Kaip laisvalaikio hobis tapo tramplinu į tarptautinį pripažinimą
„Buvo tokių, kuriems tuometinis mūsų sprendimas susivienyti po kūrybinės komandos brendu pasirodė keistas. Ypač kirpėjų bendruomenėje. Vienas žmogus, save kaip kūrėją pristatantis profesionalas, buvo įprastas modelis. O štai keletas susivienijusių grožio industrijoje kuriančių žmonių – kaip kad padarėme mes – bent jau Lietuvoje, buvo kažkas naujo ir netikėto. Bet mūsų tai netrikdė: nuo pat pradžių žinojome, kad susiėjome ne vienam projektui, kad su e.parduotuve ATWINS.lt. darysime visko ir daug – net jei gerai nežinojome, kas bus tie „viskas ir daug“, – pradžią prisimena grožio salonų UNISON Lab 1 ir Lab 4 savininkas Andrius Mašauskas.
Jam pritaria ir plaukų stilistikos kūrybininkas, UNISON Lab2 savininkas Anatolijus Pajanok: „Pernelyg nesvarstėme, kas bus toliau – susijungėme vesti seminarus, kurti kolekcijas, ir tiek. Abu jautėme, kad mąstome vienodai, kad kartu veikti mums puikiai sekasi. Galima sakyti, kad tuo metu tai buvo mūsų hobis, iššūkis, tai, ką veikdavome išlydėję klientus ir užvėrę savo salonų duris“.
Pirmuoju rimtu lūžio tašku Anatolijus ir Andrius vadina kūrybinės komandos narių intensyvias studijas Maskvoje, gilinantis į stilistikos mokslą. Vėliau sekė mokslai ir asmeninės studijos Londone, Niujorke.
„Suvokėme, kas yra visuma, kokia sudėtinga ir įdomi yra stilistika. Pradėjome patys nuosekliai gilintis ir auginti save iš kirpėjų – į kirpėjų-stilistų kategoriją. Neabejotinai be šių studijų, nuoseklios ir ilgalaikės investicijos į save ir savo tobulėjimą, nebūtų ir vėlesnių pasiekimų prestižiniuose konkursuose, iškėlusių „Atwins“ ir Lietuvos grožio profesionalus į pasaulinio industrijos žemėlapio topus“, - prisimena Anatolijus. Jiedu su Andrumi neabejoja, kad legenda virtusi 2010 m. „Atwins“ sukurto darbo „St. Lucia“ pergalė pasauliniame konkurse „Alternative Hair Show“ Londone buvo nulemta kruopščios rinkos analizės ir žinių, lėmusių suvokimą, kas daroma ir kodėl.
Ne tik komanda, bet ir komandinio darbo kultūra
Tiesa, kūrėjai čia pat priduria, kad būtų klaidinga sumažinti „Atwins“ komandą iki dviejų – Andriaus ir Anatolijaus.
„Toli gražu: už šio ženklo stovi ir renginių organizavimo siela – Ignas Silevičius, ir stilistinės vienovės kūrėja, mano žmona Ieva Mašauskienė, čia – ir prieš kurį laiką prisijungusi naujausia mūsų komandos narė, talentinga koloristė, technologė ir lektorė Alvita Vespenderytė. Ir daugybę mūsų darbų įamžinęs fotografas Tomas Vyšniauskas su „Electromagnetico“ komanda. Todėl „Atwins“ tikrai nėra duetas, bet visas pulkas žmonių,“ – tvirtina Andrius.
Negana to, „Atwins“ puoselėja bendradarbiavimo kultūrą ir partnerysčių modelį: prie kiekvieno projekto kviečiami prisidėti tam tikri savo srities menininkai ar profesionalai. Natūralu, kad kiekvienas jų visada palieka ir savo įspaudą kūrybiniuose darbuose.
„Galima sakyti, kad kiekviena mūsų kolekcija ar renginys nebūtų buvę tokie, jei ne prisijungę bendraminčiai. Taip, mes esame tie dirigentai, kurie renkasi, kokie instrumentai gros orkestre. Tačiau galutiniame skambesyje svarbus kiekvienas balsas. O norėdamas, kad suskambėtų, turi paieškoti ir gerų atlikėjų,“ – dėsto Andrius.
Jam pačiam iš daugybės projektų bene labiausiai rezonuojančiu išlieka „Archajiškų sodų“ kolekcija, kurta su skulptoriumi Danieliumi Sodeika, dizainerėmis PURE ir išaugusi į tęstinį projektą – šiaudinių sodų įkvėpta ir įspūdingomis šukuosenomis virtusi kolekcija buvo pristatoma konferencijose, minima išleistose knygose, keliavo per Lietuvą foto parodos pavidalu, naudota edukacijose vaikams ir susilaukė milžiniško atgarsio pasaulio medijose.
„Mūsų partnerystės negimsta pagal modelį, kad nusamdome žmogų padaryti tai, ko mums reikia. Atvirkščiai: mes pasikviečiame žmones prisijungti su savo indėliu ir matymu. Fotografai, choreografai, dizaineriai, vizažistai – kiekvienas žmogus palieka savo pėdsaką. Iš kiekvieno kažko pasisemiame. Visada verta pamėginti pamatyti pasaulį kito kūrėjo akimis – kiek tai pavyksta, tiek pats ir prapleti savo požiūrį,“ – reziumuoja Anatolijus.
Nuo seminarų iki akademijos
Augdami ir plėsdami akiratį, „twinsai“ niekada nepamiršo pamatinio savo principo: ne tik augti patiems – bet ir auginti kitus. Todėl atkakliai ir godžiai mokėsi iškiliausiose to meto akademijose, savarankiškai analizuodami ir gilindami žinias. O tuomet – kūrė savo produktus, padedančius kelti Lietuvos kolegų kirpėjų meistriškumą.
„Sukūrėme ne vieną sėkminga produktą: taip gimė „Pažangiosios koloristikos“ kursas, klientų aptarnavimo, stilistikos mokymai. Pagaliau – „Atwins akademija“, skirta kirpimų esminėms žinioms ir meistriškumui perduoti. Tai mūsų ilgametės patirties vaisius – koncentruotos ir itin aiškiai patiekiamos žinios, kurias meistrystės siekiantis žmogus gali paversti maksimalia nauda sau – savo profesionalumui, šeimai, šaliai. Tai ne mažiau svarbu nei kūryba,“ – neabejoja Andrius ir Anatolijus.
Pagalba atrandant tai, ko reikia žmogui
Paskutinis ir šviežiausias „Atwins“ žingsnis nebuvo nei spontaniškas, nei pandemijos padiktuotas – atvirkščiai, jo link eita jau kelerius metus. „Atwins“ e-parduotuvė buvo sukurta ne kaip dar vienas virtualus „taškas“ įsigyti plaukų priežiūros produktų, bet visų pirma – kaip vieta, kuri tarnautų kaip padėjėjas žmogui.
„Kodėl e-parduotuvė? Kiekvieną dieną dirbu su klientais salone. Ir iš tų mano kėdėje sėdinčių žmonių prisiklausau įstabiausių istorijų apie tai, kaip jie ieško ar perka plaukų priežiūros produktus. Kokių nesąmonių prisiskaito ir kokių, kartais net pavojingų, patarimų prisigaudo. Viena kita tokia istorija gal ir nuskamba kaip juokingas nutikimas, bet greitai paaiškėja, kad iš tiesų žmonėms reikalingas toks prekybos modelis, kuris padėtų atsirinkti ir atrasti tai, ko vartotojui iš tiesų reikia. Nes žinote, kokie plaukai yra gražiausi? Sveiki ir išpuoselėti. O šito įmanoma pasiekti tik tinkamai juos prižiūrint kasdien,“ – pasakoja Anatolijus.
„Kurdami šią e-parduotuvę užsibrėžėme pagrindinį tikslą – spręsti žmonių kasdienes problemas. Sutaupyti klientams energijos ir padėti gerai atrodyti. Džiugu, kad gaunamas grįžtamasis ryšys patvirtina – einame teisingu keliu,“ – antrina Andrius.
Ne atsitiktinai parduotuvės šūkis yra: priemonių nereikia daug – jų reikia tinkamų. Klientams siūloma rinktis iš profesionalų atrinktų priemonių – „Nook“, evo, Cloud9 prekės ženklų. Kiekvienas parduotuvės klientas gali gauti nemokamą profesionalią konsultaciją ir konkrečiai jam tinkamų plaukų priežiūros produktų rekomendacijas.
Norėtumėte sužinoti, kokios priemonės tinka jūsų plaukams? Ar tiesiog pakeisti savo plaukų priežiūros rutiną? Rašykite į hello@atwins.lt arba, apsilankę „Atwins“ e.parduotuvėje spustelėkite ikonėlę dešiniajame kampe – ir gaukite asmeninę konsultaciją.