Rygos turizmo biuras net sukūrė vaizdo klipą, kuriame bandė ginčytis, jog šaltibarščių gimtinė yra Latvija, tačiau Vilnius neliko be atsako – nustebino tarptautinę bendruomenę reperių Pijaus Operos ir Roko Jamos Grajausko duetu, kurie prakalbo trimis kalbomis ir pasiūlė latviams likti prie ledo ritulio, rašoma organizatorių pranešime spaudai.
Apdovanoti įspūdingiausių kostiumų autoriai
Vilniaus šaltibarščių festivalio metu kiekvienas surado sau tinkamiausių pramogų: vieni pasipuošę išradingais rožiniais kostiumais leidosi nuo putomis plūstančio Bastėjos kalno čiuožyklos į dirbtinį šaltibarščių dubenį, kiti prisidėjo prie gastronominių rekordų siekimo ir palaikė rožinio padavėjų maratono bėgikus, linksminosi vakariniuose muzikos grupių koncertuose. Žinoma, nei vieno dalyvio diena nepraėjo be bent vieno šaltibarščių dubenėlio ar kito rožinio skanėsto.
Rožinė sriuba įkvėpė festivalio dalyvius ne tik puoštis rožiniais drabužiais, bet ir susikurti originalius kostiumus su detalėmis, simbolizuojančiomis sriubos ingredientus, o įspūdingiausių kostiumų autoriai buvo apdovanoti.
Vilniaus šaltibarščių festivalio karaliene išrinkta studentė Anastasija iš Šiaulių. Nugalėtoja pasakojo, jog rožinį kostiumėlį, padėdama mamos, pasisiuvo pati, naudodama tvarias medžiagas.
O Vilniaus šaltibarščių festivalio karaliumi už geriausią kostiumą apdovanotas sostinėje gyvenantis komikas iš Malaizijos Shrivatsn, kuris teigė, kad rožinį kombinezoną turi jau seniai, o įspūdingą skrybėlę jam sukūrė menininkė žmona.
Rožinį padavėjų maratoną, kuriame varžėsi daugiau nei dvi dešimtys padavėjų, vyrų rungtyje laimėjo Vilniuje gyvenantis japonas Daigo Arai, dirbantis restorane „Kamikadzė“. Moterų rungtyje greičiausiai šaltibarščių lėkštę 600 metrų nunešė Adrijana Tomaševič iš Verslo ir svetingumo profesinės karjeros centro. O maratone dalyvavęs padavėjas Daugvydas Staniūnas iš Panevėžio buvo pripažintas ekstravagantiškiausiu maratono dalyviu.
Gastronominė šventė atpažįstama net užsienyje
Renginį organizuojančios Vilniaus turizmo ir verslo plėtros agentūros „Go Vilnius“ vadovė Dovilė Aleksandravičienė sako, kad festivalis pamažu įsitvirtina kaip bene ryškiausia Vilniaus gastronominė šventė, atpažįstama ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje.
„Panašiai kaip Ispanijos miestas Buñol rengia pomidorų kovų festivalį, Pamplona – bulių bėgimą per senamiestį, Vokietijos Bavarija – Oktoberfestą ar Italijos Neapolis – picos festivalį, taip ir Vilnius stojo į gastronominių festivalių gretas su šaltibarščiais.
Džiaugiamės, kad kiekvienos amžiaus grupės ir pomėgių žmonės turėjo galimybę išradingai ir smagiai praleisti laiką sostinėje. Šiuo renginiu siekiame kurti visame pasaulyje žinomą tradiciją, priskiriamą būtent Vilniui ir įtvirtinančią miestą Europos gastronominiame žemėlapyje. Tikime, kad ši unikali šaltibarščių šventė stiprina miesto žinomumą ir įvaizdį tarptautiniu mastu“, – sako D.Aleksandravičienė.
Rekordinis partnerių skaičius
Šiemet prie Vilniaus šaltibarščių festivalio prisijungė rekordinis partnerių kiekis – beveik 200 organizacijų. Pasak „Go Vilnius“ vadovės, tokia gausi partnerių įvairovė padėjo sukurti daug unikalių ir išskirtinių patirčių lankytojams, leido festivalį išplėsti po visą miestą bei užtikrinti, kad niekam nepritrūktų rožinės sriubos.
Vieno festivalio partnerių, „Vilniaus vandenų“ komunikacijos vadovė Paulė Pupinytė-Bružienė pasakoja, kad šventei buvo ruošiamasi mėnesį: su profesionaliais barmenais sukurti unikalūs kokteilių receptai, kurių pagrindas – vanduo iš čiaupo, derinti su įvairiais ingredientais. Iš viso vilniečiams ir miesto svečiams įrengtame vandens bare buvo pasiūlyta net 20 skirtingų kokteilių. Nors įmonė pratusi teikti vandens atvežimo paslaugas, festivalio metu jiems pirmą kartą teko vandeniu pildyti tokio dydžio čiuožyklą ir šaltibarščių dubenį.
Rožinėje šventėje kiekvienas galėjo pasijusti lyg gražiausiame sapne.
Kito partnerio, „Pildyk“ prekės ženklo vadovė Dominyka Jonušienė pažymi, jog jaunatviška bei linksmybių kupina Vilniaus šaltibarščių festivalio atmosfera puikiai derėjo su jų vertybėmis, o geros nuotaikos šventės dalyviai galėjo pasisemti „Pildyk“ erdvėje.
„Linksmumas ir smagus požiūris į gyvenimą, siekiant per daug nesusireikšminti, mus suvienijo. Rožinėje šventėje kiekvienas galėjo pasijusti lyg gražiausiame sapne, kuriame tvyro gera nuotaika, nesibaigia linksmybės, laukia draugai, o už kiekvieno kampo tyko siurprizai“, – sakė D.Jonušienė.
Šventėje netrūko ir meno – savo ištvermę Kūdrų parke išbandė žinoma menininkė Monika Dirsytė, įgyvendinusi net 6 valandas trukusį performansą „Šaknys“ (angl. „Roots“). Jo metu kūrėja originaliu ir interaktyviu būdu – ridendamasi per tiltą, sudarytą iš 30-ties žmonių – kvietė prisiminti savo kilmę.
„Šaltibarščių festivalis pirmiausia yra apie Lietuvą ir mūsų šaknis. Tad man buvo labai įdomu tiek sudalyvauti ir performanso metu mesti iššūkį savo pačios ištvermei, tiek pritraukti savanorių, kurių atsirado netikėtai daug. Po šešių valandų išbandymo, kaip niekada pajaučiau savo tautiečius. Smagu buvo girdėti ir užsieniečių komplimentus mūsų skambančioms sutartinėms. Man įsiminė vieni Amerikos lietuviai, atvykę į Vilnių ieškoti savo šaknų – jie šalia išbuvo viso performanso metu ir neslėpė pajutę ryšį su savo šaknimis“, – džiaugėsi M.Dirsytė.
Žinia apie festivalį pasiekė milijonus užsienyje
Vilniaus šaltibarščių festivalyje dalyvavo ne tik vilniečiai, bet ir miesto svečiai. Lenkijoje, Latvijoje ir kitose tikslinėse rinkose žinia apie festivalį buvo skleidžiama jau ne vieną mėnesį. Pavyzdžiui, lenkai buvo kviečiami atvykti per bendrą „Portalo“ instaliaciją tarp Vilniaus ir Liublino, o latviams, atvykstantiems iš Rygos, padovanota 1000 šaltibarščių kuponų.
Be to, dieną prieš festivalį oficialioje Rygos turizmo biuro „Instagram“ paskyroje paskelbtas žaismingas iššūkis lietuviams: atlikėjos Barbaros Dzelme repo stiliaus videoįraše, kuriame teigiama, jog šaltibarščiai – tai geriausia Latvijos šaltsriubė. Tad festivalio dieną kaimynams buvo sukurtas atsakas – daina pavadinimu „Beef over Beet“ su reperiais Pijumi Opera bei Roku Jama Grajausku.
Repo kovos atkirčio kūrėjai sako, kad vos per dieną sukurti tiek dainos žodžius, tiek vaizdo klipą buvo nemažas iššūkis, bet festivalio vaizdai padėjo įsijausti į žaismingą nuotaiką ir sėkmingai apginti lietuvišką šaltibarščių kilmę. Per porą dienų vaizdo klipas surinko daugiau nei pusę milijono peržiūrų, o klausytojų pageidavimu ją planuojama įkelti ir į „Spotify“ platformą.
Originalus renginio formatas lėmė, jog apie festivalį užsienyje buvo kalbama dar gerokai iki jo pradžios. Šį pavasarį rožinė šventė jau buvo paminėta daugiau nei 70 užsienio publikacijų, pasiekusių daugiau kaip 100 milijonų skaitytojų. Apie festivalį jau rašė Vokietijos leidiniai „Die Welt“ ir „Süddeutsche Zeitung“, Jungtinės Karalystės leidinys „The Sun“ ir kiti.
Šiemet Vilniaus šaltibarščių festivalyje lankėsi daugiau kaip dešimties užsienio kanalų žurnalistai, įskaitant didžiuosius Jungtinės Karalystės, Lenkijos ir Latvijos naujienų portalus „Daily Express“, „Wirtualna Polska“, „Delfi“. Reportažą iš festivalio filmavo populiari Lenkijos TV kanalo TVN laida „Dzen Dobry“.
Pasak D.Aleksandravičienės, kaip ir pernai, festivalis susidomėjimą kelia ne tik vietinei auditorijai – šią unikalią šventę atranda vis daugiau žmonių visame pasaulyje. „Jau antrą kartą sulaukėme daug svečių iš užsienio: visi džiaugėsi tiek surengtomis gastronominės šventės pramogomis, tiek šaltibarščiais bei jų įkvėptais patiekalais. Vis labiau įtvirtiname Vilniaus, kaip gastronominių patirčių pilnos sostinės, įvaizdį, o didelis susidomėjimas šaltibarščių festivaliu tik rodo, kad tokia tradicija miestui yra reikalinga ir tęstina“, – teigia D.Aleksandravičienė.