones labiausiai sieja bendri prisiminimai. Todėl visos mūsų bendros veiklos būna su tuo susijusios. Pavyzdžiui, praeitą vasarą visi kartu ėjome 30 km Neringos kopomis. Tai buvo ir išbandymas, ir nemokama pramoga, apie kuria iki šiol visi kalba.
Mes labai atvirai kalbame apie įmonės vertybes, kultūrą, kuo mes gyvename. Daugelis norinčių pas mus dirbti būna paskaitę mūsų tinklaraštį ir žino, ko tikėtis. Pavyzdžiui, mes nepriimame įprastų CV.
Norint pas mus dirbti, reikia sukurti apie save naujienlaiškį ir jame atsakyti į tam tikrus klausimus (pavyzdžiui: kokie tavo 3 mėgstamiausi internetiniai puslapiai, kodėl nori dirbti „MailerLite“ ir panašiai). Tai parodo ne tik didelį žmogaus norą dirbti būtent pas mus, bet ir jo asmenines savybes. Taip daug lengviau atsirinkti žmones, kurie tiks mūsų komandai.
– Dirbant ir gyvenant vienoje erdvėje neišvengiamai atsiranda trintis. Kaip pavyksta išvengti konfliktų?
– Manau, kad konfliktų pavyko išvengti dėl dviejų pagrindinių dalykų. Pirma, nebuvo jokios buities, dėl kurios galbūt būtume susipykę. Visuose namuose buvo aptarnaujantis personalas, kuris kasdien mumis rūpinosi (tvarkė mūsų kambarius, gamino pusryčius, skalbė rūbus ir panašiai).
Antra, kelionė į Balį labai pakeitė naujų darbuotojų priėmimą. Kaip niekada tapo svarbu ne tik profesiniai įgūdžiai, bet ir asmenybė. Juk žinojome, kad teks kartu visiems gyventi. Ir šiuo metu taip priimame darbuotojus. Mums svarbu, kad komanda būtų ne tik talentinga, bet ir gerai sutartų. Tai labai svarbu kasdien.
– Spėju, ne man vienai, bet ir skaitytojams kyla klausimas: kas apmokėjo kelionės į Balį ir gyvenimo ten išlaidas?
– Skrydis ir apgyvendinimas buvo apmokėtas „MailerLite“. Balyje du mėnesius mes visi kartu gyvenome viename name. Tačiau kas dvi savaitės grupės vis keitėsi. Taip per du mėnesius mus aplankė 20 darbuotojų.
Balyje darbo dienomis dirbome, vakarais aplankydavome įdomesnes vietas ir restoranus, esančius netoliese, o savaitgalius skirdavome didesnėms pramogoms. Pavyzdžiui, keliaudavome po salą, lipdavome į ugnikalnius, plaukdavome kalnų upėmis ir panašiai.
Tiesa, Balio kasdienybė gana egzotiška. Rytą pradėdavome nuo jogos, į darbą važiuodavome motoroleriais, kasdien pietaudavome vis naujose vietose, po pietų šokdavome atsigaivinti į baseiną.
– Kokią dalį jūsų pačios gyvenime užima kelionės? Gal esate skaičiavusi, kiek laiko praleidžiate namuose, o kiek – svetur? Apskritai ar turite namus Lietuvoje? O gal „namų sąvoka“ jums nesisieja su konkrečia vieta, būstu?
– Aš keliauju apie 4 mėnesius per metus. Nesu prisirišus prie daiktų. Keliauju tik su rankiniu bagažu. Man namai yra ta vieta, kur šalia šeima ir greitas internetas.
– Ar dar suskaičiuojate, kiek šalių esate aplankiusi? Kurios paliko didžiausią įspūdį? Į kurias norėtųsi sugrįžti atostogauti, o gal net gyventi?
– Esu aplankius daugiau nei 40 šalių. Labai noriu grįžti į Pietų Ameriką. Teko 3 mėnesius gyventi Kolumbijoje ir neradau nieko, kas man ten nepatiko. Nuostabi gamta, skanus maistas, daug šypsenų ir visi žino Lietuvą (dėl Antano Mockaus). Šiemet planuoju aplankyti ir daugiau šalių Pietų Amerikoje.
– Papasakokite apie savo dalyvavimą „Login“. Apie ką pasakosite konferencijos dalyviams?
– „MailerLite“ – tai elektronio pašto rinkodaros platforma, kuri leidžia įmonėms sukurti ir išsiųsti laiškus savo klientams bei stebėti jų rezultatus. Per mėnesį mūsų klientai išsiunčia daugiau nei milijardą laiškų. Manau, jog esu daugiausiai naujienlaiškių matęs žmogus Lietuvoje. Be to, mes patys būtent naujienlaiškių pagalba užauginome savo verslą. Apie tai ir kalbėsiu. Papasakosiu, kas veikia ir kas ne, kaip elektroninio pašto rinkodara keičiasi ir kaip į tai reikėtų reaguoti įmonėms.