„Chanel“ mados vadovas Bruno Pavlovsky sakė, kad mados namai „būsimiems savo kūriniams nebenaudos egzotiškų odų“, ir pažymėjo, kad tampa vis sunkiau gauti geros kokybės odos, nenusižengiant etikos principams.
Rankinės, apsiaustai ir avalynė iš gyvačių, krokodilų ir rajų odos parduodami už aukščiausią kainą. Praneša, kad tokios „Chanel“ rankinės kainuoja iki 9 tūkst. eurų.
Pitono odos rankinių antradienį nebebuvo „Chanel“ interneto svetainėje, bet rankinės „iš antrų rankų“ tokios prekybos interneto svetainėse vis dar pardavinėjamos už sumas nuo 5,5 tūkst. eurų.
„Chanel“ dizaineris veteranas Karlas Lagerfeldas mados industrijos „biblijai“ „Women's Wear Daily“ sakė, kad šis prancūzų prekės ženklas pasirinko pats atsisakyti egzotiškų odų ir nelaukti, kol toks draudimas bus primestas. „Padarėme tai, nes tai tvyro ore“, – sakė jis.
„Tai laisvas pasirinkimas“, – teigė dizaineris ir tvirtino, jog šiuose mados namuose taip retai naudodavo kailius, kad negali prisiminti, kada jie paskutinį kartą buvo matomi ant podiumo.
Gyvūnų teisių gynimo organizacija „Žmonės už etišką elgesį su gyvūnais“ (PETA) gyrė „Chanel“ pavyzdį kitiems prabangos prekių ženklams.
„Tikrai nėra ultramadinga kankintų gyvūnų pavogtas odas naudoti drabužiams ar aksesuarams“, – pareiškė PETA.
„Aišku, kad laikas visoms kompanijoms, tokioms kaip „Louis Vuitton“, pasekti „Chanel“ pavyzdžiu ir pereiti prie naujoviškų medžiagų, gelbstinčių nesuskaičiuojamą daugybę gyvūnų nuo apgailėtino gyvenimo ir smurtinės, skausmingos mirties“, – pridūrė PETA.
Nors garsiausios mados kompanijos smarkiai spaudžiamos atsisakyti kailių, o „Gucci“, „Armani“, „Versace“ ir „John Galliano“ tai jau padarė, „Chanel“ sprendimas nebenaudoti egzotiškų odų buvo netikėtas.
Gyvūnų teisių aktyvistų protestai prieš produktus iš krokodilų ir gyvačių odos sulaukė mažesnio palaikymo negu panašios kampanijos prieš natūralių kailių naudojimą. Kai kurie prabangios mados prekių ženklai netgi yra investavę į roplių fermas, siekdami užtikrinti, kad jų naudojama oda būtų gaunama etišku būdu.