„Trikdantis grožis“ (angl. „Disturbing Beauty“) – taip pavadinta naujausia „Dior“ kolekcija, pristatyta Paryžiaus mados savaitėje.
Mados namų kūrybos vadovė Maria Grazia Chiuri vogue.com sakė, kad jos namuose – vos vienas veidrodis, ir tas pats – už vonios durų. O štai naujausi dizainerės kūriniai pristatyti mistikos persmelktu filmu įstabioje Veidrodžių salėje Versalio rūmuose – galerijoje, kurioje yra 17 didelių langų, o priešais juos ant sienos kabo 17 tokio pat dydžio veidrodžių.
Tiesa, filme veidrodžiai tapo italų menininkės Silvios Giambrone kūriniais: ji juos užtamsino, kad neliktų atspindžio, susmaigstė spygliais.
„Santykį, kurį turime su veidrodžiu, ji mato kaip trauką, bet tuo pačiu – kaip atstūmimą“, – vogue.com sakė dizainerė.
Filme matyti Veidrodžių salėje vaikštantys modeliai ir greta jų į aistringus dialogus su veidrodžiais panirę šokėjai.
„Ji tarsi pataria podiumu žengiančioms jaunoms merginoms: „Jei norite susikurti savo tapatybę, nežiūrėkite į veidrodį“, – tęsė M.G.Chiuri. – Apie tai mes daug kalbėjome. Jei norite susikaupti, negalite žvelgti į savo atspindį.“
Kuriant šią kolekciją įkvėpimu M.G.Chiuri tapo pasakos „Gražuolė ir pabaisa“, kurią 1740-aisias parašė prancūzų rašytoja Gabrielle Suzanne de Villeneuve, o 1946-aisiais ekranui pritaikė Jeanas Cocteau, niūrūs tuštybės ir nuosprendžio motyvai.
Dizainerė suskirstė kolekciją remdamasi pasakų temomis, pagrindinis dėmesys buvo sutelktas į išvaizdos ir charakterio idėjas: Pelenė, Raudonkepuraitė ir Miegančioji gražuolė – XVIII a. Versalyje Charleso Perrault'o perrašytos istorijos. Tai įkvėpė kolekciją, „pakibusią“ tarp klasikos ir nesenstančių drabužių idėjos, kuri dabar yra esminė, ir viliojančio pasakų pasaulio pavojaus.
Visą kolekcijos pristatymo filmą galite pamatyti čia.