Vilniuje – įspūdingas turistų skaičiaus augimas

Turistų Vilniuje gausėja itin sparčiai: 2018-aisiais apsilankė daugiau kaip 1,2 milijono, arba 12 proc. daugiau turistų nei praėjusiais metais. Sparčiausiai ir toliau auga vokiečių turistų srautas: į miestą iš Vokietijos atvyko 37,8 proc, arba 27,9 tūkstančiais svečių daugiau nei praėjusiais metais, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Vilniaus senamiestis
Vilniaus senamiestis / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Kitos dvi šalys, iš kurių turistų srautai išaugo labiausiai, lyginant atvykusiųjų skaičius, yra Lenkija (10,6 tūkst. arba 11,9 proc. daugiau) ir Jungtinė Karalystė (9,2 tūkst. arba 20,5 proc. daugiau). 80,8 proc. visų į Vilniaus apgyvendinimo įstaigas atvykusių svečių buvo užsieniečiai (970 tūkst.), 10,8 proc. daugiau nei 2017 metais. Tai parodė Statistikos departamento paskelbti 2018 m. apgyvendinimo paslaugų statistikos duomenys.

2018 metais Vilniaus miesto viešbučiuose ir kitose apgyvendinimo įstaigose turistai praleido 2,2 milijonus naktų – 11,2 proc. daugiau nei pernai. Sparčiai augantį turistų srautą mieste pasitinka ženkliai išaugusi viešbučių pasiūla. Per 2018-uosius sostinėje duris atvėrė 6 nauji viešbučiai, šiuo metu bendras viešbučių skaičius mieste jau siekia 73. Kambarių skaičius per metus padaugėjo penktadaliu ir šiuo metu siekia 6145.

„Vilnių kaip šiuolaikišką europietišką miestą atranda vis daugiau užsienio turistų, verslininkų, tarptautinių renginių dalyvių. Kad taip įvyktų, reikia įdėti daug profesionalaus darbo ir priimti drąsius sprendimus, - sakė Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius. – Džiaugiuosi, kad įspūdingu greičiu gausėjantys turistų srautai skatina sparčią turizmo sektoriaus plėtrą mieste – daugėja ne tik aukštos klasės viešbučių, kurie yra labai reikalingi siekiant kokybiškai priimti visus, norinčius atvykti, bet ir geros kokybės restoranų, muziejų.“

Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Remigijus Šimašius
Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Remigijus Šimašius

Prie gerėjančios turizmo statistikos prisideda ir spartus konferencijų turistų skaičiaus augimas, kurių viešnagės ypač naudingos miesto ekonomikai. Skaičiuojama, kad vienas iš užsienio atvykęs konferencijų ir kitų renginių dalyvis mieste išleidžia iki keturių kartų daugiau nei laisvalaikio turistas, todėl miestai ypač konkuruoja dėl tarptautinių renginių organizavimo. Miesto verslo ir turizmo plėtros agentūros „Go Vilnius“ duomenimis, per praėjusius metus tarptautinių konferencijų skaičius vien Vilniuje išaugo apie 30 proc.

„Skaičiai patvirtina, kad pasirinkta taktika koncentruotai dirbti su pasirinktomis turizmo rinkomis pasiteisina – Vilniuje labiausiai pagausėjo turistų iš Vokietijos, Lenkijos, Jungtinės Karalystės – šalių, kurioms skiriame daugiausiai dėmesio ir resursų. Taip pat daug pastangų dedame siekdami pritraukti tarptautinius renginius, ir jos duoda vis daugiau vaisių, - sakė „Go Vilnius“ direktorė Inga Romanovskienė. – Kad turistų skaičiaus augimas būtų tvarus, turime nesustoti. Vilniaus žinomumas užsienio šalyse vis dar yra gana mažas, kaip parodė nuomonių apklausos tikslinėse rinkose. Tai signalizuoja, kad miesto turistinis potencialas dar tikrai nėra iki galo išnaudotas, o aiški turizmo rinkodaros kryptis yra sostinės žinomumo didinimas užsienyje.“

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Inga Romanovskienė
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Inga Romanovskienė

Pasak „Go Vilnius“ direktorės, praėję metai buvo itin sėkmingi atkreipiant užsienio žiniasklaidos dėmesį į Vilnių tiek rinkodaros kampanijų, aktyvios komunikacijos socialiniuose tinkluose, tiek pažintinių turų ir ir mieste vykdomų įdomių projektų pristatymo pasauliui pagalba: „Tiesioginį poveikį turizmo skaičiaus didėjimui turi tikslingai į turizmo industrijos dalyvius nutaikyti projektai, tokie kaip bendradarbiavimas su turizmo operatoriais, gero Vilniaus matomumo užtikrinimas populiariose kelionių planavimo platformose,“ - sakė I.Romanovskienė.

Vilnius nemažina turizmo rinkodaros tempo ir toliau išlieka užsienio keliautojų dėmesio centre. Lietuvos sostinė jau šį mėnesį pristatoma avialinijų žurnalo viršelyje, tikslinė reklama netrukus Vilnių pristatys Jungtinės Karalystės kelionių žurnale „National Geographic Traveller“, suplanuoti pažintiniai žiniasklaidos ir kelionių agentūrų vizitai į Vilnių, rinkodaros kampanijos tikslinėse rinkose ir kiti veiksmai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis