Turizmas atsigauna – puiki karjeros galimybė kelionių agentams

Vos tik prasidėjus pandemijai dažnas žmogus įvertino riziką keliauti ir atsisakė kelionių. Tačiau troškimo keliauti neišmuši, be to, tai geriausia terapija nuo pilkos kasdieninės rutinos. Ir geriausiu patarėju tampa kelionių agentas – jis ne tik patars, išspręs problemas, bet ir įkvėps trokšti kelionių ir nuotykių.
Laima Kazlauskaitė
Laima Kazlauskaitė / 123rf.com ir „Teztour“ nuotr.

Viena labiausiai nuo Covid-19 pandemijos nukentėjusių sričių yra turizmas. Pasaulis tarsi stabtelėjo, šalys užsidarė, žmonės išsigando dėl savo sveikatos ir atsisakė kelionių, turizmo sektorius, rodos, sustojo. Turizmo rinkos darbuotojai, nematydami ateities perspektyvų, ėmė žvalgytis darbo kitose srityse.

„Prieš pusantrų metų ir prieš metus į mus kreipdavosi daugybė turizmo agentų, kurie persikvalifikuodavo ir pereidavo dirbti į kitus verslus – įvairių produktų pardavimo ir klientų aptarnavimo sektorius. Šie žmonės sakė, kad nemato turizmo sektoriaus ateities. Dalis tokių persikvalifikavusių darbuotojų tikriausiai jau nebegrįš į turizmo sritį, nes dėliojasi karjeros galimybes kitur, o tie, kurie gali ir nori grįžti, grįš tik tada, kai jausis saugūs dėl rytojaus“, – pasakoja personalo valdymo kompanijos ,,Personalo sprendimai" vadovė Neringa Sabeckienė.

"Tačiau šiandien turizmo rinkoje situacija stabilizuojasi, štai pavyzdžiui, kelionių organizatorius „Tez Tour“ prisitaikė prie dėl pandemijos susidariusios krizinės situacijos ir gali pasiūlyti darbo vietas ne tik per šį laikotarpį pasitraukusiems iš turizmo sektoriaus, bet ir pritraukti naujų darbuotojų. Svajojantiems apie kelionių agentų darbą atsiveria puikios karjeros perspektyvos."

Turizmo sektorius atsigauna

„Šiuo metu personalo problemą išgyvena praktiškai visi sektoriai. Tačiau sunkiausias periodas jau praėjo ir turizmo sektorius atsigauna. Kaip keliautojai grįžta į savo kelionių ritmą, taip ir rudeniui atėjus darbuotojai grįžta į jau pamiltą veiklą ir pradeda iš naujo ieškoti savęs“, – sako „Tez Tour“ agentūros vadovė Laima Kazlauskaitė.

Pasak jos, šios vasaros pabaiga, buvo vienas iš sėkmingiausių periodų „Tez Tour“ kelionių pardavimų agentams. Tai lėmė ne tik tai, kad keliautojai pasiilgo kelionių ir vykstant masinei vakcinacijai pasijuto saugesni ar kad daugelis šalių atvėrė savo sienas keliautojams, bet ir tai, kad „Tez Tour“ kelionių agentūros prisitaikė prie klientų poreikių ir sudarė galimybę jiems fiziškai lankytis kelionių biuruose Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje.

„Teztour“ nuotr./Laima Kazlauskaitė
„Teztour“ nuotr./Laima Kazlauskaitė

„Žmonės pasiilgę ne tik kelionių, bet ir bendravimo, jiems vis labiau norisi susitikti ir pasitarti su savo kelionių agentu dėl bendros situacijos, galimų kelionių pasirinkimų ir kt. Taigi, kelionių agentų poreikis rinkoje niekur nedingo, viskas grįžta į savo vėžes, o ateityje kelionės bus tik dar labiau geidžiamos. Žmonės išmoko gyventi su pandemija, ji tapo šios dienos realybe. O kelionės – juk neatsiejama dažno žmogaus gyvenimo dalis“, – įsitikinusi L. Kazlauskaitė.

Pasak pašnekovės, visi kelionių agentai, kurie išgyveno kartu su savo agentūra sunkųjį pandemijos periodą, džiaugiasi sėkmingiausiu savo sezonu, o kai kurie iš jų ir už nuopelnus palypėjo aukštyn karjeros laiptais. Iš pardavimų vadybininkų pozicijos net keletas tapo pardavimų vadovais, o iš pardavimų vadovės pozicijos – naujos „Tez Tour“ kelionių agentūros vadove.

„Teztour“ nuotr./Laima Kazlauskaitė
„Teztour“ nuotr./Laima Kazlauskaitė

„Stabiliai ilgus metus veikiantis kelionių organizatorius, kuris išgyveno ne vieną krizę, suteikia darbuotojams taip trokštamą pastovumą, saugų rytojų, užtikrintina ir garantuoja tiek stabilią darbo vietą, tiek karjeros perspektyvą“, – pabrėžia L. Kazlauskaitė.

Jauni darbuotojai apmokomi ir paskatinami

Atsigaunanti turizmo rinka pritraukia ir jaunų žmonių dėmesį. Keli pakalbinti jauni žmonės, vis dar tebestudijuojantys ar ką tik baigę studijas, stebi situaciją turizmo rinkoje ir šiek tiek abejoja dėl savo darbo perspektyvų bei ateities šioje srityje. Jaunuoliai pabrėžia, kad norėtų išbandyti jėgas parduodant žmonėms keliones, tačiau baiminasi, kad neturi jokios panašaus darbo patirties.

Pasak „Tez Tour“ agentūros vadovės, jaunam, tik karjerą pradedančiam žmogui, baimintis nereikėtų. Kiekvienas naujas darbuotojas pas mus yra paruošiamas ir išmokomas tapti tikru kelionių agentu, niekur kitur tokių žinių ir praktinių įgūdžių jis neįgis, ką gali gauti pas mus per pirmuosius savo darbo metus kelionių agentūroje. Kiekvienam naujam darbuotojui yra suteikiami pardavimų mokymai dar prieš pradedant darbą bei individualiai konsultuojami jau darbo metu, jiems organizuojami žinių patikrinimai bei produkto mokymai. Taip pat kiekvienas“ Tez Tour“ kelionių agentas turi galimybę nuvykti į informacines keliones, kad pats „pačiupinėtų“ produktą, kurį parduoda. Be to, mokymai yra ne vienkartiniai, jie rengiami nuolat ir toliau agentui tęsiant savo kelią turizmo sektoriuje. O svarbiausia, naujokas visada šalia savęs turi kolegą, iš kurio gali mokytis, kurio gali klausti, kuris jam padeda ir jį palaiko, net ir suklydus, skatina tobulėti ir motyvuoja judėti pirmyn bei leidžia mokytis tiek iš savo, tiek kitų kolegų klaidų.

„Teztour“ nuotr./Laima Kazlauskaitė su „Teztour“ komanda
„Teztour“ nuotr./Laima Kazlauskaitė su „Teztour“ komanda

„Kaip ir visose srityse, pritraukti jaunus žmones nėra labai sudėtinga, tačiau sudėtinga juos išmokyti mylėti savo veiklą. Tačiau mes nuo pat pradžių akcentuojame tai, kad tai nėra tik darbas, turizmas – gyvenimo būdas ir kiekvienas šios srities darbuotojas turi norėti gyventi tuo, domėtis naujienomis, mokytis iš geriausių, siekti būti profesionaliu ir žinoma, keliauti bei noru keliauti „užkrėsti“ ir kitus!“, – šypsodamasi sako L .Kazlauskaitė.

Žmonių, panorusių pirkti kelionę, ateina visokių: ir neapsisprendusių, ir abejojančių, ir bijančių keliauti pandemijos sąlygomis. Vieni įsikimba į savo svajones ir nori tik tokios kelionės, kaip įsivaizduoja, kiti, atvirkščiai, nedrįsta išsakyti savo pageidavimų. O kelionių agentų darbas ne tik parduoti keliones, bet pasistengti, kad tos kelionės atitiktų lūkesčius ir net atskleisti slapčiausius keliautojų norus. Taigi kokiomis savybėmis turėtų pasižymėti kelionių agentas?

„Kelionių agento svarbiausios savybės: kantrybė, pozityvumas, empatija. Kiekvienas kelionių agentas pirmiausia turi norėti mokytis ir keliauti, domėtis savo parduodamu produktu, tuomet klientas daug labiau pasitiki būtent tokiu kelionių agentu, kuris ne tik turi žinių, bet ir moka jomis dalintis su kitais!”, – šypsosi L. Kazlauskaitė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis