Turistai pamilsta Lietuvą: atvykstančiųjų skaičius augo net ne sezono metu

Pirmąjį šių metų ketvirtį turistų iš užsienio pagausėjo 7,7 proc. Iš viso po Lietuvą keliavo daugiau nei ketvirtis milijono (267,9 tūkst.) užsieniečių, pranešė Turizmo departamentas.
Vilnius
Vilnius / 123RF.com nuotr.

Turizmo departamentas teigia, kad padidėję turistų srautai - sėkmingų prioritetinėse atvykstamojo turizmo rinkose vykdytų kampanijų rezultatai. Lietuva buvo reklamuojama Londono metro stotyse, lauko reklama atsirado Rygoje ir Taline, kampanijos vyko Jungtinės Karalystės kelionių žurnaluose, Izraelio dienraščiuose, reklaminė kampanija Varšuvos oro uoste, vyko aktyvus Lietuvos kaip patrauklios turizmui šalies pozicionavimas skaitmeninėje erdvėje: reklaminės kampanijos kelionių platformoje „TripAdvisor“, kelionių rezervacijos portalo „eDreams“ Italijai skirtame svetainės puslapyje, viename didžiausių kelionių portalų OPODO Vokietijoje...

Pagal pirmojo ketvirčio apgyvendinimo įstaigų statistiką, dar net neprasidėjus turistiniam sezonui, t.y. sausio, vasario, kovo mėnesiais, turistų iš užsienio pagausėjo 7,7 proc. Iš viso po Lietuvą keliavo daugiau nei ketvirtis milijono (267,9 tūkst.) užsieniečių.

Pagrindinių rinkų, iš kurių I š.m. ketvirtį sulaukta daugiausia turistų, keliavusių po Lietuvą bent su viena nakvyne, TOP10:

  1. Rusija (43 tūkst.),
  2. Baltarusija (36 tūkst.),
  3. Latvija (29 tūkst.),
  4. Lenkija (25 tūkst.),
  5. Vokietija (18,9 tūkst.),
  6. Ukraina (18 tūkst.),
  7. Jungtinė Karalystė (11 tūkst.),
  8. Estija (10 tūkst.),
  9. Švedija (6,6 tūkst),
  10. Norvegija (6,1 tūkst.).

Optimistiškiausias rodiklis – net 25,3 proc. augęs Lietuvoje apgyvendintų turistų srautas iš Vokietijos! Apskritai turistų iš ES šalių augimas I š.m. ketvirtį siekia beveik 10 proc. Taip pat matoma stabiliai atsigaunanti Rusijos rinka – turistų iš šios šalies priėmėme 14,9 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Tolimosios rinkos, kurių turistų išlaidos mūsų šalyje būna didžiausios, irgi pasižymėjo augimu: net 23,4 proc. augo kinų, 15,3 proc. japonų, 5,7 proc. – Izraelio turistų srautai.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Žydintis Pūčkorių sodas
Luko Balandžio / 15min nuotr./Žydintis Pūčkorių sodas

„Šie rodikliai leidžia kalbėti apie pagrindinį Lietuvos turizmo rinkodaros iššūkį – tikslingą sezoniškumo mažinimą. Praeitų metų rudenį bei žiemą vykdėme kampanijas daugumoje mūsų prioritetinių rinkų, ragindami rinktis mūsų šalį ne tik vasarą. Kampanijų rezultatai pranoko lūkesčius. Matome, kad užsienio turistai vis dažniau savo kelionei renkasi Lietuvą ne sezono metu – jų per pirmus tris šių metų mėnesius sulaukėme net 19 tūkst. daugiau.

Įdomus faktas, kad pirmąjį šių metų ketvirtį užsienio turistų augimas Lietuvoje netikėtai pralenkė vietinių turistų augimą: pastarųjų gausėjo 6,9 proc. Vadinas, Lietuvos turizmo galimybes žiemą bei ankstyvą pavasarį atrandame ir įvertiname ne tik mes patys, nes pastarųjų metų tendencija buvo, jog pirmąjį metų ketvirtį aktyviau keliaudavo vietiniai turistai – jų augimas lenkdavo užsienio turistų augimą“, – atkreipia dėmesį laikina Turizmo departamento vadovė Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė.

Iš viso I š.m. ketvirtį Lietuvos apgyvendinimo įstaigose apsistojo 546 tūkst. turistų, t.y. 7,3 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Šis skaičius neapima turistų, pasirinkusių nakvynę kaimo turizmo sodybose, bei dalies turistų, apsistojusių privačiame sektoriuje.

Pernai po Lietuvą bent su viena nakvyne iš viso keliavo 2,9 mln. turistų, iš jų 1,55 mln. – užsieniečių ir 1,37 mln. vietinių. Pajamos iš turizmo 2017 m. sugeneravo 1,89 mlrd. Eur (+9,3 proc. daugiau nei 2016 m.). Turizmo departamentas prognozuoja, kad bendras turistų srauto augimas 2018 m. sieks 6-6,5 proc.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis