Greičiausiai dažnas sutiktų, jog pigi prekė, kelia asociacijas su žema kokybe. Kokią įtaką pigiausio miesto vardas daro turizmui sostinėje? Pliusas taupiam keliautojui, tačiau minusas Lietuvos sostinei: ar toks miesto apibūdinimas nurodo į kokį turistą orientuojasi miesto turizmo rinkodaros ekspertai?
„Go Vilnius“ vadovė Inga Romanovskienė susidariusią situaciją komentavo kontroversiškai.
Neinvestuojame į Vilniaus kaip pigios kelionių krypties pristatymą, tai nėra miesto strateginė kryptis.
Šiuo atveju reitingą parengė nepriklausoma Didžiosios Britanijos agentūra, surinkusi duomenis iš daugelio Europos miestų, – sakė „Go Vilnius" direktorė Inga Romanovskienė. – Tokia miesto pristatymo kryptis nebūtų tvari ilgalaikėje perspektyvoje. Be to, miestas turi daug daugiau ką pasiūlyti: aktyvų kultūrinį gyvenimą, unikalią istoriją, gyvybingą ir itin fotogenišką senamiestį, aukšto lygio restoranus, puikius parkus, kūrybingus ir draugiškus žmones. Į šiuos aspektus koncentruojamės pristatydami miestą tarptautinei keliautojų auditorijai kaip šiuolaikinį Europos miestą, galintį pasiūlyti turiningą laisvalaikį“, –minėjo „Go Vilnius“ vadovė.
Pigiausių miestų trejetuke taip pat atsirado Belgradas bei Varšuva. Štai kaimynai latviai su sostine Ryga atsidūrė septintoje sąrašo vietoje, o tuo tarpu Estijos sostinė Talinas – dvidešimtoje. Nevienodas Baltijos valstybių išsirikiavimas sąraše gali būti lyginamas su skirtingu valstybių pragyvenimo lygiu. Svarbu paminėti, jog Vilnius kaip pigiausias miestas yra išrinktas be skrydžių bilietų. Įvertinus skrydžių bilietų kainas, rezultatai greičiausiai būtų kitokie.
Lietuvos turizmo asociacijos Tarybos narė, „Delta Tours“ departamento vadovė Jovita Jackienė paklausta, kaip vertina susiklosčiusią situaciją minėjo, jog „kas ieško pigių kelionių krypčių, tuos turistus Vilnius, po paskelbto pigių miestų sąrašo, turėtų sudominti“.
Pasak J.Jackienės toks Vilniaus miesto pozicionavimas kelionių organizatoriaus tiesiogiai nepaveikia: „Mūsų įmonė dirba su turistų grupėmis, kurios keliauja po visas tris Baltijos šalis, tad nemanome, kad jiems tokie „reitingai" daro didelę įtaką“, – minėjo „Delta Tours“ atstovė. Pašnekovė pastebėjo, jog reitinguose Maskvos miestas yra devintoje vietoje, kas yra ne itin realu vertinant teikiamų paslaugų kainas.
Lietuvos turizmo asociacija mano, jog pigiausio miesto vardas nėra tinkamiausias epitetas siekiant pritraukti turistus lankytis šalyje: „Kviesdami turistus atvykti į Lietuvą bei aplankyti sostinę, turime akcentuoti ne pigumą ar brangumą, o suteikiamų paslaugų kainos ir kokybės santykį. Būtent šis rodiklis turėtų būti aktualiausias svertas turistui besirenkančiam kryptį. Vilniaus miesto teikiamų paslaugų spektras ypač platus, tad atitiktų net ir paties išrankiausio turisto poreikius“, – minėjo Lietuvos turizmo asociacijos vykdančioji direktorė Milda Plepytė.
Reitingai, grindžiami galimomis turistų išlaidomis, dažnu atveju neturėtų būti naudojami turizmo reklamos tikslais, kadangi formuoja klaidingą miesto įvaizdį.