Verta pamatyti – ugnikalnio išsiveržimo metu užfiksuota „purvinoji audra“

Čilietis kinematografas Christianas Muñoz-Donosas filmuodamas vieno pavojingiausių Čilės ugnikalnių Calbuco išsiveržimą užfiksavo neįtikėtiną reiškinį. Vaizdo įraše matyti retas fenomenas, vadinamas purvinąja audra, skelbia Huffingtonpost.com
Temos: 2 Čilė Ugnikalnis

Unikalius kadrus Ch.Muñoz-Donosas įamžino kurdamas reportažą BBC laidų ciklui „Patagonijos žemė“. Jam pavyko nufilmuoti ugnikalnio išsiveržimo metu susidariusius vulkaninius žaibus – tai itin retas reiškinys. Šie žaibai dar vadinami "purvinąja audra". 

Elektros iškrova susidaro, kai pelenai, uolienų fragmentai ir ledo gabaliukai susiduria vulkaniniame debesyje

Ją galima pamatyti tik įvykus itin dideliam išsiveržimui.

Jo metu, įprastai tik per audras matomi žaibai, įsižiebia debesyje pilname vulkaninių pelenų.

Nors informacijos apie ugnikalnio žaibus nėra daug, mokslininkų teigimu, elektros iškrova susidaro, kai pelenai, uolienų fragmentai ir ledo gabaliukai susiduria vulkaniniame debesyje.

Anot kinematografo, užfiksavusio šį reiškinį, paprastai audros metu ledo kristalai susiduria vienas su kitu ir taip sukelia elektros iškrovą: „Nors įprastai žaibai atsiranda tuomet, kai susiduria ledo kristalai, tačiau šiuo atveju, vulkano išsiveržimo metu, susidūrė pelenų dalelė“.

Po 42 metų pertraukos pirmą kartą ugnikalnis Calbuco išsiveržė šiemet kovą. Kadangi jis laikomas vienų pavojingiausių Čilėje, tūkstančiai žmonių buvo priversti evakuotis ir palikti apylinkes, kurios vėliau buvo padengtos pelenais.

Nors aukų pavyko išvengti, tačiau mokslininkai mano, jog šiuo išsiveržimu, kurio metu kilo purvinoji audra, motina gamta parodė žmonėms savo galią. Žinoma, tuo pat metu sukurdama įspūdingą reginį. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis