„Prognozuojama, kad per artimiausią dešimtmetį keleivių srautai Vilniaus oro uoste dvigubės, todėl naujas išvykimo terminalas yra tiesiog būtinas. Jį pastačius ir sujungus su esamų terminalų infrastruktūra, keleivių pralaidumas išaugs du kartus, iki 2400 keleivių per valandą. Taip pat naujame terminale diegsime inovacijas, kurios padės gerinti keliautojų patirtį ir didinti pagrindinių Lietuvos oro vartų efektyvumą.
Pakvietę R.Mikšiūną sukonstruoti būsimojo išvykimo terminalo „Lego“ modelį norėjome visuomenei vizualiai pademonstruoti Vilniaus oro uosto ateitį bei priminti apie laukiamų didelių pokyčių pradžią“, – sakė Arnas Dūmanas, Lietuvos oro uostų Plėtros departamento direktorius.
Statybos užtruko 7 dienas
Ruoštis išvykimo terminalo „Lego“ versijos statyboms architektūros ir kultūros paveldo puoselėtojas R.Mikšiūnas pradėjo dar balandžio mėnesį. Daugiausiai laiko, net dvi savaites, užtruko modelio dizaino ir jo maketo kūrimas. Reikėjo išanalizuoti esamą pastato 3D modelį, tiksliai apskaičiuoti, kiek ir kokių „Lego“ detalių modeliui reikės, pateikti tikslų užsakymą „Lego“ detalių gamintojui.
15 kg svorio siuntiniui pasiekus R.Mikšiūno rankas, 5 mėnesio 22 dieną prasidėjo konstravimas. Skrupulingas darbas pareikalavo dar 7 dienų, dirbant nuo 18 val. ryto iki 24 val. vakaro. Kaip ir tradicinėse statybose, norint suspėti, reikėjo geros komandos, taigi prie oro uosto modelio iš „Lego“ konstravimo prisidėjo net 8 Roko draugai.
„Man tai pirmas oro uosto terminalo „Lego“ maketas ir vienas iš didžiausių darbų, kokius esu atlikęs. Bene sudėtingiausia užduotis buvo atkartoti išvykimo terminalo fasado architektūros sprendinius. Nepaisant sudėtingumo įgyvendinti, projektas man labai įdomus ir asmeniškai svarbus – sakyčiau, jog esu neformalus Vilniaus ambasadorius. Noriu, kad apie sostinę sužinotų kuo daugiau žmonių, kaip ir galėtų kuo patogiau atvykti, ką ir padės naujasis terminalas“, – kalbėjo R.Mikšiūnas.
Jo kūrinį gyvai pamatyti ir greta jo nusifotografuoti galima Vilniaus oro uosto išvykimo terminale. Vėliau jį numatoma demonstruoti įvairiuose renginiuose, konferencijose, parodose.
Tikrasis terminalas – po mažiau nei dvejų metų
A.Dūmano teigimu, „Lego“ terminalas simboliškai primena apie laukiančius didelius pokyčius, nes 2025-aisiais Vilniaus oro uostas pasikeis neatpažįstamai.
Naujasis dviejų aukštų, 14,4 tūkst. kv. metrų ploto keleivių išvykimo terminalas jau dygsta tarp dabartinio ir VIP terminalo su konferencijų centru. Su dabartiniu keleivių terminalu naujasis bus sujungtas erdvia galerija, kuri užtikrins komfortišką susisiekimą tarp terminalų.
Pirmame statomo pastato aukšte, planuojama, veiks keleivių registracijos erdvė su savitarnos zona, kurioje bus įdiegta laiką taupanti bagažo savitarnos sistema. Taip pat bus įrengtos bendros viešos erdvės, kavinės ir kitos komercinės zonos bei oro bendrovių ofisai. Antrajame aukšte ketinama įkurti saugumo patikros zoną ir išvykimo bei atvykimo vartus Šengeno šalių keleiviams. Tuo tarpu dabartinis terminalas virs erdve, kur keleiviai patogiai lauks savo skrydžių, galės apsipirkti, pavalgyti, atsipūsti prieš kelionę.
„Didelį dėmesį skiriame ne tik keleivių patogumui, greitam aptarnavimui, bet ir tvarumui. Naujasis pastatas bus A++ energinės klasės, jo CO2 emisijos bus itin mažos, taip pat sieksime, kad jis turėtų „BREEAM Good“ lygio sertifikatą. Tvari statyba lemia ir geresnius eksploatacinius parametrus, didesnę ilgalaikę grąžą, atsakingą požiūrį į aplinką ir žmogaus sveikatą“, – sakė A.Dūmanas.
Planuojama, kad naujasis Vilniaus oro uosto išvykimo terminalas pradės veikti 2025 m. pirmąjį ketvirtį. Specialus polapis, kuriame galite rasite visą informaciją apie būsimą išvykimo terminalą yra čia.