Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Turkish Airlines“ keičia pavadinimą: siekia geriau reprezentuoti šalies kultūrą

Anot Turkijos prezidento Recepo Tayyipo Erdogano, Turkijos oro linijų bendrovė „Turkish Airlines“ pakeitė pavadinimą į „Türk Hava Yolları“, rašoma „Euronews“.
„Turkish Airlines“ keičia pavadinimą
„Turkish Airlines“ keičia pavadinimą / 123RF.com nuotr.

Šis žingsnis yra dalis šalies siekio tapti žinoma kaip Türkiye – taip turkiškai rašomas ir tariamas Turkijos pavadinimas.

„Turkija nebeegzistuoja. Ji yra Türkiye, – per naujo ryšių palydovo paleidimo ceremoniją sakė R.T.Erdoganas.

– „Türk Hava Yolları“ bus užrašyta ant mūsų lėktuvų korpusų vietoje „Turkish Airlines“.

„Hava Yolları“ reiškia oro linijas.

Kodėl pakeistas pavadinimas?

R.T.Erdogano vyriausybė teigė, kad pavadinimas Türkiye geriau atspindi turkų kultūrą ir vertybes. Kita vertus, kai kurie apžvalgininkai mano, kad taip siekiama šalį atskirti nuo angliško žodžio turkey, kuris reiškia paukštį – kalakutą.

Gruodžio mėnesio pareiškime Turkijos vyriausybė teigė, kad nauju pavadinimu siekiama „išsaugoti ir pašlovinti mūsų tautos kultūrą ir vertybes“.

1923 m. paskelbusi nepriklausomybę, šalis pasivadino Türkiye. 2021 m. gruodį R.T.Erdoganas nurodė, kad ant Turkijos eksportuojamų prekių turi būti užrašas „Made in Türkiye“.

Šių metų pradžioje Turkijos vyriausybė išleido ir reklaminį vaizdo įrašą, kuriame garsiose vietose turistai iš viso pasaulio sako „Hello Türkiye“.

Pamažu, bet užtikrintai, tarptautiniai stebėtojai taip pat perėjo prie šios krypties.

Šiais metais Jungtinės Tautos ir NATO oficialiai pradėjo vartoti žodį Türkiye (vietoj Turkijos, angl. Turkey).

NATO generalinis sekretorius Jensas Stoltenbergas šią savaitę lankydamasis Helsinkyje ir Stokholme šalį vadino Türkiye, taip pat elgėsi ir Suomijos prezidentas Saulis Niinisto bei Švedijos ministrė pirmininkė Magdalena Andersson.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?