Atsakymą į šį klausimą yra pateikę Deitono universiteto (JAV) mokslininkai. Šiemet jie paskelbė vaizdo įrašą, kuriame parodoma, kiek žalos gali padaryti bepilotė skraidyklė, dideliu greičiu atsitrenkusi į lėktuvą. Laboratorijoje buvo išbandytas „Phantom“ dronas.
Po susidūrimo lėktuve liko žiojėjanti skylė. Pats dronas neatlaikė smūgio ir subyrėjo, tačiau padarė ir nemenkos žalos orlaivio korpusui. Dronas pasiekė sparno lonžeroną (skersinį konstrukcijos elementą) ir jį pažeidė. Visgi su tokiais pažeidimais lėktuvas galėtų nutūpti, tačiau remontas atsieitų brangiai.
Pasekmės galėtų būti žymiai pavojingesnės, jeigu dronas pataikytų ne į sparną, o patektų į variklį ar rėžtųsi į stiklą.
Nemenka problema yra ir tai, kad nėra visiškai aišku, kokią žalą lėktuvui galėtų padaryti dronai. Dabar orlaiviai yra tikrinami, kas nutiktų susidūrus su paukščiais ar stipria kruša. Tačiau kol kas nėra reikalavimų atlikti patikrinimus, kas įvyktų susidūrus su dronu.
Visgi paukščių ar ledo sukelti pažeidimai beveik niekada nebūna konstrukciniai, ir lėktuvas gali skristi toliau arba saugiai nusileisti. Metalinis korpusas, kuriame yra ir ličio baterijos, yra gerokai grėsmingesnis.