Agnė Kuzmickaitė: „Mada visada yra tai, kas žvelgia į ateitį“

Kaip gimsta įkvėpimas naujoms rūbų kolekcijoms? Kokios tendencijos ar pokyčiai šiandien vyksta madoje? Ar technologijos ir mada dera tarpusavyje? Drabužių dizainerė ir kostiumų dailininkė Agnė Kuzmickaitė, besirengdama savo naujos kolekcijos pristatymui, pasidalino šio proceso užkulisiais bei savo žvilgsniu į madą šiandien.
Agnė Kuzmickaitė
Agnė Kuzmickaitė / Asmeninio archyvo nuotrauka

Su A.Kuzmickaite kalbamės apie tai, nuo ko prasideda naujų kolekcijų įkvėpimas, kuo gyvena šiuolaikiniai mados kūrėjai, kokia skirtis tarp kolekcijų ir realiai dėvimų rūbų bei kas sieja madą ir technologijas.

– Nuo ko prasideda naujų rūbų kolekcijų kūrimas? Koks būna procesas?

– Mano atveju naujos kolekcijos kūrimas dažniausiai prasideda nuo idėjos. Tarkime, būna kažkokia mintis, kuri man tuo metu aktuali, kuri mane jaudina ir aš noriu ją išreikšti per drabužius. Paraleliai visuomet galvoju apie savo klientes, ką jos norėtų dėvėti ateinantį sezoną, todėl integruoju ir tokius drabužius. Būna toks tarsi dvilypis galvojimas apie idėjos išraišką ir apie tai, ką iš tikrųjų norėtų kasdien vilkėti realus žmogus.

Nuotrauka iš asmeninio A. Kuzmickaitės archyvo
Nuotrauka iš asmeninio A. Kuzmickaitės archyvo

– Kaip vyksta pats kolekcijos kūrimas ir pasiruošimas jo pristatymui – kokia eiga?

– Nors tokio apibrėžto laiko kiekio kolekcijos kūrimui nėra, man visada labai svarbus yra pats kolekcijos pristatymas. Kai jau žinau, kada tiksliai jis vyks, prieš tai keletą mėnesių ar ilgiau galvoju, eksperimentuoju ir ruošiu modelius. Tiesa, turint daugiau patirties ir priklausomai nuo aplinkybių, kolekciją galima paruošti ir greičiau arba priešingai – prie jos užtrukti daug ilgiau.

Tiesa, kiek kitaip yra kalbant apie labiau dėvimus, pardavimams skirtus rūbus – jų pristatymas dažnai net nereikalauja podiumo. Kartais aš juos tiesiog galiu pristatyti savo socialiniuose tinkluose ar elektroninėje parduotuvėje. Tokių, masiškiau gaminamų drabužių gamybą taip pat būtina planuoti iš anksto, nes fabrikinis pagaminimas užtrunka keletą mėnesių ir ilgiau.

– Ar galima sakyti, kad kiekviena kolekcija – tarsi atskiras mikropasaulis ar dalis akcentų pereina iš vienos kolekcijos į kitą?

– Kalbant apie savo kolekcijas, aš mėgstu išlaikyti tęstinumą ir jeigu būna kažkokia man aktuali mintis, idėja ar motyvas, aš mėgstu prie jo sugrįžti ir toliau į jį gilintis bei su juo eksperimentuoti. Taip pat manau, kad žmogui irgi kartais neužtenka vieną kartą pamatyti kolekcijos tam, kad gerai įsigilintų į idėją. Ypač šiandien, kai tokia didelė informacijos gausa. O kai dizaineris turi kažkokį atpažįstamumą, tai sustiprina jo poziciją ir jis tampa žmonėms artimesnis.

– Kokie šiandien pokyčiai matomi madoje apskritai? Ko atsisakoma, kas keičiasi?

– Šiandien iš tikrųjų juntama labai didelė informacijos gausa. Jeigu seniau, tarkime, kažkoks dizaineris galėdavo sukurti kolekciją ir savo aplinkoje jis būdavo vienintelis unikalus, tai šiais laikais mes per sekundes ar minutes turime informaciją apie visus dizainerius, pristatančius kolekcijas visose mados savaitėse. Todėl natūralu, kad tarp jų gali atsirasti panašumų ir sunku išlikti originaliam bei visiškai nepriklausomam, nepaveiktam jokių idėjų, kurios gali kilti ir kitam kūrėjui. Iš kitos pusės, nors dizainerių šiandien tikrai daug, jeigu pažiūrėti, kokie yra realiai dėvimi rūbai, vis tiek galima matyti, kad žmonės iš esmės dėvi labai panašiai. Ir atsiranda tam tikros „uniformos“, modeliai, siluetai, kurie visiems atrodo patraukliai, nors pasirinkimas, atrodytų, yra labai didelis.

