Aistis Mickevičius Vilniuje atidarė konceptualios parfumerijos parodą

Japonija, Honkongas, Jungtinė Karalystė, Vokietija, Nyderlandai, Prancūzija, Lietuva – šių šalių parfumerijos menininkus ir partnerius subūręs į bendrą olfaktorinę parodą „Pavasario salonas / Poezija“ Vilniuje Aistis Mickevičius realizuoja dar vieną savo sumanymą – išplėsti olfaktorinio meno geografiją ir praturtinti naujais potyriais ir atradimais kvapų mylėtojus Lietuvoje, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Aistis Mickevičius Vilniuje atidarė konceptualios parfumerijos parodą
Aistis Mickevičius Vilniuje atidarė konceptualios parfumerijos parodą / Joanos Suslavičiūtės nuotr.

A.Mickevičius pelnytai gali būti tituluojamas vienu iš kvapų meno pradininkų Lietuvoje. Pirmasis Lietuvoje registruotas nišinės parfumerijos prekių ženklas „FUMparFUM“, gyvuojantis jau dvyliktus metus, pripažinimas prestižinėse meninės parfumerijos parodose Florencijoje ir Milane, mobili olfaktorinio ir vizualinio meno galerija FUM ART, konceptualios parfumerijos parodos, jau dabar Lietuvoje suteikiančios galimybes pažinti kitų šalių kūrėjus – tai unikali A.Mickevičiaus veikla, formuojanti meninės parfumerijos sampratą ir istoriją Lietuvoje.

Konceptualios parfumerijos parodos „Pavasario salonas / Poezija“ atidarymo proga kalbiname A.Mickevičių apie olfaktorinį meną, dabartinėje parodoje pristatomus kūrėjus ir ateities sumanymus.

– Kvėpintis skirtingais aromatais skirtingoms progoms ar tiesiog turėti savo mėgstamus kvepalus vis dažniau tampa neatsiejama asmeninės estetikos dalimi. Šį poreikį atspėjusi komercinė parfumerija nukloja lentynas parduotuvėse, oro uostuose ar kitose prekybos oazėse. Kam, tuo tarpu, skirta meninė parfumerija? Kaip ją suprasti, vertinti?

– Atsakymas, matyt, užkoduotas žodžių junginyje „meninė parfumerija“ – tai tokia parfumerijos rūšis, kuri nėra tik gerai apgalvotas komercinis produktas, tai – kvepianti intelektualinė šarada, olfaktorinio (uodžiamojo) meno dalis, koduojanti savyje labai konkretų autoriaus sumanymą, minties išraišką, temą, nuotaiką etc.

Kaip yra konceptuali mada, taip gali būti ir yra konceptuali parfumerija. Ji ne visada praktiška ar nešiojama, bet niekada – banali. Ji atspindi ir perteikia tendencijas ir galimybes, padeda atskleisti ekstravagantiškus ar kontraversiškus sumanymus. Todėl ją galima eksponuoti ne tik, kaip pardavimui paruoštą produktą, bet ir, atsiejant nuo komercinio įvaizdžio (pakuotės), kaip olfaktorinio meno eksponatus – galerijų erdvėse.

– Parodoje „Pavasario salonas / poezija“ pateikiate net dešimties įvairių šalių kvepalų kūrėjų darbus. Kuo, Jūsų manymu, skiriasi parfumerijos suvokimas, skonis Europoje ir Azijoje? Kuo įdomūs Jūsų parodoje pristatomi menininkai? Kaip juos atradote?

– Visus šioje parodoje eksponuojamus menininkus pažįstu asmeniškai, atradau juos daugybę metų lankydamasis tarptautinėse meninės parfumerijos parodose Milane (Esxence) ir Florencijoje (Pitti Fragranze). Būtent tose išvykose man kilo šios išplėstinės parodos idėja, mat, atvirai pasakius, esu menininkas idealistas ir pernelyg komercializuotas požiūris į meninę parfumeriją tose parodose man sukėlė daugybę klausimų, iš kurių pagrindinis buvo – tai kas tuomet yra ta meninė parfumerija ir kuo ji skiriasi nuo įprastos parfumerijos, jeigu jos pateikimas visur kur vis tiek ganėtinai panašus ir banalus.

Kalbant apie parfumerijos suvokimą apskritai, tai skirtingose pasaulio vietose jis tikrai nepaprastai skiriasi. Dar ne taip seniai Azijos šalių parfumerijos pirkėjams buvo sunku suvokti, kas yra nišinė, selektyvinė, autorinė, meninė parfumerija. Ypač tai buvo ryšku tose šalyse, kuriose vyravo (ir kai kur tebevyrauja) kolektyvizmo dvasia, o individualumas, unikalumas yra sunkiai priimamas dalykas.

O mano išvardintų parfumerijos krypčių adresatas yra asmenybė, individas, ieškotojas, gurmanas. Kitas dalykas – fiziologiniai ir kultūriniai skirtumai, kurie lemia kitokį požiūrį į aromatus. Azijos šalių kūrėjų aromatinės konstrukcijos subtilesnės, egzotiškesnės, rečiau „girdėtos“. Tuo tarpu tų kraštų pirkėjams būdingas „tylesnių“, labiau sofistikuotų aromatų pasirinkimas.

– Kokių autorių kūrybą galime atrasti Jūsų dabartinėje parodoje „Pavasario salonas / Poezija“?

– Parodoje galima pažinti gana įvairiaspalvį kvapų menininkų ratą iš Japonijos, Honkongo, Jungtinės Karalystės, Vokietijos, Nyderlandų, Prancūzijos ir, žinoma, Lietuvos.

Joanos Suslavičiūtės nuotr./Aistis Mickevičius Vilniuje atidarė konceptualios parfumerijos parodą
Joanos Suslavičiūtės nuotr./Aistis Mickevičius Vilniuje atidarė konceptualios parfumerijos parodą

Štai – jaunas savamokslis parfumerijos kūrėjas ir virtualios parfumerinės platformos Soul Of Scents bendrakūrėjas iš Aaacheno miesto Vokietijoje Joschka Klee / VAPORMUNDUM inspiracijų savo aromatams dažniausiai ieško elektroninėje, techno muzikoje. Jasper Li / TOBBA parfums yra žinomas menininkas, dailininkas iš Honkongo, nusprendęs praplėsti savo kūrybines ribas ir ieškoti naujų išraiškos priemonių ir taip atradęs parfumerijos pasaulį.

Aromatines kompozicijas taip pat pristato tradicinius japoniškų medinių antspaudų bloknotus (vadinamus Shuniku) gaminančios kompanijos ĖDIT(h) palikuonis, buvęs muzikos prodiuseris, kvapų entuziastas ir ĖDIT(h) fragrances kūrybos direktorius Kentaro Kuzawa. Parodoje taip pat rasime lietuvės Rūtos Degutytės-Humphreys kuriamą ART DE PARFUM iš Londono, botaninės parfumerijos kūrėjus – Hiram Green (Nyderlandai) ir Jolantą Cinaitienę / BIOCOS (Lietuva).

Partnerių „Olfactory Store“ dėka parodoje galime atrasti ir tokių pasaulyje pripažintų vardų kaip Mark Buxton / MARK BUXTON PERFUMES ir intriguojančius Pierre Guillaume / PIERRE GUILLAUME PARIS, Serge de Oliveira / ATELIER OBLIQUE.

„FUMparFUM“ gerbėjai parodoje atras pavasario nuotaiką kuriančią „White Alchemist“ kolekciją – septynių gėlių mono-aromatus, taip pat kūrybinio kelio pradžioje sukurtus ir dabar dar tik kuriamus kvepalus, ir, žinoma, „Alchemist Charlatan“ kolekcijos aromatą „Spring Poetry“, inspiravusį visą šią parodą.

Joanos Suslavičiūtės nuotr./Aistis Mickevičius Vilniuje atidarė konceptualios parfumerijos parodą
Joanos Suslavičiūtės nuotr./Aistis Mickevičius Vilniuje atidarė konceptualios parfumerijos parodą

– Savo olfaktorinių parodų išpildymui dažnai atrandate įdomiausius vizualinius sprendimus. Parodoje „Pavasario salonas/poezija“ eksponuojate savo nuotraukų poliptiką „Suartėjimas“ ir pasitelkiate Milano ir Florencijos parodose įvertinimus jau pelniusią grafikos dizainerę Dovilę Džervutę. Kuo svarbus Jums šis parfumerinio ir vizualaus meno ryšys?

– Nepaisant savo noro koncentruoti publikos dėmesį į aromatus – olfaktorinius parodos eksponatus, visgi, suprantu, jog parodos lankytojams reikia ir vizualinių kodų, sprendimų, kurie, paradoksalu, ne tik papildo parodą naujais štrichais ir prasmėmis, bet ir padeda pasiekti norimo koncentravimosi į uoslės pojūčius. Būdama nepaprastai talentinga grafikos dizainerė, savo kūrybiniu indėliu D.Džervutė man padeda išpildyti tokių parodų sumanymus iki galo.

– Kokių Jūsų kūrybinių naujienų galime tikėtis ateityje?

– Ši gausiai lankoma paroda „AP galerijoje“ yra gyvas įrodymas, jog kvapai, parfumerija, olfaktorinis menas žmonėms yra įdomūs, svarbūs, intriguojantys, todėl toliau plėtosiu savo kūrybinės platformos – mobilios olfaktorinio ir vizualinio meno galerijos FUM ART veiklą ir pakviesiu į dar ne vieną olfaktorinio meno parodą. „Salonai“ sumanyti kaip ciklas, kol kas po du į metus, tad pasibaigus „Pavasario salonui“ galima bus laukti „Rudens salono“ ir t. t. O visai netrukus, birželio viduryje, Kultūros nakties festivalio rėmuose pakviesiu susipažinti su kvepiančiu projektu „Lituanica“, skirtu legendinio skrydžio per Atlantą 100-osioms metinėms.

– Ačiū Jums už pokalbį!

Dešimties autorių olfaktorinio meno darbus, naujausią FUMparFUM kolekciją, jau istorija tapusius ir dar tik kuriamus aromatus iki gegužės 12 d. galima rasti konceptualios parfumerijos parodoje „Pavasario salonas / Poezija“ Vilniuje, J. Meko skersgatvyje įsikūrusioje galerijoje
„AP Galerija“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis