Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Visai mažas gumbelis po lėktuvų sparnais atlieka labai svarbų darbą – kas tai?

„Lufthansa“ nuo 2014-ųjų metų modifikuoja savo „Airbus A320“ – po sparnais montuojami mažyčiai gumbeliai. 2013-aisiais Vokietijos oro linijos skaičiavo, kad toks visos flotilės apdorojimas kainuos milijonus, bet vis tiek verta tai daryti. Tik kaip toks mažytis gumbelis gali ką nors pakeisti?
Matote skylę? Prie priekinio jos krašto yra nedidelis gumbelis
Matote skylę? Prie priekinio jos krašto yra nedidelis gumbelis / „Lufthansa“ nuotr.

„Lufthansa“ taip modifikavo apie 200 lėktuvų. Darbas nėra labai sunkus, bet tam reikia specialistų ir laiko, todėl tai kainuoja. Nors pats gumbelis yra mažas ir pagamintas iš santykinai nebrangaus aliuminio, forma yra gerai apgalvota. Bet ar jis gali ką nors nuveikti tokio, kad „Lufthansa“ galėtų džiaugtis savo milijoninėmis investicijomis, po kurių gali parodyti tik mažus gumbelius po A320 sparnais?

Iš tikrųjų, šis gumbelis maždaug 2 dB sumažina lėktuvo skleidžiamą triukšmą. Akustinė tarša yra milžiniškas iššūkis, su kuriuo komercinė aviacija sunkiai tvarkosi. Oro uostai yra statomi toliau nuo miestų, bet miestai dažnai auga oro uostų link ir greitai įvedami papildomi triukšmo ribojimai. Pagal juos koreguojamos lėktuvų tūpimo/kilimo trajektorijos, bet dėl to dažnai sunaudojama daugiau degalų.

Lėktuvo fiuzeliažo paviršiuje yra nemažai mažesnių ir didesnių skylių. Visos jos yra svarbios – kai kurios iš jų slepia prietaisus, kitos yra skirtos slėgių subalansavimui. Pavyzdžiui, lėktuvui naudojant degalus bakuose gali susidaryti nepageidaujamas neigiamas slėgis. Problema ta, kad apvalios po A320 sparnais esančios angos skrendant ūžia tarsi kas pūstų priglaudęs lūpas prie stiklinio butelio kakliuko. Ir štai čia padeda tas nedidelis metalinis gumbelis.

Tai – sūkurių generatorius. Pasyvus aerodinaminis prietaisas, kuris, kaip supratote iš jo pavadinimo, kuria sūkurius. Tokius gumbelius pamatysite ir ant „Boeing 737“ sparno, ir ant „Mitsubishi Lancer Evo“ stogo. Šiuo atveju tie sūkuriai sudrumsčia oro srautą ir neleidžia toms skylėms ūžti.

2 dB nėra daug, bet „Lufthansa“ stengiasi sumažinti savo lėktuvų keliamą triukšmą. Taip kompanija prisitaiko prie griežtėjančių standartų ir tiesiog yra draugiškesnė aplinkai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos