Žygį aplink Baltijos jūrą senais motociklais lietuviai skiria žymaus keliautojo A.Poškos atminimui

Lietuvių motociklininkų entuziastų grupė išsileido į žygį-ekspediciją aplink Baltijos jūrą. Tokią pačią ekspediciją 1928 metais įgyvendino ir žymus lietuvių antropologas, keliautojas Antanas Poška. FN markės motociklu jis suko ratą per Pabaltijo ir Skandinavijos šalis, mokė esperanto kalbos.
Keliautojai
Keliautojai / Kelionė aplink Baltiją 2013 nuotr.

Minint 110 žymaus lietuvio gimimo metines VŠĮ „Auto moto group“ išsiruošė į žygį „Kelionė aplink Baltiją 2013”. Norėdami kuo labiau atkartoti sąlygas, kuriomis teko keliauti A.Poškai, motociklininkai į kelionę išsiruošė senais tarybiniais motociklais „Dnepr“. Žygyje dalyvauja: Gediminas Vilniškaitis ir Gintaras Kazilionios, Justas Guobys ir Darius Valaitis bei lydintis ekipažas Robertas ir Jolita Moliai, Jolanta Stumbrienė, Živilė Valaitienė.

Kelionė aplink Baltiją 2013 nuotr./Aplink Baltiją
Kelionė aplink Baltiją 2013 nuotr./Aplink Baltiją

„Pasaulis kišenėje“ siūlo paskaitinėti motociklininkų dienoraštį

Ekspedicijos ekipažai liepos 11 d. apie 3:30 jau buvo Pasvalyje. Nakvynei keliauninkus priėmė bendramintis Gintaras Zigmuntas, kuriam kelionės motociklu nėra svetimos. Ryte pasikėlę, pašalinę keletą smulkių motociklų defektų, pajudėjome toliau. 

Kelionė aplink Baltiją 2013 nuotr./Kelionė aplink Baltijos jūrą
Kelionė aplink Baltiją 2013 nuotr./Kelionė aplink Baltijos jūrą

Pakeliui užsukome į Saločius. Mus šiltai pasitiko Saločių seniūnas Algimantas Mašalas. Pavaišino Pasvalietišku alumi ir lašiniais. Šito gero parūpino ir kelionei. Lietuvos ir Latvijos pasienį kirtome apie 14 valandą. Nors prieš pat kelionę perrinkto ,,Dnepr“ kosminis greitis siekia „net“ apie 60 km/h, mūsų kelionės planas šiandien pasiekti Taliną. Apie 23.30val. pasiekėme Talino apylinkes kur ir apsistojome nakvynei.

Trečia diena.

Vieni miegojo palapinėse, kiti automobilyje, o motociklininkai miegojo tiesiog šalia motociklų, kaip jie patys sako „geri motociklininkai savo motociklų nepalieka“.

Papusryčiavę pajudėjome kelto link. Išplaukėme 10:30. Kadangi bilietus pirkome ne kasose, mums keltas kainavo 360 EUR (automobilis du motociklai ir aštuoni žmonės).

Kelionė aplink Baltiją 2013 nuotr./Į keltą
Kelionė aplink Baltiją 2013 nuotr./Į keltą

Artėjant link Suomijos pasirodė nuostabios salelės. Po poros valandų saugiai pasiekėme Helsinkį. Tik išvažiavus iš kelto sustojome ir paaiškėjo, kad esame šalia antikvarinių auto ir moto, bei kitų įdomių dalykėlių parduotuvės – muziejaus. Apžiūrėjome nemokamą ekspoziciją, pabendravome su savininku ir pajudėjome toliau.

Šiek tiek pavažiavę sustojome numalšinti alkį ir troškulį Helsinkio parke šalia jūros. Pusė trijų pajudame iš Helsinkio. Priekyje tikslas – Lahti už 97 km. Čia motociklininkų ir automobilio keliai išsiskyrė. Netrukus automobilio ekipažas susisiekęs su motociklininkais sužinojo juos užklupusį netikėtumą – BAIGĖSI BENZINAS... Aplink nesimato nė vienos degalinės, autostrada važiuoja automobiliai ir niekas nestoja. Čia suveikė motociklininkų solidarumas – priešinga kryptimi važiuojantis motociklininkas pastebėjęs stovinčius keliauninkus apsisuko ir pasiteiravo, kas nutiko. Jis ir paaiškino kur ieškoti artimiausios degalinės Pajudėjome toliau.

Kelionė aplink Baltiją 2013 nuotr./Kartu su visais automagsitralėje
Kelionė aplink Baltiją 2013 nuotr./Kartu su visais automagsitralėje

Važiuojant į Jyvaskylą ekipažai atsiskyrė. Automobilis nuskriejo autostrada, o motociklininkai neiškentę pravažiuojančių automobilistų pastabų gestų kalba dėl „kosminio“ 60 km/h greičio, pasuko kitu senesniu vingiuotu keliuku. Mėgaudamiesi laukinės gamtos grožiu bei mažu eismo judėjimu, lėtai bet užtikrintai judėjo pirmyn.

Suomijos peizažas skiriasi šiek tiek nuo lietuviškojo. Čia taip pat daug miškų, tik skirtumas, kad medžiai auga tiesiog ant akmens...

Kelionė aplink Baltiją 2013 nuotr./Suomijoje
Kelionė aplink Baltiją 2013 nuotr./Suomijoje

Nuo Vilniaus nuvažiavome 970 km. Automobilio ekipažas pradėjo ieškoti vietos nakvynei. Paklajoję kokią valandą, galiausiai užsukome pas vietinius gyventojus. Priėję artimiausią namą, ten nieko neradę, pasukome kito link. Užėję į kiemą išvydome porelę pagyvenusių žmonių (Airi ir Ahti), kurie tik mus pamatę ėmė taip plačiai šypsotis, kad mums neliko abejonių, kad nakvynės vietą šalia gražaus ežero jau turime! Ir ne tik. Svetingieji suomiai patys pasiūlė išsimaudyti pirtyje. Telefonu paaiškinome motociklininkams kaip mus rasti. Jie nakvynės vietą pasiekė apie 24 val.

Ketvirta diena

Atsikėlėme, papusryčiavome, atsisveikinome su svetingaisiais suomiais. Už nakvynę atsidėkojome lietuviška namine „Trejos devynerios“, bei marškinėliais su kelionės atributika ir apie 9 val. pajudėjome Švedijos link. Pakeliui Pyhajarvi miestelyje aplankėme įspūdingą varpų muziejų. Važiuodami miškingom vietovėm, pamatėme porelę elnių. Tikėjomės pamatyti jų ir daugiau, bet vietoje elnių „užfiksavome“ tik kelis automobilius stovinčių kelkraščiuose su išdaužytais stiklais...

Kelionė aplink Baltiją 2013 nuotr./Stovyklavietė
Kelionė aplink Baltiją 2013 nuotr./Stovyklavietė

Šiandien motociklai „laikėsi“ puikiai. Kadangi, dabar visą parą šviesu, o naktį oras vėsesnis (mūsų motociklams tai labai tinka – nereikia stoviniuoti aušinant variklius) bandėme nuvažiuoti kuo toliau. 23:20 pervažiavome Suomijos sieną ir iš karto sutaupėme vieną valandą, nes atsidūrėme kitoje laiko juostoje. 

Tik pravažiavus sieną kraštovaizdis kiek pasikeitė. Tiesa sakant gamta panaši, tačiau namai, sodybos, miesteliai labiau primena vokišką tvarką. Iš karto tapo aišku, kodėl švedai pašaipiai suomius vadina „kaimiečiais“ (kaimynai, kaip visada turi ką pasakyt apie gyvenančius netoliese).

Kelionė aplink Baltiją 2013 nuotr./Senoviniai automobiliai `vedijoje
Kelionė aplink Baltiją 2013 nuotr./Senoviniai automobiliai Švedijoje

Įvažiavus į Švediją susidarė įspūdis, kad švedai važinėja penkto – šešto dešimtmečio amerikietiškais automobiliais. Mums įprastų automobilių praktiški nesimatė. Vaizdas buvo įspūdingas. Neilgai trukus automobilių parkas „normalizavosi“. Mes nusprendėme, kad senukai greičiausiai važiavo iš kažkokio renginio. Bet senų ir gerai išlaikytų automobilių Švedijoje tikrai daug. Didžioji dalis, tai amerikietiški 5 – 6 dešimtmečio „laivai“.

Kelionė aplink Baltiją 2013 nuotr./Dar viena stovykla proskynoje
Kelionė aplink Baltiją 2013 nuotr./Dar viena stovykla proskynoje

Ši diena buvo ganėtinai rami. Įveikėme 540 kilometrų. Netikėtumų pavyko išvengti. Nakvynei apsistojome Švedijos miške šalia Lulea miestelio. Pašėrę vietinius uodus apie 4 val. taip ir nesulaukę mums įprastos tamsos nuėjome miegoti.

Penkta diena

Kėlėmės apie dešimtą valandą. Užkandom vietinių mėlynių, kai kas išsimaudė ežere, kuris buvo šalia nakvynės vietos. Apie vienuoliktą valandą pajudėjome toliau link Pitea. Pavažiavus kelis šimtus kilometrų, kraštovaizdis pasikeitė. Prasidėjo kalnuotos vietovės. Kelias tai kilo tai leidosi. Vaizdai užburiantys. Tikra atgaiva keliautojo sielai. 

Kelionė aplink Baltiją 2013 nuotr./Pakeliui
Kelionė aplink Baltiją 2013 nuotr./Pakeliui

Privažiavome Umela miestą. Labai gražus ir didelis. Kuo labiau į pietus, tuo labiau sutvarkytos gyvenvietės ir miestai. Pravažiavę miestą, sustojome papietauti. Važiavome toliau. Užsukus į Ostersund miestelį mūsų odometras užfiksavo lygiai 2000 km nuo Vilniaus. 

Artėjant prie Harvnosand, privažiavome didžiulį tiltą. Važiuodamas juo pasijauti kaip kokia maža skruzdėlytė. Vaizdas fantastiškas. Už miesto pradėjome ieškoti vietos nakvynei. Kadangi Harvnosand yra tikrai didelis, tai ir jo priemiesčiai dideli. Teko nuvažiuoti apie trisdešimt kilometrų už miesto ribos, kol prasidėjo mažiau apgyvendintos vietovės ir pagaliau pavyko rasti proskyna miške, kur buvo galima ne tik įeiti, bet ir įvažiuoti, bei pasistatyti palapines.

Kelionė aplink Baltiją 2013 nuotr./Dar viena stovykla proskynoje
Kelionė aplink Baltiją 2013 nuotr./Dar viena stovykla proskynoje

Motociklai atlaikė pagal planą: vienas „Dnepras“ prarado 7 stipinus. Antrajam, kadangi tik prieš išvažiuojant buvo naujai surinktas variklis, reikėjo prasidirbti. Taip pat buvo sudėta tik po vieną tepalinį žiedą (kad mažiau kaistų). Pravažiavus 2000 km variklis pradėjo dirbti tikrai gerai, bet su išaugusiu apetitu pradėjo vartoti tepaliuką. Buvo nutarta sudėti likusius žiedus. Remonto darbai buvo suplanuoti sekančios dienos rytui.

Daugiau motociklininkų nuotykių rasite čia.

Kelionę parėmė: UAB „Kraustina“, UAB „Jungent“, UAB „Autointer, Alinatra, UAB „Saimeta, UAB „DSP plius“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų