1. Kartu su pasaulinėmis tendencijomis: iššluota „KENZO x H&M“ kolekcija
2015-ieji buvo pirmieji metai, kai Lietuvą pasiekė bendra „H&M“ ir žinomų mados namų kolekcija – tąsyk tai buvo „Balmain“. Kaip ir visame pasaulyje, taip ir Lietuvoje, ažiotažas buvo milžiniškas. Taigi, artėjant 2016-ųjų rudeniui galima buvo tik spėlioti, ar jis pasikartos. Taip, pasikartojo! Mados aktualijas sekantys stileivos vėl laukė eilėje nuo ankstyvo ryto ir džiaugsmingai sutiko margą ir ryškią „KENZO x H&M“ kolekciją.
2. Vis lengviau apsipirkti internetu: Lietuvoje startavo „H&M“, „Zara“, Juozo Statkevičiaus elektroninės parduotuvės
Kad ir ką sakytų gyvų apsipirkimų mėgėjai, pirkti internetu neretai žymiai patogiau, o kur dar specialios kolekcijos ir pasiūlymai... 2016-aisiais prekybą internetu Lietuvoje pradėjo tokie populiarieji greitosios mados gigantai, kaip „H&M“ ir „Zara“, savo drabužių, aksesuarų ir kvepalų internetinės prekybos platformą pristatė ir dizaineris Juozas Statkevičius.
3. Paveldas, kuriuo didžiuojamės: garsiai suskambėjusi Juozo Statkevičiaus kolekcija
Dar vienas vėlyvas ruduo, dar viena Juozo Statkevičiaus kolekcija. Ir vėl drąsi, netikėta, paskatinusi ir įdomias, ir tuščias diskusijas. 2016-aisiais J.Statkevičius atsigręžė į Lietuvos tautinį paveldą – tokius pažįstamus (o kai kieno gal ir primirštus) raštus, ornamentus, spalvas ir meistriškai visa tai interpretuodamas pavertė aukštąja mada.
Baigiantis metams dizaineris atsirado dar vienoje tautinio kostiumo istorijoje, tačiau nei su mada, nei su tautiškumu tai jau vargiai turi ką nors bendra. Puikų komentarą ta tema skaitykite ČIA.
4. Naujos mados knygos: nuo pasaulinių bestselerių iki lietuvių autorių leidinių
Susidomėjimas madai, grožiui, interjerui, sveikai gyvensenai skirtomis knygomis, akivaizdu, pagyvėjęs jau kelerius metus, tad ir 2016-ieji džiugino naujienomis.
Ryškiausia ir įdomiausia lietuvių autorių knyga galime įvardinti stilistės, iliustratorės, tinklaraštininkės Lauros Mizgirytės-Latour „10 auksinių mados raktelių ieškančiai savo stiliaus“. Drąsi, graži, spalvinga, informatyvi, o svarbiausia – išlaisvinanti ir įkvepianti – tokius epitetus skiriame šiai knygai. Metų pabaigoje autorė ją dar savotiškai papildė ir stilinga užrašų knyga.
Smagiausia verstinė mados leidinių lentynos naujiena – prieš pat Kalėdas pasirodžiusi žymiosios prancūzų kilmės tinklaraštininkės, iliustratorės ir gatvės mados fotografės Garance Doré „Meilė x Stilius x Gyvenimas“. Stilinga, autentiška, neperšanti vienos tiesios ir griežtų patarimų, tačiau verčianti susimąstyti, kas artima ir aktualu tik tau.
5. Vis garsesnis „ne!“ įkalinantiems grožio standartams
Taip, daugelio mados žurnalų viršelius tebepuošia jaunučiai modeliai ir nelabai aišku, kada situacija radikaliai pasikeis. Tas nors apie jokią revoliuciją kol kas negali būti nė kalbos, svarbių judesių – projektų, iniciatyvų – jau yra, o Lietuvoje bene garsiausiai nuskambėjo du įvykiai.
Pirmasis – „Mados infekcijos“ kastingas, kuriame dalyvavusi moksleivė Ugnė ir apgailėtini kritiški komentarai jos atžvilgiu, sukėlė tikrą diskusijų audrą. Antrasis – projektas „Vasarai dydis nesvarbus“, kurio iniciatorė Giedrė Valavičiūtė pasišovė drąsiai ginčyti dominuojančius grožio standartus ir daugybę jų neatitinkančių moterų įkvėpė labiau pasitikėti savimi.
6. Rekordinis tramplinas mados debiutantų konkurse „Injekcija“
Jaunųjų mados talentų atrankos konkursas „Injekcija“ nėra toks ryškus ir gausiai lankomas renginys, kaip „Mados infekcija“, tačiau tiems, kas debiutuoja šioje industrijoje, jis gali tapti puikia starto galimybe. 2016-aisiais šis konkursas tapo tramplinu į „Mados infekciją“ rekordiniam skaičiui dalyvių – net 6 dizaineriams ir prekių ženklams. Ką įdomaus jie parodys publikai, pamatysime jau labai greitai – ankstyvą pavasarį.
7. Įdomios ir sėkmingos lietuviškų mados prekių ženklų kolaboracijos
Mados prekės ženklų ir ženkliukų pastaraisias metais steigėsi labai daug, jokios abejonės – išliks tik įdomiausi, turintys kryptį, idėją ir žinantys, ką daro. 2016-aisiais džiugino jau įsitvirtinusių prekių ženklų ir dizainerių naujienos, bendri projektai. Prekės ženklas „D.Efect“ nutarė labiau atsigręžti į lietuves – pasirašė sutartį su didžiausia mažmeninės prekybos įmone Baltijos šalyje, be to, metų pabaigoje pristatė batų liniją ir bendrą juvelyrikos kolekciją su dizainere Simona Samojauskaita.
Dvi mados kolaboracijas pristatė ir įmonė „Audimas“: mėgstantys stilingą laisvalaikio aprangą gali džiaugtis specialiomis dizainerių Roberto Kalinkino ir Lauros Dailidėnienės drabužių linijomis šiam gamintojui.
8. Išskirtinai vyrams: „Pando“ ir Giedriaus Paulausko kolekcija „Ikaras“
Kolekcijomis vyrams lietuviai lepinami išskirtinai retai, tad puiki 2016-ųjų naujiena – prekės ženklo „Pando“ ir žinomo dizainerio Giedriaus Paulausko kolekcija „Ikaras“. Kokybiška, vientisa, su idėja, originaliai pristatyta – puiki dovana kiekvienam vyrui, mėgstančiam patogius, kokybiškus, nenusaldintus ir nenuglaistytus drabužius. Komplimentai kūrėjams ir laukiame daugiau!
9. Nauja lietuviškos mados ir dizaino erdvė: „Locals“
Butikų ir parduotuvėlių, kur galima pačiupinėti ir įsigyti tai, ką kuria Lietuvos dizaineriai, lyg ir yra, tačiau norint susidaryti aiškesnį ir pilnesnį vaizdą, tekdavo pasivaikščioti... 2016-aisiais viename sostinės prekybos centrų atvėrė duris parduotuvė „Locals“, kurioje galima rasti (beveik) visus įdomiausius ir stipriausius lietuviškus prekės ženklus ir dizainerius. Belieka palinkėti, kad šis ambicingas projektas sugebėtų pritraukti klientų ir išsilaikytų ilgiau nei metus-kitus.
10. Naujas įdomus mados prekės ženklas: negreitoji mada iš Kinijos
Lietuvoje galime rinktis iš nemažo būrio prekės ženklų – kiekvienam pagal skonį ir kišenę, tikėtina, kad 2017-aisiais jų dar padaugės. Tyliuoju 2016-ųjų atėjimu į Lietuvą galima laikyti prekės ženklo iš Kinijos „JNBY“ parduotuvės atidarymą Vilniuje. Konceptualūs, kokybiški, netikėti, atitinkantys tvarios mados dėsnius – tokie yra šio prekės ženklo drabužiai, kurie, ko gero, tapo maloniu atradimu daugeliui, užsukusių į naująją prekybos vietą viename prekybos centrų.