Kol kas eksperimento tvarka tokia galimybė suteikiama tik keliaujantiems iš Bankoko į Tokiją, tačiau vėliau ir daugiau keleivių sulauks prašymo atsisakyti maisto. Tai padaryti labai paprasta. Ir dabar dėl asmeninių įsitikinimų, religinių ar sveikatos priežasčių kitokį maistą valgantys žmonės gali iš anksto apie tai informuoti oro linijas. „Japan Airlines“ siūlo keleiviams pranešti, jei jie neketina valgyti apskritai.
Kodėl? Nes po ilgų skrydžių išmetama labai daug maisto! Oro linijos stengiasi sumažinti savo taršą – atsisakoma vienkartinių indų, kuriamos ekologiškos pakuotės, perkami švaresni modernūs lėktuvai. Tačiau keleiviai patys sukuria labai daug atliekų. Ir tai nėra gerai nei gamtai, nei oro linijų darbuotojams, nei oro linijoms.
Vidutinis tolimojo skrydžio keleivis po savęs palieka daugiau nei kilogramą atliekų – kaip jums šis faktas? Turint omenyje, kad lėktuvai naujiems skrydžiams turi būti paruošiami labai greitai, nesunku suprasti, kad didelė dalis tų atliekų nėra išrūšiuojama. Tai – pakuotės, servetėlės ir, žinoma, maistas. 20 % lėktuvuose patiekiamo maisto per metus yra iššvaistoma. Daug keleivių tiesiog pramiega vakarienes ir pusryčius ar valgo savo atsineštą maistą. Ir tai – tik dalis kur kas didesnės problemos.
Jungtinės Tautos skaičiuoja, kad kasmet išmetame apie 1,6 milijardus tonų valgomo maisto. To maisto gamybos metu į aplinką išskirta 3,3 milijardai tonų CO2. Be to, tam iššvaistomam maistui užauginti reikia daugiau nei milijardo hektarų žemės.
Šalia to, žinoma, yra ir faktas, kad oro linijoms tai nemažai kainuoja. Tą maistą reikia pagaminti, šildyti, po to – išmesti. Taigi, tikėtina, kad ateityje ir daugiau oro linijų siūlys galimybę greitai ir patogiai atsisakyti pietų bei vakarienės lėktuve.