„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Vilniaus šaltibarščių festivalis jau skelbia kitų metų šventės datą: lauks dar daugiau dalyvių

Pirmąją vasaros dieną į Vilniaus šaltibarščių festivalį suplūdo net 42 tūkst. žmonių, iš kurių 17 proc. sudarė užsieniečiai, o sugeneruota ekonominė nauda miestui skaičiuojama 1,2 mln. Eur. „Go Vilnius“ vadovė Dovilė Aleksandravičienė pažymi, kad šie rezultatai – puikus indikatorius, parodantis, jog Vilnius vis labiau skamba kaip gastronominių patirčių kupinas Europos miestas.
Vilniaus šaltibarščių festivalis
Vilniaus šaltibarščių festivalis / „15min“ fotomontažas

Didelis vietinės ir užsienio auditorijos susidomėjimas skatina šią tradiciją tęsti, tad kitų metų kalendoriuje jau visi gali pasižymėti trečiojo festivalio datą – 2025 m. gegužės 31 d., rašoma organizatorių pranešime spaudai.

Gabriel Khiterer nuotr. / Vilniaus šaltibarščių festivalis jau skelbia kitų metų šventės datą
Gabriel Khiterer nuotr. / Vilniaus šaltibarščių festivalis jau skelbia kitų metų šventės datą

Labiausiai vertinama šventės idėja ir rožiniai akcentai mieste

„Go Vilnius“ festivalio metu atlikta apklausa parodė, jog absoliučiai daugumai dalyvių renginys paliko geriausius įspūdžius: pozityviausiai vertinami ryškiaspalviai rožiniai akcentai mieste bei gastronominės šventės idėja. Taip pat nemaža dalis apklaustųjų pažymėjo, jog festivalyje labiausiai patiko maisto erdvė (įvairūs šaltibarščių receptai, rožinės spalvos maistas), čiuožykla suaugusiems nuo Bastėjos kalno bei šaltibarščių dubuo ir čiuožykla vaikams.

Gabriel Khiterer nuotr. / Vilniaus šaltibarščių festivalis jau skelbia kitų metų šventės datą
Gabriel Khiterer nuotr. / Vilniaus šaltibarščių festivalis jau skelbia kitų metų šventės datą

„Džiugu matyti, kad ir šiemet Vilniaus šaltibarščių festivalio atmosfera paliko gerą įspūdį susirinkusiems šventės dalyviams. Daugumai patikusiais rožiniais šventės akcentais siekėme sukurti gyvą, įtraukiančią aplinką, kurioje dalyviai galėtų išties pasinerti į lietuviškos šaltsriubės šventę. Matyti, kad ir pats festivalio gastronominis pagrindas padeda suburti žmones universalia maisto kalba – tai ypač buvo matyti iš vieningo ir rekordinio, 362 m ir 1 200 žmonių bendro šaltibarščių stalo“, – sako D.Aleksandravičienė.

Gabriel Khiterer nuotr. / Vilniaus šaltibarščių festivalis jau skelbia kitų metų šventės datą
Gabriel Khiterer nuotr. / Vilniaus šaltibarščių festivalis jau skelbia kitų metų šventės datą

Didelis užsieniečių ir tarptautinės žiniasklaidos dėmesys

Susidomėjimas Vilniaus šaltibarščių festivaliu užsienio žiniasklaidoje buvo tikrai didelis. TV reportažai apie festivalį parodyti Vokietijos, Italijos ir kitų šalių TV kanaluose. Renginio nuotraukos pateko į įspūdingiausių savaitės nuotraukų albumus tokiuose kanaluose kaip britų „The Guardian“ bei „Reuters“ naujienų agentūra.

Reportažus apie festivalio metu pasiektus rekordus ir spontanišką muzikinę Vilniaus ir Rygos dvikovą dėl šaltibarščių transliavo daugelis JAV ir Kanados radijo stočių. Skaičiuojama, kad žinia apie festivalį buvo paminėta 245 užsienio publikacijose ir reportažuose, kurie pasiekė didesnę nei 425 milijonų auditoriją.

Gabriel Khiterer nuotr. / Vilniaus šaltibarščių festivalis jau skelbia kitų metų šventės datą
Gabriel Khiterer nuotr. / Vilniaus šaltibarščių festivalis jau skelbia kitų metų šventės datą

Vilniaus šaltibarščių festivalyje apsilankė daugiau nei dešimt užsienio žurnalistų, tarp kurių – ir didieji Europos naujienų portalų darbuotojai: Jungtinės Karalystės „Daily Express“, Latvijos „Delfi“ ir Lenkijos „Wirtualna Polska“. Taip pat renginio metu buvo filmuojamas reportažas pastarosios kaimyninės šalies populiariam TV kanalo „TVN“ laidai „Dzen Dobry“ bei tarptautiniam naujienų kanalui „Reuters“.

„Ahoy“ nuotr. / Vilniaus šaltibarščių festivalis jau skelbia kitų metų šventės datą
„Ahoy“ nuotr. / Vilniaus šaltibarščių festivalis jau skelbia kitų metų šventės datą

„Šiemet susilaukėme ne tik didelio užsienio žurnalistų dėmesio, bet ir užsieniečių dalyvių. Didžiausią dalį – 20 proc. – sudarė kaimynai lenkai, tačiau taip pat lankėsi ir svečiai iš Latvijos, Jungtinės Karalystės, Vokietijos, Italijos, Prancūzijos, Olandijos, Ispanijos ir kitų. Tad matyti, jog toks Vilniaus gastronominis renginys geba pritraukti pasaulinę auditoriją, o tai neša ir ekonominę naudą miestui – gauti duomenys rodo, jog nakvoti liko 83 proc. dalyvių iš užsienio“, – pažymi „Go Vilnius“ vadovė.

„Ahoy“ nuotr. / Vilniaus šaltibarščių festivalis jau skelbia kitų metų šventės datą
„Ahoy“ nuotr. / Vilniaus šaltibarščių festivalis jau skelbia kitų metų šventės datą

75 proc. apklaustųjų jau planuoja sugrįžti į festivalį kitąmet

„Go Vilnius“ festivalio metu atlikta apklausa rodo aukštą pasitenkinimo festivaliu rodiklį: 75 proc. respondentų jau planuoja sugrįžti į festivalį kitais metais, nors šiemet 72 proc. dalyvavo pirmą kartą. Tai – geras ženklas renginio ateičiai: siekiama, kad Vilniaus šaltibarščių festivalis įgytų tokį pat tarptautinį žinomumą kaip Ispanijos mieste Buñol pomidorų kovų festivalis, Vokietijos Bavarijoje Oktoberfestas ar Italijos Neapolyje – picos festivalis.

„Pozityvus grįžtamasis ryšys gastronominės Vilniaus šventės atžvilgiu yra didelė motyvacija jau dabar pradėti ruoštis kitų metų festivaliui ir toliau dirbti su jo, kaip prekės ženklo, stiprinimu ir plėtra. Neturime abejonių, kad Vilniaus šaltibarščių festivalis taps ryškia miesto vizitine kortele – vien per metus festivalis lankytojų skaičiumi išaugo kone trigubai: pernai sulaukta 15 tūkst., šiemet – 42 tūkst. lankytojų.

„Ahoy“ nuotr. / Vilniaus šaltibarščių festivalis jau skelbia kitų metų šventės datą
„Ahoy“ nuotr. / Vilniaus šaltibarščių festivalis jau skelbia kitų metų šventės datą

Tai – tikrai ne riba, todėl jau dabar galime sakyti, kad kitąmet festivalis lauks dar didesnis ir įspūdingesnis. Ačiū partneriams, miestiečiams ir miesto svečiams už sukurtą nepamirštamą atmosferą, į kurią norisi grįžti kitais metais“, – teigia D.Aleksandravičienė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“