JAV oro vežėjas „Southwest Airlines“ sukėlė diskusijų dėl savo politikos, pagal kurią plius dydžio keleiviams siūloma nemokamų papildomų vietų. Oro linijų bendrovė nusprendė suteikti patogias vietas neįgaliesiems ir stambesniems keleiviams, todėl žmonės ir gyrė šią iniciatyvą, ir kaltino bendrovę, kad ji „skatina nutukimą“.
Oro linijų bendrovės politika „Dydžio klientas“ leidžia keleiviams, kurių kūnas užima daugiau nei vieną vietą lėktuve, nemokamai užimti „reikiamą vietų skaičių“. Tai reiškia, kad visi plius dydžio keleiviai, kurie baiminasi užimti kaimynų vietą, gali gauti papildomą vietą be papildomo mokesčio.
Taisyklėse pažymima, kad visi, kurių kūnas „užstoja bet kurią gretimos(-ų) sėdynės(-ių) dalį“, gali nusipirkti papildomą vietą ir susigrąžinti pinigus registracijos metu. Politikoje taip pat numatyta, kad neįgaliems keleiviams, kuriems reikalinga papildoma vieta, gali būti pritaikytos lengvatos.
Visi plius dydžio keleiviai, kurie baiminasi užimti kaimynų vietą, gali gauti papildomą vietą be papildomo mokesčio.
„Southwest Airlines“ politikoje teigiama: „Klientai, kurie užima bet kurią kaimyninės(-ių) vietos(-ų) dalį, gali įsigyti reikiamą vietų skaičių prieš kelionę, kad būtų užtikrinta, jog papildoma(-os) vieta(-os) bus laisva(-os)... Papildomų vietų pirkimas yra pranešimas apie specialų sėdimų vietų poreikį ir leidžia mums tinkamai suplanuoti užimtų vietų skaičių lėktuve“.
Matyt, jei problemą aptarsite su klientų aptarnavimo skyriaus darbuotoju, jis net padės jums nemokamai užsisakyti antrą ar net trečią papildomą sėdimąją vietą, jei jos prireiks. Plius dydžio influencerė Jae'lynn Chaney naudojasi klientų dydžio politika – ji yra 6XL dydžio – ir sakė: „Egzistuoja tam tikras storumo spektras. Ir kai esi labai storas, tau pradeda reikėti kitokių sąlygų...
Tiesiog jaučiausi labai laiminga, kad yra kažkas panašaus tokiems žmonėms. Tikiuosi, kad daugiau oro linijų įgyvendins kliento dydžio politiką. „Southwest Airlines“ klientų dydžio politika padeda daugeliui keliautojų kompensuoti neproporcingai dideles išlaidas, kurias patiriame dėl to, kad mums reikia papildomos vietos. Taigi, tai ne tik fizinis prieinamumas. Tai ir finansinis prieinamumas“.
Kai kurie atkreipė dėmesį, kad itin aukštiems keleiviams, kuriems reikia daugiau vietos kojoms, dažnai nėra tokių sąlygų.
Kiti socialinės žiniasklaidos vartotojai gyrė oro linijų „prieinamumą“, tačiau ne visi buvo sužavėti nemokamai dalijamomis sėdynių eilėmis. Kai kurie atkreipė dėmesį, kad itin aukštiems keleiviams, kuriems reikia daugiau vietos kojoms, dažnai nėra tokių sąlygų ir jie turi mokėti už brangesnes vietas.
Taisyklėse teigiama, kad porankis yra sėdynės riba, todėl „jei negalite nuleisti abiejų porankių ir (arba) įsiterpti į bet kurią šalia esančios sėdynės dalį, jums reikia antros sėdynės“. Tai negali reikšti, kad turintieji ilgas kojas gali užsitikrinti papildomą vietą.
Vienas socialinių tinklų vartotojas sakė: „Glamūrizuoti nutukimą nėra gerai“. Tačiau kiti norėtų, kad jų sėdintys kaimynai nesiveržtų į jų erdvę, todėl supranta šios politikos logiką.