Dizaineris R.Kalinkinas – apie populiariausius drabužius ir kaip gimsta hitai

Lietuvos dizainerių kūryba jau ne vienus metus išgyvena pakilimą. Kelis kartus per metus rengiami naujausių kolekcijų pristatymai, viena po kitos besikuriančios dizainerių parduotuvės prekybos centruose ir internete, žurnaluose pristatomi naujų kūrėjų vardai ir darbai šį faktą tik patvirtina, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Robertas Kalinkinas
Robertas Kalinkinas / Asmeninio archyvo nuotr.

Karaliauja gatvės mada

Žinomas mados kūrėjas Robertas Kalinkinas pastebi, kad lietuviams vietos kūrėjų darbai iš tiesų tampa vis artimesni. Šiuo metu Lietuvoje, kaip ir beveik visame pasaulyje, paklausiausi yra vadinamieji gatvės ar laisvalaikio stiliaus drabužiai. „Populiariausi yra kasdieniai daiktai, kaip kad džinsai, marškiniai, džemperiai, įvairūs maišai su spauda ir t. t.“, – sako dizaineris.

Populiariausi yra kasdieniai daiktai, kaip kad džinsai, marškiniai, džemperiai, įvairūs maišai su spauda ir t. t.

Pasak jo, lietuviai, vis mieliau renkasi įdomius puošybos elementus turinčius drabužius. Pavyzdžiui, tokius, ant kurių yra užrašyti, lietuviškų miestų pavadinimai, o ne „Paryžius“ ar kitas užsienio kalba išraitytas užrašas. Pasak jo, daug dėmesio taip pat sulaukia ir ekstravagantiškesnių detalių turintys daiktai: specialiu išsiuvinėjimu dekoruoti džemperiai ar netradicinės aksominės kepurės, puoštos karoliukais.

Asmeninio archyvo nuotr./Roberto Kalinkino džemperis
Asmeninio archyvo nuotr./Roberto Kalinkino džemperis
Asmeninio archyvo nuotr./Roberto Kalinkino kurta kepurė
Asmeninio archyvo nuotr./Roberto Kalinkino kurta kepurė

Kad pirkėjų dėmesys Lietuvos kūrėjams nuosekliai auga, pastebi ir prekybos centro Kauno „Akropolis“ turto valdytoja Brigita Kuodytė. „Lietuviai mūsų šalies kūrėjus vertina dėl savito, bet mums suprantamo ir artimo stiliaus, aukštos gaminių kokybės, įdėto rankų darbo, kai kuriems svarbu netgi gamyboje panaudotų žaliavų kilmė. Prekybos centruose įsikūrę dizaineriai drąsiai varžosi su pasaulyje žinomais prekių ženklais.

Neretam pirkėjui masinės gamybos drabužių ir dizainerio kūrybos elementų derinimas tampa raktu į savo unikalų stilių, o lietuviški butikai tampa neatsiejamu prekybos centrų elementu“, – sako B.Kuodytė, šį pavasarį žinomą mados kūrėją pakvietusi bendram projektui – parengti beveik tūkstantį stilingų staigmenų kauniečiams ir miesto svečiams.

Drabužio-hito receptas

R.Kalinkinas pripažįsta, kad vieni jo darbai prigyja, tampa itin mėgstamais, o kiti – nugula į „archyvą“. „Patys geriausi kūriniai – tie, kurie yra vertinami pirkėjo. Jie dažniausiai gimsta spontaniškai, jiems nereikia didelio paruošiamojo darbo. Tokie gaminiai – tarsi grynuoliai. Randi gerą mintį, viziją, ir ji tiesiog susilipdo savaime, be didelių pastangų“, – pasakoja R.Kalinkinas.

Dizaineris papildo, kad labiausiai vykę daiktai ir drabužiai yra tie, kurie atitinka visus klientų pageidavimus, laikotarpio tendencijas, yra ne tik gražūs, bet ir praktiški.

Labiausiai vykę daiktai ir drabužiai yra tie, kurie atitinka visus klientų pageidavimus, laikotarpio tendencijas, yra ne tik gražūs, bet ir praktiški.

Kartais kūrybos procese gimsta ir tokių drabužių, kurie didelio populiarumo nesulaukia. „Kartais tiesiog persistengiame. Taip nutinka, kai nori sukurti ką nors išskirtinio, bet esi pavargęs. Nors tie kūriniai gražiai atrodo, bet iš tikrųjų yra arba nepraktiški, arba tiesiog nepasitvirtina“, – atvirauja mados kūrėjas.

Dėl šios priežasties, kaip išsyk priduria dizaineris, jis visuomet stengiasi skirti daug laiko poilsiui ir į kūrybinius darbus kibti šviesia galva. Būtent tada aplanko pačios geriausios idėjos.

Kaip atspėti, kas bus madinga ir populiaru?

„Yra daug literatūros ir šaltinių, kuriuose rašoma, kaip atspėti ir žinoti, kas bus madinga. Nors 100 proc. niekas nieko negarantuoja, bet galima daugiau ar mažiau tai suplanuoti. Man tai nuobodu, aš strateguoti nemėgstu“, – atvirauja R.Kalinkinas.

Jis įsitikinęs, kad drabužiai, kurie sulaukia sėkmės, neprivalo visada būti labai novatoriški ar niekada nematyti. „Pavyzdžiui, daugelis susiduria su baltų marškinių trūkumu asortimente. Kai jų tiesiog nėra, pirkėjai yra linkę rinktis dizainerių kurtus marškinius, mokėti didesnę kainą“, – pastebi mados linijos kūrėjas.

Jo teigimu, mados dizainerių kūryba tuo ir vertinama, kad ji sujungia tai, kas yra aktualu, praktiška, tačiau yra originali, o ne pritempta prie tendencijų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų