Tyrimų bendrovė „STR Global“ pirmą kartą atliko plataus masto tyrimą, kurio metu buvo lyginamas viešbučių ir „Airbnb“ platformoje siūlomų apartamentų užimtumas įvairiuose pasaulio miestuose. Tyrimas truko net trejus metus – nuo 2013 m. iki 2016-ųjų. Jo metu analizuotas viešbučių ir apartamentų, esančių panašiose tokių miestų kaip Barselona, Bostonas, Londonas, Los Andželas, Meksikas, Majamis, Naujasis Orleanas, Paryžius, San Fransiskas, Sidnėjus, Tokijas, Vašingtonas ir kiti užimtumas ir turistų bei keliautojų pasirinkimo motyvai.
Nors daugeliu atveju „Airbnb“ pasiūlymai atrodo patrauklesni, vis dėlto tyrimo išvados teigia, kad kol kas daugiau turistų pirmenybę teikia nakvynei viešbutyje, o ne „Airbnb“ pasiūlytuose butuose ar namuose.
Pavyzdžiui, Japonijos sostinėje Tokijuje didžiausias siūlomų „Airbnb“ apartamentų užimtumas buvo laikotarpiu nuo 2015 m. liepos iki 2016 m. liepos. Tuomet šis skaičius siekė 61,5 proc. Tačiau tuo pačiu laikotarpiu Tokijuje esančių viešbučių užimtumas buvo dar didesnis – 84,8 proc.
Be kitų privalumų, tokių kaip privatumas, galimybė jaustis „labiau namuose“, „Airbnb“ besirenkantys turistai nurodo ir patrauklias kainas. Būtent jos lemia, kad „Airbnb“ pastaraisiais metais lipa ant kulnų tradiciniams viešbučiams. Turistiškiausiuose JAV miestuose viešbučių nakvynės kainos, lyginant su „Airbnb“ siūlomais variantais panašiose miesto vietose, skiriasi vidutiniškai 16 JAV dolerių.
Didžiausias skirtumas užfiksuotas Majamyje: čia viešbučio svečiai moka 44 dolerius per dieną daugiau nei svečias „Airbnb“. San Fransiske, kuris yra laikomas vienu iš brangiausių miestų viešbučių rinkoje, vidutinė kaina už parą viešbutyje yra 232,12 dolerių, kai tuo metu mieste esančiuose „Airbnb“ apartamentuose – 207,4 doleriai.
Teigiama, kad per pastaruosius trejetą metų viešbučių paslaugų kainos kilo visame pasaulyje. Išimtis yra tik Paryžius, kurio turizmo atstovai stipriai nukentėjo po 2015 m. pasipylusių teroristinių įvykių.
Tyrimo išvadose teigiama, kad kova tarp tradicinių viešbučių ir tokių trumpalaikio apgyvendinimo platformų kaip „Airbnb“ dar tik prasidėjo. Ir didžiausia sėkmė čia laukia tų, kurie sugebės pritraukti jaunus keliautojus. Kol kas šitoje srityje geriau sekasi „Airbnb“.
Kaip ir tikėtasi, 2016 m. pabaigoje „Airbnb“ tapo ketvirta pagal dydį kelionių tarpininke internete, nusileidžiančia tik „Expedia Inc.“, „Priceline Group“ ir Kinijos įmonei „Ctrip“.