Nuotrauka iš asmeninio A. Kuzmickaitės archyvo
Nuotrauka iš asmeninio A. Kuzmickaitės archyvo

Kitas svarbus pokytis – mados ciklas yra labai sugreitėjęs. Šiandien po pristatymo nepraeina nei keli mėnesiai, o jau numatyti nauji pristatymai. Kartais atrodo, kad net nelieka laiko sukurtam modeliui ar idėjai tiesiog pagyvuoti, įsitvirtinti, nes jau ją tuoj pat išstumia nauja idėja. Ir tuomet pasimiršta. Viskas dažnai tarnauja tik momentiniam įspūdžiui. Todėl dizainerio darbas šiais laikais yra tapęs labai efemeriškas, nes jis greitai pasimiršta. Taip pat, kiek tenka pastebėti, daugelis pristatymų yra atitrūkę nuo realių drabužių – prekyboje matome paprastus kasdienius modelius su konkrečia simbolika ar logotipais, nors kolekcijose pristatomos idėjos gali būti žymiai įdomesnės. Bet kasdienybėje žmonėms dažniausiai reikia tiesiog patogių drabužių.

– Kalbant apie realiai dėvimus drabužius, ar žmonės dabar pradėjo labiau orientuotis į individualią saviraišką ar vis dar labai seka mados tendencijomis?

– Man atrodo, kad tendencijos yra svarbios, ypač dabar, kai juntama labai didelė socialinių tinklų įtaka ir yra nuomonės formuotojai, kurie dažnai ir diktuoja konkretų savo stilių arba tendenciją. Tuomet mes, žmonės, nesąmoningai norime į jį lygiuotis. Mada apskritai yra toks reiškinys, kai tu tarsi nori būti originalus, bet su tam tikrais atributais nori ir parodyti, kad tu priklausai kažkokiam konkrečiam „išrinktųjų“ ratui. Aš pastebiu, kad, nepaisant didelės informacijos kaitos, žmonės vis tiek nori konkrečių dalykų, kuriuos, dažniausiai, turi ir kiti.

Nuotrauka iš asmeninio A. Kuzmickaitės archyvo
Nuotrauka iš asmeninio A. Kuzmickaitės archyvo

– Ar technologijos ir mada gali derėti tarpusavyje?

– Mano nuomone, šios sritys yra vienareikšmiškai susijusios, nes mada visada yra tai, kas žvelgia į ateitį. Ir visos technologijų naujovės turi labai didelę įtaką tiek gamybai ar konkretiems sprendimams, tiek ir pristatymams, pačiai mados sklaidai. Todėl mada šiandien ne tik susijusi, bet, dažnai, susiliejusi su technologijomis.

– Ar vis dar gajus posakis, kad žmones pasitinka pagal jų laikrodį ir batus?

– Žinau šitą posakį. Kita vertus, šiandien turbūt retas kuris naudojasi laikrodžiu tik dėl laiko. Dauguma laiką gali matyti savo telefonuose arba vis labiau populiarėjančiuose išmaniuosiuose laikrodžiuose, kurie atlieka ir žymiai daugiau funkcijų. Nepaisant to, manau, kad laikrodis vis tiek išlieka toks pats svarbus aksesuaras ir dėl savo stiliaus, išorės, dizaino. Batai taip pat labai svarbūs, nes jie gali labai pakeisti bendrą įvaizdį. Man atrodo, kad tai yra tokie kertiniai aksesuarai, kurie padeda formuoti mūsų stilių.

– O kokia jūsų nuomonė apskritai apie išmaniuosius laikrodžius? Ar jį naudojate? Gal kažką pastebėjote iš savo patirties?

– Man šie įrenginiai yra įdomūs, ypač žvelgiant per tą prizmę, kad šiais laikais jie yra multifunkciniai, gali būti panaudojami skirtingiems poreikiams. Juose, pavyzdžiui, naujajame „Huawei Watch GT 4“, kurį įtraukiau ir į savo būsimą kolekciją, galima stebėti savo sveikatos būklę ar savijautą, širdies ritmą sporto metu. Tokios funkcijos reikalauja didesnio įsigilinimo iš žmogaus pusės, bet ilgainiui išmanusis laikrodis šiandien tampa ne tik mūsų stiliaus dalimi, bet kasdienybės palengvinimu, savotišku asmeniniu asistentu.

Nuotrauka iš asmeninio A. Kuzmickaitės archyvo
Nuotrauka iš asmeninio A. Kuzmickaitės archyvo

– Kaip jūs vertinate išmaniųjų laikrodžių dizainą, kiek jis svarbus? Kuo išsiskiria naujasis „Huawei Watch GT 4“?

– Man, kaip dizainerei, visuomet svarbus dizainas ir aš visada į jį atkreipiu dėmesį, net kalbant apie išmaniuosius įrenginius. Pagrindinis skirtumas nuo mechaninių laikrodžių yra tai, kad išmanieji turi visai kitokį stilių. Pavyzdžiui, jie reprezentuoja ne klasikinį stilių, kuris šimtmečiais nekinta ir yra nusistovėjęs, kas labai būdinga mechaniniams laikrodžiams, bet kuria savo. Išmanusis laikrodis šiandien tarsi iš karto simbolizuoja modernumą ir man tai labai siejasi su mada. Jeigu aš matau, kad kažkas dėvi išmanųjį laikrodį, suprantu, kad žmogus domisi naujovėmis ir yra progresyvus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis