„Žmonių pasirinkimui, kur keliauti, žiniasklaida neabejotinai daro įtaką. Todėl džiugu, kad Lietuva šiemet – užsienio žurnalistų ir ypač kelionių tinklaraštininkų akiratyje. Gauname begales užklausų dėl dalyvavimo pažintiniuose turuose. Tačiau su mūsų atstovų prioritetinėse rinkose pagalba vykdome griežtą atranką – mums svarbu, kad žiniasklaidos priemonė, kurią atstovauja žurnalistas, turėtų didelę auditoriją, būtų patikima ir autoritetinga. Šiais metais pradėjome aktyviau dirbti ir su tinklaraštininkais – norėjome išnaudoti jų operatyviai ir patraukliai savo skaitytojams skleidžiamas žinutes, video bei foto medžiagą“, – pasakoja laikina Turizmo departamento vadovė Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė.
Pasak jos, šiais metais Lietuvoje jau viešėjo 30 TV, radijo, spaudos žurnalistų iš Jungtinės Karalystės, Japonijos, Vokietijos, Rusijos, Prancūzijos, Suomijos, Italijos ir keturios italų, vokiečių, olandų ir britų tinklaraštininkų grupės. Daugelis jų jau paskelbė mūsų šalyje sukurtą turinį ne tik savo tinklaraščiuose, bet ir socialiniuose tinkluose „Facebook“, „Instagram“.
Populiari Vokietijos tinklaraštininkė pažintinio turo metu net sukūrė tris teminius video, kurie tapo reklaminės Lietuvos turizmo kampanijos Frankfurte dalimi – nuotaikingi filmukai buvo rodomi 36 ekranuose viešojo transporto stotelėse 4 dienas. Skaičiuojama, kad tokio formato žinutė apie Lietuvą pasiekė 1,4 mln. vokiečių.
„Skrydis oro balionu ir Vilniaus senamiestis yra tai, ką tiesiog privalo išbandyti ir pamatyti turistai iš Olandijos“, – tokiu pirmu įspūdžiu pasidalijo Lietuvoje viešėjęs kelionių tinklaraščių Nyderlanduose Droomplekken.nl žurnalistas Corno. Jis itin džiaugėsi sudalyvavęs Kultūros nakties renginiuose.
Aplankę sostinės senamietį, Užupį, Anykščius, Kauną bei Lietuvos pajūrį, išragavę lietuvišką kulinarinį paveldą, straipsnius ir reportažus apie Lietuvą jau rengia ir žurnalistai iš Prancūzijos: vienam populiariausių žurnalų moterims Prancūzijoje „Femme Actuelle“ (tiražas 622 tūkst.); televizijai „Men's Up TV“ ( TV auditorija 1,3 mln.); Rytų Prancūzijos laikraščiui „L’Est Républicain“ (tiražas 101 tūkst.); nacionaliniam laikraščiui „La Croix“ (tiražas 100 tūkst.); Pietų Prancūzijos leidiniui „La Provence“ (tiražas 107 tūkst.).
Profesionali komanda iš lyderiaujančių Vokietijos žiniasklaidos kanalų (n-tv.de, Rhein-Zeitung, www.moz.de, VRM, Aschendorff Medien, outdoortester.de) po pažintinio turo rengia reportažus ir straipsnius apie Lietuvos gamtą, aktyvų laisvalaikį bei savaitgalio keliones į Vilnių. Neabejotinai vienas iš jų publikacijų akcentų bus gintaro žvejyba, palikusi žurnalistams stiprų įspūdį.
Suomių žurnalistai iš www.ikkunapaikka.fi ir www.is.fi į Lietuvą atvyko padarę „namų darbus“ – paprašė pažintinio turo programą papildyti filmų „Santa“, „Karas ir taika“, „Ana Karenina“ filmavimo vietų lankymu.
Gegužės mėnesį po Lietuvą keliavo Japonijos TV kanalo filmavimo grupė „Asahi TV“ ir rengė laidą „Travel Salad“. Jie lankė Kryžių kalną, Klaipėdą, Palangą ir Vilnių.
Iki metų pabaigos planuojama pažintinius turus suorganizuoti 100 žurnalistų iš įvairių užsienio šalių.
Užsieniečių, atrandančių Lietuvą, kasmet daugiau
Lietuvos valstybinio turizmo departamento duomenimis, 2016 m. atvykstančių turistų į Lietuvą skaičiaus augimas buvo stulbinantis – pagal apgyvendinimo įstaigų statistiką, 2016 m. Lietuvoje bent vieną naktį praleido 1,49 mln. turistų iš užsienio. Bendras šalies turizmo augimas siekė 9,8 proc. ir buvo beveik 4 proc. didesnis nei praėjusiais metais. Net ir ne sezono metu turistų skaičius augo – pagal šių metų pirmo ketvirčio statistiką, po Lietuvą bent su viena nakvyne jau keliavo pusė milijono turistų, t.y. 8,6 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu.