„Burberry“ kasmet sudegina neparduotų drabužių, kurių vertė – 31 mln. eurų

Aukščiausios kokybės britų mados prekių ženklas „Burberry“ šiais metais sunaikino daugiau kaip 28 mln. svarų sterlingų (31,4 mln. eurų) vertės neparduotų produktų tam, kad jie nepatektų į šešėlinę rinką ar į netinkamas rankas, ir skatina kitus prabangius prekių ženklus daryti tą patį, rašo Dailymail.co.uk.
„Burberry“ 2018 m. pavasario ir vasaros kolekcijos modelis
„Burberry“ 2018 m. pavasario ir vasaros kolekcijos modelis / „Scanpix“ nuotr.

Prabangus prekių ženklas, žinomas dėl savo 1450 svarų sterlingų (1624 eurus) kainuojančių švarkų ir languoto dizaino, pamatė, kad per pastaruosius dvejus metus dėl sumažėjusių pardavimų atliekamos produkcijos kiekis padidėjo net 50 procentų.

„Scanpix“ nuotr./„Burberry“ 2018 m. pavasario ir vasaros kolekcijos modelis
„Scanpix“ nuotr./„Burberry“ 2018 m. pavasario ir vasaros kolekcijos modelis

Ataskaitos rodo, kad per pastaruosius penkerius metus „Burberry“ sunaikino prekių, kurių vertė – 90 mln. svarų sterlingų (100,8 mln. eurų), o nepatenkinti akcininkai nesupranta, kodėl prekės nebuvo pasiūlytos jiems, kaip privatiems investuotojams.

Per pastaruosius penkerius metus „Burberry“ sunaikino prekių, kurių vertė – 90 mln. svarų sterlingų (100,8 mln. eurų).

„Burberry“, kuri, pasak žurnalo „Forbes“, verta 9,6 mlrd. svarų sterlingų (10,8 mlrd. eurų), pripažįsta, kad degina neparduotas prekes, tačiau tai daro su specialistais, kurie surenka pagaminamą energiją, praneša „The Times“.

Prabangos prekių ženklai degina neparduotas prekes, kad apsaugotų intelektinę nuosavybę ir prekių ženklo vertę, sako šaltiniai.

Manoma, kad dizainerių prekių ženklai nenori, jog jų kūrinius kur nors kitur parduotų pigiau arba pardavimais užsiimtų netinkami žmonės, ir taip būtų nuvertinamas prekės ženklas.

Kai kurie analitikai mano, kad didesnių kainų taškai Kinijoje ir pietryčių Azijoje sukelia prekių perviršį, kai pigiausia kuprinė su akcija kainuoja 1000 svarų sterlingų (1120 eurų).

Greitosios mados tinklas „H&M“ pripažįsta, kad degina neparduotas prekes ir taip sukuria energijos Vesterai – mažam Švedijos miesteliui.

„Burberry“ gynė savo veiksmus, teigdama, kad industrijoje tai plačiai naudojama praktika. Tačiau aplinkosaugininkai yra pasipiktinę, nes ne tik „Burberry“ tai daro. Greitosios mados tinklas „H&M“ pripažįsta, kad degina neparduotas prekes ir taip sukuria energijos Vesterai – mažam Švedijos miesteliui.

Tiesa, „H&M“ atstovai Lietuvoje 15min teigė, kad šis užsienio spaudoje pasirodęs teiginys nėra teisingas. Pasak jų, prekių ženklas niekada nenaikina dėvėjimui ar perdirbimui tinkamų neparduotų drabužių.

„Drabužius sunaikinti siunčia ypač retai – tai vykdoma tik tada, kai jie neišpildo mūsų saugumo reikalavimų (yra užkrėsti pelėsiu ar neatitinka mūsų griežtų cheminių medžiagų reguliavimo standartų). Kai testų rezultatai atskleidžia, kad tam tikri gaminiai neatitinka mūsų saugumo reikalavimų, jie jokiais būdais negali būti nei parduodami klientams, nei perdirbami. Dėl to jie siunčiami sunaikinti pagal mūsų globalias saugumo rutinas, – sakė prekių ženklo Lietuvoje atstovė Virginija Butkutė.

– Gaminiai, kurių gamyba / prekyba sustabdoma dėl kitų, su sveikatos ir saugumo reikalavimais nesusijusių priežasčių, yra paaukojami labdaros organizacijoms arba pakartotinai panaudojami pakartotinio panaudojimo / perdirbimo įmonių. Gaminiai, kurių parduotuvėse neišparduodame už visą kainą, parduodami už patrauklią kainą per išpardavimus. Be to, mes perkeliame gaminius į parduotuves ar rinkas, kuriose matome didesnę paklausą, arba saugome juos sandėliuose kitiems sezonams.“

Mikaelio Janssono nuotr./Kolekcijos „H&M Conscious Exclusive“ modelis
Mikaelio Janssono nuotr./Kolekcijos „H&M Conscious Exclusive“ modelis

O bendrovė „Richemont“, kuriai priklauso prekių ženklai „Cartier“ ir „Montblanc“, per pastaruosius dvejus metus sunaikino laikrodžių, kurių vertė – daugiau kaip 400 mln. svarų sterlingų (448 mln. eurų). Tai padarė po to, kai atgal supirko juos iš pardavėjų.

Praėjusiais metais britai išmetė 12,5 mlrd. svarų sterlingų (14 mlrd. eurų) vertės drabužių – jie 300 tūkst. tonų papildė savartynus.

„Burberry“ 1856-aisiais Basingstoke, Hantse, įkūrė Thomas Burberry. Jis greitai pamatė, kad garsūs veidai, dėvintys jo produkciją, suteikia jai vertę, ir pasirūpino, kad lordai Kitcheneris ir Badenas Powellas turėtų jo paltus.

Tendencija tęsiasi ir dabar – Romeo Beckhamas, Rosie Huntington-Whiteley ir Cara Delevingne yra šių mados namų veidai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis