Oficiali statistika rodo, jog pernai Tailande apsilankė 32,6 mln. užsienio turistų. Tai yra net 9 proc. daugiau nei 2015 m. Daugiausia turistų sulaukta iš Kinijos, antroje vietoje vokiečiai, kurių skaičius Tailande pernai paaugo iki 800 tūkst.
Tačiau augantis turistų skaičius šalies valdžią ne tik džiugina. Nemaža dalis turistų atvyksta tikėdamiesi pigiausių, vadinamųjų „0 dolerių turų“, pasiūlymų. Taip kelionės į Tailandą reklamuojamos ir pritraukia didžiulius srautus kinų turistų. Šie pasiūlymai – panašūs į tuos, kurie žiemomis buvo siūlomi vokiečių turistams, mėgusiems ilsėtis Turkijoje.
Šiemet Tailando valdžia susigriebė, jog toks šalies – kaip pigių kurortų valstybės – įvaizdis netinkamas.
Tailando viceprezidentas Thanasak Patimaprakorn neseniai pabrėžė, jog, nepaisant to, kad pernai augo ir ne tik pigiausių, bet ir brangesnių paslaugų ieškančių turistų skaičius, reikia šiai grupei skirti dar didesnį dėmesį.
Ieškodami, kuo sudominti kokybės ieškančius turistus, Vokietijos kelionių organizatoriai parengė naujų maršrutų po mažiau turistinę Tailando dalį. Projektas, kuris vadinamas „Paslėpti brangakmeniai“, kvies vokiečius rinktis pažintines išvykas po 12 mažai žinomų Tailando provincijų, kurios turi potencialo tapti patraukliomis kelionių kryptimis.
Pavyzdžiui, Nakhon Si Thammarat provincija, esanti už 780 km nuo Bankoko. Čia esantis to paties pavadinimo istorinis miestas yra žinomas nuo 1278 m. ir yra vienas seniausių šalyje budizmo centrų. Pridėkime dar stulbinančius gamtos peizažus ir turėsime puikų regioną turistams.
Pastebima, kad per pastaruosius metus Tailande įsikūrė nemažai turizmo įmonių, propaguojančių ekoturizmą. Pavyzdžiui, dvi seserys Achi and Mint, įkūrusios „Hivesters“. Jų veikla prasidėjo nuo šeimos viešbučio Bankoke, greta siūlančio vienos dienos keliones kviečiančias pasijusti Tailande vietiniu.
Šias ekskursijas užsisakę turistai turi galimybę pažinti tikrą tajų gyvenimą, jų kultūrą, virtuvę. Keliautojai lankosi šeimose, kurios savo svečiams parodo, kaip gyvena kasdien: ką veikia, kur pramogauja, perka produktus, kaip ir ką gamina ir t.t.
Jauna įmonė šiuo metu yra papildžiusi savo siūlomas paslaugas ir kviečia turistus ne tik į ekskursijas po Bankoką, bet ir į tajų virtuvės pamokas, tailandietiško bokso treniruotes ar ryžius auginančius ūkius Chiang Mai.
Žinoma, Tailando valdžia nesitiki, jog tokie alternatyvūs pasiūlymai visiškai pakeis dabar įprastą atostogų scenarijų Tailande, kuriame privalomas objektas yra pasyvus poilsis paplūdimyje.
„Jei bent 10 proc. į Tailandą atvykstančių turistų čia išbandytų ekoturizmą, tai jau būtų puiku“, – sakė T.Patimaprakorn.