Nors praėjusieji metai aviacijos pramonei buvo daug geresni nei 2020-ieji, jie vis dar toli gražu nepasiekė prieš dvejus metus buvusio lygio. Remiantis „ACI Europe“ duomenimis, keleivių skaičius Europos oro uostuose išaugo, tačiau, palyginus su rezultatu prieš dvejus metus, vis dar yra ženkliai mažesnis. Tad praėjusieji metai aviacijos pramonei buvo vėl sunkūs.
„Po to, kai 2020 m. praradome daugiau nei 1,7 mlrd. keleivių, į 2021-ius dėjome dideles viltis, tikėjomės įspūdingo atsigavimo. Tačiau taip neįvyko, o nuolat atsirandantys nauji koronaviruso variantai sužlugdė visos aviacijos pramonės planus – pernai ji neteko dar 1,4 mlrd. keleivių.
Patiriame didelį spaudimą, o finansinės santaupos kasdien mažėja“, – sako „ACI Europe“ generalinis direktorius Olivieris Jankovecas.
Naujausiame užimčiausių Europos oro uostų sąraše daugybė pakeitimų, o praėjusiais metais jie aptarnavo apie milijardą keleivių.
Pirmąją vietą užėmė Stambulo oro uostas – pernai jis aptarnavo daugiau kaip 36 mln. keliautojų. Antroji vieta atiteko Maskvos Šeremetjevo oro uostui, kurio paslaugomis pasinaudojo 30 mln. žmonių. Trečioji vieta priklauso Paryžiui – Šarlio de Golio oro uostas su 26 mln. keleivių.
Londono Hitrou užėmė tik 10 vietą. Įdomu tai, kad per daugelį metų jis garsėjo kaip didžiausias žemyno oro uostas, o dabar savo pozicijas užleido kitiems. Praėjusiais metais jis aptarnavo daugiau kaip 19 mln. keliautojų.
Visas 10-ies užimčiausių Europos oro uostų sąrašas:
- Stambulo oro uostas;
- Šeremetjevo oro uostas, Maskva;
- Šarlio de Golio oro uostas, Paryžius;
- Amsterdamo Schipcholo oro uostas;
- Domodedovo oro uostas, Maskva;
- Stambulo Sabiha Gökçen oro uostas;
- Frankfurto oro uostas;
- Madrido Barachaso oro uostas;
- Antalijos oro uostas;
- Londono Hitrou oro uostas.